Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Du kommer bli förvånad hur bra det blir

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Antar att jag måste lacka det sedan? Känns som att det annars kommer rosta igen lika fort.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är den lackad från början verkligen? Det är ju inte bökigt att ta bort dem.

Detta är på min landsvägshoj. Dessa krökar var väldigt rostiga!!
8af69c861806e9c55037fffa7b957417.jpg


Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ingen som är sugen på en XT660R 2008 gaffel inkl bromsok/slag/pump samt styre, sitter styreshöjare på den
1000:-

Höjd sadel passar både R och X
300:-

Passagerarfotpinnar passar R och X
300:-

Finns krökar både m och utan lambdasond hål. Lite fular samt lite bucklor
200:-/st

Delarna finns i Stockholm
Går att skicka men köparen betalar frakten.

1251ff1f91be13c9285fe468091b6948.jpg


134f99eb567b6c6db8bd01e1054c8441.jpg


c599c3cf5f9a7f59a7cdff0ec5d4f2f9.jpg


4c1923af3e6d427d4d1ad0c8b52f4d39.jpg


Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Ingen som är sugen på en XT660R 2008 gaffel inkl bromsok/slag/pump samt styre, sitter styreshöjare på den
1000:-

Höjd sadel passar både R och X
300:-

Passagerarfotpinnar passar R och X
300:-

Finns krökar både m och utan lambdasond hål. Lite fular samt lite bucklor
200:-/st

Delarna finns i Stockholm
Går att skicka men köparen betalar frakten.

1251ff1f91be13c9285fe468091b6948.jpg


134f99eb567b6c6db8bd01e1054c8441.jpg


c599c3cf5f9a7f59a7cdff0ec5d4f2f9.jpg


4c1923af3e6d427d4d1ad0c8b52f4d39.jpg


Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Den där höjda sadeln hur är den och sitta på? Ev är jag intresserad om det inte är för dyrt att skicka den.


Skickat från iphone med tapatalk.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har inte suttit så mkt på den men PerJ hade den innan och är väl ca 1.80 som jag och han satt skönt speciellt när man körde långa sträckor. Den är tung så det kommer nog gå på 150 i frakt

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kolla här när ja polerat en krök. Vänstersidan var lika rostig trots jag tagit lite på höger. Skonsam mot metallen

c370e72c5b8ce149b7afd00d9afae6e7.jpg


Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Kedja

Behöver också byta snart, min har gått närmare 2000 mil... Finns ju så många varianter och är inte haj på skillnaden. Det är väl som alltid att det dyraste är bäst men frågan är vad som är lämpligast, kör inte så mycket grus om man tänker på att det sliter extra.

Gällande drevning tänkte jag om man skall ha 14/45 med standardlängd på kedjan eller 15/47 med 2 extra länkar, någon som har tankar kring detta?

Har skrivit om det tidigare, nånstans. Jag har en R men kan tänka det blir lika på X.
Jag har 112 rullar på kedjan och då behöver jag inte ens dela den vid låset ifall jag byter till annan utväxling. Men jag tar bort kedjerullen som är en från Biltema på c:a 40mm.(kassa lager som jag snart bytte till kapslade).
Med den rullen så blir det nästan konstantspänning på kedjan vilket innebär att slacket inte behöver vara mer än 25-30mm.
Kör vanligtvis med 14-48 drevning men justermån på hjulet gör att det går bra även med övriga varianter.View attachment DSC00954.jpg
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Får köpa en julaskiva, testade med en vanlig slipskiva som kändes lite för stark. Tänkte måla med spissvärta efteråt
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är 188. Den är mjuk.

EDIT: sadeln ovan, alltså.
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Mina rör är rostfria, men de kanske är utbytta.
Skit och oxid blir det även där, men kan oftast tas bort med smärjelduk.
 

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05
Har skrivit om det tidigare, nånstans. Jag har en R men kan tänka det blir lika på X.
Jag har 112 rullar på kedjan och då behöver jag inte ens dela den vid låset ifall jag byter till annan utväxling. Men jag tar bort kedjerullen som är en från Biltema på c:a 40mm.(kassa lager som jag snart bytte till kapslade).
Med den rullen så blir det nästan konstantspänning på kedjan vilket innebär att slacket inte behöver vara mer än 25-30mm.
Kör vanligtvis med 14-48 drevning men justermån på hjulet gör att det går bra även med övriga varianter.View attachment 433156

Lutar åt att jag kommer testa 14-46, är 112 att föredra eller blir det för långt utan den större spännrullen?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Samma lika. Aldrig en hoppad kedja på mc. varken i skog eller på gathoj. Kedjan är väl den sak jag kollar mest på hojen innan körning. Rätt spänd och smord. Bromsar o lysen är sekundärt. :D
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Lutar åt att jag kommer testa 14-46, är 112 att föredra eller blir det för långt utan den större spännrullen?

112 blir bra. Genom att använda större spännrulle kan man minska på slacket.
Hur man kollar vilket slack det ska vara hoppas jag alla vet, annars får vi väl gå igenom detta.
Håller fullständigt med GubbLasse ang. kedjor, med ett tillägg. Kolla även på kompisens hoj vid någon pisspaus, jag har varit med om att se på tok för spända kedjor och även att låsclipset har ramlat bort.
 

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05
Tack för hjälpen, hittade den tabellen senare också. Nu är en ny kedja på väg, valet föll slutligen på RK 520 EXW. Går upp ett snäpp till 46 bak & fortsätter med 14 fram.

Risk att gå lite utanför spåret kanske, men skötselråd / tips inför framtiden för att hålla de nya bitarna i bästa skick vore otroligt uppskattat.

Kör hellre än putsar, som säkert många andra XT660R förare gissar jag. Så snabb & rask skötsel, är nog betydligt bättre än inget alls / för sällan.
 
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top