Monster en äkta Ducati?

Nino

z
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
954rr
Victor skrev:
Hohoho, säg en enda väg som är belagd med asfalt som en moster är snabbare än en "plastraket".
Och om ingen visste det så kör inte skiten sig själv, skulle du ha dragit någon sporthoj så är det en planta som sitter bakom styret.
Det är min fasta övertygelse. Och du, låg vikt och bra vridmoment har itne en Monster.

Precis så är det! :tummenupp

Jag har kört en 900 mo(n)ster och inte fan har en sån en chans mot en
plastraket, exempelvis en nyare honda blejd, oavsett väg. :tungan

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag anser att Monster är en Ducati. Iaf lika mycket som TT 600 är en Triumph och som Breva är en Moto Guzzi.

Men Multistradan däremot... :3freak

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Victor skrev:
Monstern är ett smäckbygge. Det kanske inte många förare vet om då det är deras första hoj och helt enkelt inte begriper bättre.
Trist men sant.
Åh fan :confused: . Här trodde man att man visste nåt efter 16års hojåkande :) .

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ducster900 skrev:
Nä, tycke och smak skall man inte diskutera, men eftersom du är ute efter att provocera igång något får jag väl svara...även om min åsikt är klar.

Vems smak är den enda rätta? Din, min eller någon helt annan?
Hur kan någon avgöra vad som är rätt i detta perspektiv?
Varför skulle din smak vara bättre än någon annans?
Det verkar som om du har en önskan efter en Ducce eftersom du drar igång något sådant här, varför bryr du dig om du redan vet hur det är?

Ta ut min 900 på vägar som jag väljer så lovar jag att den maskinen kör ifrån många av era japanska plast-broilers inte tack vare sin effekt utan för att paketet är helt enkelt rätt, bra vridmoment, låg vikt, stabilt chassie och bra bromsar.
Rakt fram kan alla gasa men när det svänger sållas agnarna bort...
Som i en gammaldags duell, välj rätt vapen så är halva slaget vunnet...

Nog är det en Ducati, även om det började som en billig maskin så är rötterna lika äkta som på en kåphoj.

Vad är det för hoj du själva har, kan inte läsa ut det...?

Så om tex Ferrari skulle börja göra billiga småbilar för 100 000 kr styck skulle det enligt dig vara en riktig ferrari?

Mit svar NEJ!
Samma svar har jag på monster.

Och till alla er som drar likheter me tex honda.
Enligt mig som att jämföra typ saab lr volvo med porsche.
Stor skillnad i "känsla." eller va man kallar det.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Stortryne skrev:
Kallas de inte "Fiat"? :7peta

Ja därför borde inte monster heta ducati, Utan något helt annat.
Och om dom nu hette Ferrari skulle du tycka att det var en riktigt "Ferrari"?

Dom flesta kommer nog säga nej.
Samma sak tkr ja om Monster.

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Freddola skrev:

Väx ifrån moppefjunet innan du börjar gaffla, va!

Du låter som en sån där med liten penis, du slutar garanterat med en R1 eller något sådant för att kompensera mindervärdeskomplexet...
Sedan är det nära till en vurpa eftersom din typ tycks tro att ni kan köra motorcykel med en massa muskler i motorn, men glömmer att det är i knoppen körskickligheten sitter.
Det är knappast en tillfällighet att klass 7-hojarna är överrepresenterade i olycksstatistiken, det står väl klart att de flesta som kör sådana är kollktivt små-kukade och måste hävda sig på andra sätt...
Garanterat är de flesta inte längre än 165 cm heller...

Jag tog mitt MC-kort 1977, var fanns du då?
Sedan -77 har jag kört MC i stort sett varje sommar och skaffat mig erfarenhet av livet som du tycks sakna.

Monstern är byggd av Ducati på samma fabrik som övriga Ducati´s, av samma personal som bygger övriga maskiner och med komponenter som inte är dåliga, bara enklare och billigare, så nog är det en Ducati alltid.

Om ni har svårt för att inse det så tycker jag att tråden stängs per omgående...

"I en värld av blinda är den enögde kung."

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Freddola skrev:

Rätt kul när ett moppefucko med DT börjar gapa om vad som är en äkta Ducati eller inte :lol Är din DT en riktig Yamaha då :rolleyes:

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ducster900 skrev:

Du låter som en sån där med liten penis, du slutar garanterat med en R1 eller något sådant för att kompensera mindervärdeskomplexet...
Sedan är det nära till en vurpa eftersom din typ tycks tro att ni kan köra motorcykel med en massa muskler i motorn, men glömmer att det är i knoppen körskickligheten sitter.
Det är knappast en tillfällighet att klass 7-hojarna är överrepresenterade i olycksstatistiken, det står väl klart att de flesta som kör sådana är kollktivt små-kukade och måste hävda sig på andra sätt...

Sedan -77 har jag kört MC i stort sett varje sommar och skaffat mig erfarenhet av livet som du tycks sakna.

Monstern är byggd av Ducati på samma fabrik som övriga Ducati´s, av samma personal som bygger övriga maskiner och med komponenter som inte är dåliga, bara enklare och billigare, så nog är det en Ducati alltid.

Om ni har svårt för att inse det så tycker jag att tråden stängs per omgående...

Lol, jag skrattade så jag håll på att avlida.
Jag var inte ens påtänkt -77, troligen är du lika stor/gammal som mina päron.
Och att det inte är hojen det sitter i har vi ju redan konstaterat, fast kör man ett monster så har man ett handikapp jämte en sporthoj.
Och jag har såklart en R1. Fast jag är normalt utrustad, stör det dig?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ducster900 skrev:

Kan garantera dig att jag är längre än 165.
Sen så verkar du vara J*vligt full av fördommar.
Kunskap och skickliget har inte direkt med ålder att göra. Skulle nog klara mig bättre än dig på dom flesta IQ testerna.
Då jag nog är både mer reaktion snabb, snabbtänkt och smartare än dig.
Sen att du kört mer mc är jag nog helt övertyg över.
Sen så hur kan du veta att jag inte kört tung mc?
Sen kan ja säga dig att min 125a knappt kvalar in på gränsen till Mellan i vikt/effekt förhållande.
Så lite "cool" är jag allt.
Och man kan utan problem köra ihjäl sig på den. Men det verkar visst som jag lever ändå.

Sen tror jag nog det är du som har liten penis.
Så verkar fallet vara iaf.

Samt så tror jag du e knak enbart för du kör monster och folk inte ser den som en riktig ducati, vilket igentligen var hela meningen me ditt köp.

Sen vill jag att du svarar på denn fråga.

Om Ferrari började göra bilar för 100 000 kr styck.
Skulle du anse att det var en riktig Ferrari?

//Fredrik

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Ducster900 skrev:

Men killen, du ska väl inte låta ett gäng otrogna hetsa upp dig :lol .
Det är bara att vända andra kinden till, dem vet ju inte bättre :tummenupp .

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Busaberg skrev:
Rätt kul när ett moppefucko med DT börjar gapa om vad som är en äkta Ducati eller inte :lol Är din DT en riktig Yamaha då :rolleyes:

Varför kallar du mig för moppe fucko?
Jag kör en 125a. Hitta en moppe med lika bra drag som den och jag ska ge dig min 125a.
Verkar mest som du vill skryta över du har mc kort o en fet Husa.
Och kan medela dig att ja med kmr bli lika "cool" som dig snart då jag fyller 18 mycket snart o ska ta mc kort.
Har jag rätt att utala mig då?
När jag köpt en "riktig" mc? För nu verkar man ju bli bedömd pga av vilken mc man kör. Kanske skulle skriva dit farmins istället då han låter mig få köra den med.
Kanske man blir mer accepterad då av vissa Idioter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den här tråden fyller mig av skräck, skräck för att du - Silwer - ska lämna oss igen.
Snälla gubbe med skitliv som inte gillar skenförsäkringar, lämna oss aldrig igen! :Bugar

Vem annars kan locka fram sådana original? Ingen! Jag står mig chanslös mot dig Silwer.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ducster900 skrev:
Jag vet att det inte är riktat mot mig men din erfarenhet av livet, på vilket sätt är den relavant?
Jag tror dessutom att jag är mycket snabbare än dig. Både på gata och bana. Hoppas inte det gör min penis mindre i dina ögon.

CH skrev:
Men killen, du ska väl inte låta ett gäng otrogna hetsa upp dig :lol .
Det är bara att vända andra kinden till, dem vet ju inte bättre :tummenupp .
Men ni hugger ju direkct på alla trådar där det mummlas nånting nersättande om era dukkatis. Det är ju jättekul att flajma lite då.

NewstreaM

Fardin
Gick med
29 May 2004
Hoj
Aprilia Tuono V4R -14
Freddola skrev:
Så om tex Ferrari skulle börja göra billiga småbilar för 100 000 kr styck skulle det enligt dig vara en riktig ferrari?

Mit svar NEJ!
Samma svar har jag på monster.

Och till alla er som drar likheter me tex honda.
Enligt mig som att jämföra typ saab lr volvo med porsche.
Stor skillnad i "känsla." eller va man kallar det.

Hrmm *host*. Nu är det så att jag är lycklig ägare till en 900 aero av klassisk modell och jag inte vill höra nåt om att Saab inte skulle ha känsla i sig :7peta

För övrigt: Jag har inte haft kort så länge, har inte kört så grymt många hojar men min erfarenhet av Ducati Monster är följande... Vart siktar Ducati in sig med monstern? Alltså marknadsmässigt? Det man får göra är väl att jämföra den typen av hojar av olika märken med varandra, inte jämföra Monstern med en 999R eller liknande. Om du jämför en Monster med liknande hojar av andra märken så framstår den helt plötsigt ganska exklusiv. Jag kör t.ex en Suzuki SV 650S då jag fortfarande har mellanklasskort, på den sitter det skapliga Tokico-(eller va fan det heter) -bromsar, totalkassa fjädringskomponenter och lite annat rafs som de slängt på för att spara pengar (inget ont om motorn dock). DET är en massproducerad hoj som är gjord för att sälja i stora volymer. Visst är de minsta monstren kanske lite trötta osv men ofta är komponenterna runtom rejält överdimensionerade vilket gör Monster till en hoj full av körlädje trots att de kanske kommer till korta mot en plastraket ( skräll, det gör väl en hornet 600 också :arsele ). Att de sedan ofta är en perfekt instegsmodell för många gör väl inte saken sämre, för vem har sagt att inte Ducati får göra instegsmodeller?? Men kika gärna på en nyare Monster S4 t.ex. som den min kusin nyligen köpt och som jag kört ett par mil med. Där har vi 916-motorn (ett direkt arv från ett decenium av superbikesegrar), en ram som också hängt med i superbike och som de kör med i alla modeller från monster 600 till nya 999:an (inte riktigt samma givetvis men....), Brembo-bromsar av högsta klass (som i princip alla modeller), och en fjädring som är så hård att diskarna dansar macarena i ryggen på en typisk "sverigeväg" (förbannade j*vla vägverks-h*****e) osv. osv. Är inte det tillräckligt sportigt, exklusivt, eller vad det nu måste leva upp till??? :va

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Markus skrev:
Den här tråden fyller mig av skräck, skräck för att du - Silwer - ska lämna oss igen.
Snälla gubbe med skitliv som inte gillar skenförsäkringar, lämna oss aldrig igen! :Bugar

Vem annars kan locka fram sådana original? Ingen! Jag står mig chanslös mot dig Silwer.

Det här var verkligen en genialisk tråd att starta och att den träffar med kirurgisk precision är skrämmande roligt. :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0