Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sen kan du även gå in i menyn och titta i vilket läge TPS står i. Tror det bästa läget är 17 ju högre värde desto mer rycker den enligt kev på xt660.com

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
69331d768330f1d89b97647bef9ec96c.jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Verkar som det är vid 2000mil

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kom inte ihåg men det känns troligt men dubbelkolla om do1 är TPS

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
15 ska vara ok värde. Mellan 15 till 18.
Jag ställer ner CO värdet till ca 20 och ska köra lite imorgon och se hur den uppför sig. Men om detta avgassmällandet inte är farligt så får de vars som det är!

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Du är hemsk snäll som hjälper mig! Min CO står nu på 20 och D01 står på 15. Jag får helt enkelt åka till någon parkering imorgon och testa att änra tpsen till ca 20-25 och CO därefter.
Jag tycker att min går väldigt jämt nu på tps 15 har aldrig stört mig på det men område finns mer HK att hämta ut så får man kanske prova :D

Får se hur det blir med avgassmällandet också då. Kikade på stiftet och den gick för fett. Ska byta det imorgon för de såg gammalt ut (kanske blir oförbrända bränsle pga dåligt stift) och ha CO värdet på original.

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Min hade en del avgasknallar innan också. Sen lämnade jag in den på mappning och efter det har det blivit mycket mindre. Jag har metal mule, kn filter och pc5.
Dom sa åt mig att man bör mappa den så att den inte går för fett eller tunt. Enligt yamaha center i Helsingborg så skulle hojen gå sämre och sämre. Sen sa killen som mappad den att om den går för fett så tar det skada i motorn till sist.

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hellre för fett än för snålt men de är rätt snålt ställda redan från fabriken

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Ska motorn ta skada, de gillar jag inte :/
Har ju en PC3 så varför inte lägga över en egen mapp till den. Det ska jag testa

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har du erfarenhet att veta hur parametrarna ska vara i mappen?

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Tack för tipset :tummenupp
Får se om jag gör något åt det. De låter ju mysigt men detta verkar vara så hemsk vanligt på XTn och inget skadligt så det kanske får va..

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Då va första längre turen gjord med xt:n. Det blev en tur på närmare 170 mil i Norge på 5 dagar där bla. Trollstigen va en av höjdpunkterna.
Hojen gick som en dröm men till nästa gång blir det en högre ruta på och gps,körde snålvarianten med en basic skitkarta som vi köpte efter vägen där många vägar saknades....saknade en gps många gånger när man lyckades missa avfarter bla.
Såg tyvärr inte många xt:er efter vägen utan det va en stark dominans av Bmw 800 gs. Blev lite sugen att byta hoj till nåt större ev. Byte till en xt660z,mest på grund av den större tanken och en mer "ombonad" förarmiljö med högre ruta,najsare instrumentering,bekvämare sadel mm. Har tyvarr inte provkört nån eller tittat närmare på nån förutom klipp på YouTube.
Hur upplever ni som bytt från r:en till z:a?...vikten är väl den största skillnaden då z väger bra mycket mer? Kanske bara är bytes djävulen som talar. Eller tips på nån bra ruta till r:en som är snygg och tar bort vind för en som är 177 lång/kort.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår