En liten fråga, drar XT’n lite olja normalt sätt? Kan det vara så att den drar mer med helsyntetisk olja om den tidigare gått på halvsyntetisk el mineralolja?....
Okej, det låter väl iof rätt normalt när den får gå på lite högre varv. Men jag ska fortsätta köra med helsyntet och testa Biltemas vid nästa byte.Min drog en del när man körde mycket landsväg i högre hastigheter. Från full till under noll på mätstickan på ca 500 mil under lång semesterresa.
Kedjan, för slak, dåligt smörjad, skuren länk, det skulle jag kolla upp först.
Roade mig med att byta sadelöverdrag då det gamla började bli blekt och slitet. Riktigt stolt över resultatet då jag aldrig gjort något liknande tidigare.
Överdraget från Blackbird Racing beställde jag från dekalkit.se för 499kr
En före och två efter-bilder.
View attachment 454499
View attachment 454500
View attachment 454501
Har skaffat OTR hasplåt för 2-1 system, skall monteras snart. Kom att tänka på främre fästet, det monteras ju i ramen där oljereservoaren är, behöver jag tappa den på olja innan jag lossar skruvarna? Eller är reservoaren på något sätt avskiljt på insidan?
Har förstått (och märkt) att ett vanligt problem med XT hojarna är att de går ojämnt på lägre varvtal.
Har någon några tips för att åtgärda detta? Här bla sett att man kan ändra CO via displayen, vad för effekt får det på hojen att jag höjer/sänker denna (i nuläget inställd på 15 vilket verkar vara standard)?
Undrar även om det finns några andra enkla och billiga sätt för att höja effekten i hojen? Har läst om allt ifrån att byta luftfilter, sätta på annat avgassystem än originalet, sätta in powercommander, kevs fuel mod osv. Vad funkar bäst?
Finns hos off the road.de för136€ styck också.
Har handlat en del från off the road och grejorna jag köpt har varit av riktigt bra kvalitet.
Det blir ju rätt dyrt ändå för du bör ju byta glidlager,packboxar o olja när du ändå håller på.
O2 optimizer plus en Kev. fuel mod löser dina frågor plus rycka snorkel, montera steg 2 DNA luftfilter. Shimsa även ryckutjämnarna med cykelslang när du byter bakdäck eller av annan anledning plockar dän däcket.
Jag har gjort allt detta plus ett 2-1 system från Dominator, hojen går i princip ryckfritt, köpte även nytt drivpaket kanske ska tilläggas också
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|