Modifieringar XT660 X/R

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Tänkte sätta USB ladduttag på hojen, lämpligtvis under sadeln. Någon som har några bra idéer kring detta, tex om man kan tjuva på någon tändningsstyrd kabel eller kabel att använda som styrning till ett relä?

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)

Riktigt bra gjort gjort 75mandel...gillar rally stuket på rutan,önskar det fanns nån sån modell att köpa färdig.
Fiffig lösning också på reservdunken. Kul att se hur ni gjort för att få inspiration själv till att få till ett sjysst stuk på hojen.

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
DSC00935.jpgNi som är nyblivna ägare till XT'n blir nog snart varse att ryckutjämnarn är glapp så gummina behöver bytas. Dom kostar inte så mycket men blir snart slitna och glappa, och då kan man shimsa dem med gummiremsor från en cykelslang. Funkar kanon!:)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Samt kolla lagret i drevhållaren 90% av fallen brukar den vara glapp. Lagret kostar 84:- plus moms på swedol.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Nån som vet om det finns fler varianter av en högre ruta till xt:n än den här14658402-origpic-40ef5a.jpg
Funkar den bra ni som har den?

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Hoj
Tenere 700
Putte jag köpte denna rutan från Givi och är nöjd.
Det medföljer inga "stöd-stag" till denna rutan och hittar inga att köpa så man fick göra egna
men det var inga större svårigheter.
SPOILER YAMAHA 660 XT R 2007-2015 D433S.

20160428_091735.jpg20160428_091753.jpg20160428_091743.jpg

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Sen såg snygg ut värstingen.
Köpte du den via ebay?

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Lyckas inte hitta den Givi rutan....men hittade en annan sida på nätet, Screens for bikes i Australien...nån som beställt därifrån?

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Är det samma? Såg lite kortare ut men kanske bara som det ser ut?
Vad är det för stödstag man behöver...såg inga på dina bilder.

Last edited:

Värstingen

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Hoj
Tenere 700
Är det samma? Såg lite kortare ut men kanske bara som det ser ut?
Vad är det för stödstag man behöver...såg inga på dina bilder.
Nej detta var testrundan och hade ej monterat dessa än.
Jag tyckte också den såg lite konstig ut när jag beställde.
Nej troligtvis så behövs inga stag,
men vid högre farter så viker sig rutan mot dig och går emot instrumentpanelen och skaver.
Rutan monteras med samma skruvar och fästen som standardrutan gör och med tanke på att den är lite högre så blir påfrestningen på plastkåpan som rutan är monterad på större och kontentan av detta blir att den viker sig lite på mitten.
Rutan som du la in bild på har två grova aluminiumstag som medföljer.
20160826_055434.jpg20160826_055348.jpg
Jag har bara gjort ett litet test än så länge men det har funkat fint.
Använde den dubbelvikta kanten av en vindskiveplåt.

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
Jag undrar hur ofta ni andra behöver sträcka kedjan & om ni haft några bekymmer med att den hoppar?

Gissar att mitt drevpaket lever på lånad tid, så passar även på att be om tips på fabrikat & butik som är bra att beställa från. Yamahacenter tvivlar jag på är det klokaste stället att vända sig till.

Gick med
7 Jul 2015
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Jag undrar hur ofta ni andra behöver sträcka kedjan & om ni haft några bekymmer med att den hoppar?

Gissar att mitt drevpaket lever på lånad tid, så passar även på att be om tips på fabrikat & butik som är bra att beställa från. Yamahacenter tvivlar jag på är det klokaste stället att vända sig till.

Beställde mitt på XL-moto. Dom har bra priser och snabb leverans. Nu har jag dock inte monterat det en då jag har ett helsike med att få bort framdrevet. Ska låna en mutterknackare. Justerar inte kedjan speciellt ofta. Mitt drivpaket har rullat ca 1150 mil men skulle nog kunna rulla nåra mil till.

Skickat från iphone med tapatalk.

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Beställde mitt på XL-moto. Dom har bra priser och snabb leverans. Nu har jag dock inte monterat det en då jag har ett helsike med att få bort framdrevet. Ska låna en mutterknackare. Justerar inte kedjan speciellt ofta. Mitt drivpaket har rullat ca 1150 mil men skulle nog kunna rulla nåra mil till.

Skickat från iphone med tapatalk.

Behöver också byta snart, min har gått närmare 2000 mil... Finns ju så många varianter och är inte haj på skillnaden. Det är väl som alltid att det dyraste är bäst men frågan är vad som är lämpligast, kör inte så mycket grus om man tänker på att det sliter extra.

Gällande drevning tänkte jag om man skall ha 14/45 med standardlängd på kedjan eller 15/47 med 2 extra länkar, någon som har tankar kring detta?

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Funderat lite.. Någon mer än jag som har rostiga grenrör? Ska nog slipa och lacka de svarta i vinter! Hur gjorde ni mer era?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har du en vinkelkap så köp jula rondellskiva med snedställda slipkuddar obs den fina den som är blå. Blir nyskick på grejerna

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...