Modifieringar XT660 X/R

Min kan vara lite kinkig när jag ska köra på bakhjulet att friläge hamnar lätt i när jag kör 1 till 2an.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Händer precis samma för mig, jag har läst någon stans att fjädern till växelföraren är uttöjd och ska bytas. Tydligen inget lätt arbete då det är svårt att komma åt. Men jag har lärt känna hojen mer och mer så detta händer inte lika ofta. Verkar vara vanligt iallafall :tummenupp
 
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.
 
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.
Alla fungerar på ungefär samma sätt vad gäller konstruktion. Styrvikterna ersätts med fäste för skydden. Körde Några tusen mil med handtagskydd, förvisso inte Biltemas. Vibrerande aldrig så pass att det var störande. De äää baaa ååå köööör!
 
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.

Det finns ju enklare handtagsskydd att sätta fast på styret från ex. 24MX ifall du inte vill böka med att få loss expandern i styret. Jag gav upp med att få loss mina så jag fick skaffa annat styre innan jag satte på mina skydd från Biltema, som jag tycker är prisvärda.
Ang. LED-blinkers så blir det bassning vid bilprovningen ifall de blinkar för snabbt, så ifall du byter alla fyra lamporna skulle jag rekommendera att skaffa ett annat blinkrelä som är avsett för just LED. Annars så får du mickla dit ett par motstånd, men jag vill inte rekommendera de från BT, eftersom kablarna på dessa är så väldigt tunna så de kommer snart att vibrera av. Det finns sådana som har grövre kablar, liknande de som postarn visat bild på. Att det är fyra kablar på dem är för att varje motstånd är till främre och bakre blinker. Ska du bara använda dem bak, så får du mäta vilka kablar som ska anslutas, jag tycker lödning är säkrast, och sen avisolera de två övriga.
 
Hej! Någon som kan förklara lite snabbt vilka uppdateringar som är gjort på xt 660 från 2004? Skiljer det mycket på en hoj från 2004-2007 mot de från 2010 och uppåt?

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.

Jag kör med Biltemas med bortagna ändvikter. Funkar bra. Vikterna tas enkelt bort genom att du släpper några mm på skruven och sen bankar till skruven. Sen gängar du ut lite till och drar ut den. Gänga inte ut skruven helt, då du måste få med båda delarna ut.Dra i vikten, ej i skruven. Mina lossnade hur lätt som helst.
 
Måste bara kolla med er andra. Min xt har PC3, KN filter, GRP pipor och borttagen snorkel. Den avgassmällar ganska högt när jag släpper gasen. Är detta vanligt eller är det något som behövs fixas?
 
Årsmodell?
Har du tagit bort Återcirkuleringenden mellan cylindern och luftburken?
Har du någon O2 controller om nyare än 2006?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Jag köpte den precis som den är nu, med alla mods. Jag har ingen koll vad som är gjort av det du sa. Jag har en 08a så den ska ha O2 kontroll. Är det något som jag ska kolla upp där?
 
Vilken grej! :näsblod

Jag får testa en sån jäkel då.. Var ju inte speciellt dyrt heller, tack för tipset!

Edit: upplever den inte ryckig på låga varv utan upplever endast avgassmällar..
Min pappa som har skruvat hela livet påstår att den bara går lite för fett och det är en skitsak, alltså inget att bry sig om
 
Last edited:
När jag körde ktm lc4 m förgasare så var det lågfarten som var för liten när avgassmällar blev. Avgasystemet bör vara tät också.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Det är insprutning så de bör va lugnt. Ställde ner CO värdet ifrån 30 till 24. Upplevde att den smällde lite mindre då, fortfarande smäller det men inte lika jävligt. Var detta en bra idé eller kan den gå för magert nu? Enligt min far går den för fett det är han helt säker på men efter att ha läst runt lite vet ja inte om de är problemet. Men den smällde ju som sagt mindre nu så det kanske blev bra :confused:
Vill bara inte göra någon skada
 
Co läget ska förbi orört när du kör PC3 så ställ ner den till läget som orig har ca. Det är ju mappningen i din PC3 så avgör blandningen!

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Det låter vettigt! Jag har ingen aning om vad CO läget stod på original men det är bäst att flytta det tillbaka till vad det var då!
Kanske för ladda in en ny mapp och testa de istället
 
14! Den stod på 30 när jag köpte den. Är 14 original på alla? Låter ju lågt men du har säkert rätt :näsblod
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top