Ingen som är sugen på en XT660R 2008 gaffel inkl bromsok/slag/pump samt styre, sitter styreshöjare på den
1000:-
Höjd sadel passar både R och X
300:-
Passagerarfotpinnar passar R och X
300:-
Finns krökar både m och utan lambdasond hål. Lite fular samt lite bucklor
200:-/st
Delarna finns i Stockholm
Går att skicka men köparen betalar frakten.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Behöver också byta snart, min har gått närmare 2000 mil... Finns ju så många varianter och är inte haj på skillnaden. Det är väl som alltid att det dyraste är bäst men frågan är vad som är lämpligast, kör inte så mycket grus om man tänker på att det sliter extra.
Gällande drevning tänkte jag om man skall ha 14/45 med standardlängd på kedjan eller 15/47 med 2 extra länkar, någon som har tankar kring detta?
Antar att jag måste lacka det sedan? Känns som att det annars kommer rosta igen lika fort.
Trodde det var rostfria rör på alla. I så fall räcker det med putsning.
Har skrivit om det tidigare, nånstans. Jag har en R men kan tänka det blir lika på X.
Jag har 112 rullar på kedjan och då behöver jag inte ens dela den vid låset ifall jag byter till annan utväxling. Men jag tar bort kedjerullen som är en från Biltema på c:a 40mm.(kassa lager som jag snart bytte till kapslade).
Med den rullen så blir det nästan konstantspänning på kedjan vilket innebär att slacket inte behöver vara mer än 25-30mm.
Kör vanligtvis med 14-48 drevning men justermån på hjulet gör att det går bra även med övriga varianter.View attachment 433156
Lutar åt att jag kommer testa 14-46, är 112 att föredra eller blir det för långt utan den större spännrullen?
Gällande kedjor, har någon här byggt ihop en kedjestyrare likt denna: http://www.xt660.com/showthread.php?t=17951 Det kanske är bra om man kör offroad, eller är det ovanligt att kedjan hoppar av?
Lutar åt att jag kommer testa 14-46, är 112 att föredra eller blir det för långt utan den större spännrullen?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|