Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min kan vara lite kinkig när jag ska köra på bakhjulet att friläge hamnar lätt i när jag kör 1 till 2an.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Händer precis samma för mig, jag har läst någon stans att fjädern till växelföraren är uttöjd och ska bytas. Tydligen inget lätt arbete då det är svårt att komma åt. Men jag har lärt känna hojen mer och mer så detta händer inte lika ofta. Verkar vara vanligt iallafall :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skumt då min bara gått 600mil

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.
Alla fungerar på ungefär samma sätt vad gäller konstruktion. Styrvikterna ersätts med fäste för skydden. Körde Några tusen mil med handtagskydd, förvisso inte Biltemas. Vibrerande aldrig så pass att det var störande. De äää baaa ååå köööör!
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.

Det finns ju enklare handtagsskydd att sätta fast på styret från ex. 24MX ifall du inte vill böka med att få loss expandern i styret. Jag gav upp med att få loss mina så jag fick skaffa annat styre innan jag satte på mina skydd från Biltema, som jag tycker är prisvärda.
Ang. LED-blinkers så blir det bassning vid bilprovningen ifall de blinkar för snabbt, så ifall du byter alla fyra lamporna skulle jag rekommendera att skaffa ett annat blinkrelä som är avsett för just LED. Annars så får du mickla dit ett par motstånd, men jag vill inte rekommendera de från BT, eftersom kablarna på dessa är så väldigt tunna så de kommer snart att vibrera av. Det finns sådana som har grövre kablar, liknande de som postarn visat bild på. Att det är fyra kablar på dem är för att varje motstånd är till främre och bakre blinker. Ska du bara använda dem bak, så får du mäta vilka kablar som ska anslutas, jag tycker lödning är säkrast, och sen avisolera de två övriga.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Hej! Någon som kan förklara lite snabbt vilka uppdateringar som är gjort på xt 660 från 2004? Skiljer det mycket på en hoj från 2004-2007 mot de från 2010 och uppåt?

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Skulle behöva lite hjälp! Beställde Biltemas barkbusters med en bekant...men blev lite fundersam ang monteringen på original styret. Längst ut på styrändarna sitter om jag fattat rätt vibrationsvikter som går in en ca decimeter in. Måste dom bort, och hur mycket mer vibrationer blir det utan...börjar ångra mej att jag inte köpte enklare handskydd istället med bara det innre fästet...ska ju mest fungera att skydda mot vädet och vind. Hur gjorde ni som har monterat biltemas barkbusters...gärna tips på bra,enklare handskydd också som funkar ifall jag väljer att byta.

Jag kör med Biltemas med bortagna ändvikter. Funkar bra. Vikterna tas enkelt bort genom att du släpper några mm på skruven och sen bankar till skruven. Sen gängar du ut lite till och drar ut den. Gänga inte ut skruven helt, då du måste få med båda delarna ut.Dra i vikten, ej i skruven. Mina lossnade hur lätt som helst.
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Måste bara kolla med er andra. Min xt har PC3, KN filter, GRP pipor och borttagen snorkel. Den avgassmällar ganska högt när jag släpper gasen. Är detta vanligt eller är det något som behövs fixas?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Årsmodell?
Har du tagit bort Återcirkuleringenden mellan cylindern och luftburken?
Har du någon O2 controller om nyare än 2006?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Jag köpte den precis som den är nu, med alla mods. Jag har ingen koll vad som är gjort av det du sa. Jag har en 08a så den ska ha O2 kontroll. Är det något som jag ska kolla upp där?
 

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Vilken grej! :näsblod

Jag får testa en sån jäkel då.. Var ju inte speciellt dyrt heller, tack för tipset!

Edit: upplever den inte ryckig på låga varv utan upplever endast avgassmällar..
Min pappa som har skruvat hela livet påstår att den bara går lite för fett och det är en skitsak, alltså inget att bry sig om
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag körde ktm lc4 m förgasare så var det lågfarten som var för liten när avgassmällar blev. Avgasystemet bör vara tät också.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Det är insprutning så de bör va lugnt. Ställde ner CO värdet ifrån 30 till 24. Upplevde att den smällde lite mindre då, fortfarande smäller det men inte lika jävligt. Var detta en bra idé eller kan den gå för magert nu? Enligt min far går den för fett det är han helt säker på men efter att ha läst runt lite vet ja inte om de är problemet. Men den smällde ju som sagt mindre nu så det kanske blev bra :confused:
Vill bara inte göra någon skada
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Co läget ska förbi orört när du kör PC3 så ställ ner den till läget som orig har ca. Det är ju mappningen i din PC3 så avgör blandningen!

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Det låter vettigt! Jag har ingen aning om vad CO läget stod på original men det är bäst att flytta det tillbaka till vad det var då!
Kanske för ladda in en ny mapp och testa de istället
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
14! Den stod på 30 när jag köpte den. Är 14 original på alla? Låter ju lågt men du har säkert rätt :näsblod
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top