Monstertråden

Vilket Monster gillar du mest?


  • Antal röstningar
    0

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Ciao Monsterister....

Har blivit återfalls Monster ägare, hade en flong ny 95'a som "tjänstebil" men sedan dess mest åkt HD & Aprilia (då jag säljer dom), Caponord 03, RSV Mille 04-05, Tuono 1000R 06, Tuono 1000Factory 07 och iår Shiver 750 & 850 Mana. Lyckades köpa loss en 96'a M900 från ett försäkringsbolag och när jag plockat der den så verkar den i ganska OK skick, nu ska det handlas en del "coolfiber", siktat in mig på kamremkåpor, torrkoplingskåpa & kåpan runt styrlåset, dessutom letar jag efter några alu fotpinnar utan passagerarpinnar men vill absolut inte ha nogot eloxearat bling-shit bara plain alu, någon som vet vad & vart man ska köpa det.....

Dee-Dee Ducati the Stripper....

Dee-Dee00006.jpg


DP says: Det här ska bli kul.....
 
Last edited:

Imme

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2002 Ducati Monster 620
var ett tag sen nån skrev här nu. var håller ni hus alla monster-ägare?
har lite funderingar på om man kan byta avgassystemet på en Monster 620 så att utblåset inte syns så mycket. tips o idéer nån?
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Har hittat en S4 som jag är riktigt sugen på, kommer bli första hojj, så jag har dålig koll på allt som har med Ducati att göra!

Har bara läst att det negativa med s4an är höga servicekostnader, vad ligger dom på cirkus jämfört med en 900? Är det något annat man bör ta sig en funderare över ang. den modellen?

Har även spanat lite på 750/800/900. Borde jag rikta in mig på någon av dom istället?

EDIT:
Har pluggat vidare, och läst att s4ans service är 20-40% dyrare än "vanliga" monster, så det kan man väl kanske leva med.

Som första cykel, är det att ta i med en s4a? 750n verkar rätt bra kompromiss (inte lika trött som 600, inte lika tung/"för mkt" kraft som 900/s4) men är tydligen rätt kall på andrahansmarknaden, dvs svår att sälja när man vill gå vidare.

Lättast är väl att köra dom man kommer åt, men svårt att dömma vad man kanske tycker å tänker efter ett tag med cyckeln!

Vad säger det lärda folket? =)

Hade en M620 som första hoj. Grymt skön, smidig som satan i stan och var grymt nöjd med den. Men efter 2 säsonger blev jag sugen på lite mer pulver, sålde och skaffa annat.

Nu puttrar jag KTM och börjar snegla tillbaka mot monster igen.
Hade nog valt 900an eller större om jag vore dig. Inget ont om de mindre de är grymt sköna och roliga för den peng du får betala.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
någon som vet om det är samma motor i monster 750 och 900 som det sitter i 750 ss och 900ss??
Passar t.ex en monster 750 i en ss 750? eller är det rent av samma ram?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
någon som vet om det är samma motor i monster 750 och 900 som det sitter i 750 ss och 900ss??
Passar t.ex en monster 750 i en ss 750? eller är det rent av samma ram?


Monsterram + motor(?) + sving härstammar från gamla racehojen 888. Inte samma ram på SS & Monster. Eller sving.

Tjejens förra Supersport hade en motor som inte såg likadan ut som på mitt förra monster, skilde bara ett år. Men om det passar vet jag ej.
 

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
En beggad Monster 900 ger mängder av körglädje till rimliga pengar.

Jag sålde min M900 Sie år 2006, så här såg den ut när jag sålde den:
http://web.telia.com/~u41816991/

Hållbarheten och bränsleförbrukningen var helt klass med vilken japs som helst men posörfaktorn på fikaträffarna slog det mesta med hästlängder.
Helst skulle det stå ett standard-Monster bredvid för att det skulle synas hur mycket jag hade gjort vid maskinen...:D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En beggad Monster 900 ger mängder av körglädje till rimliga pengar.

Jag sålde min M900 Sie år 2006, så här såg den ut när jag sålde den:
http://web.telia.com/~u41816991/

Hållbarheten och bränsleförbrukningen var helt klass med vilken japs som helst men posörfaktorn på fikaträffarna slog det mesta med hästlängder.
Helst skulle det stå ett standard-Monster bredvid för att det skulle synas hur mycket jag hade gjort vid maskinen...:D

Haha ja nu har du visat upp din förra hoj på olika forum sedan början av tvåtusentalet känns det som:)

Jag säger som jag sa -04 på Ducceklubben, lite för övergjort tycker jag. Minns du hade hemmagjorda sänkningar och du har klyddat lite väl mycket med gulfärgen i mitt tycke. Samt rödeloxerade detaljer som kanske inte riktigt passar in.

Lite Engelskt moddat sådär, snarare än Italienskt.
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
En beggad Monster 900 ger mängder av körglädje till rimliga pengar.

Jag sålde min M900 Sie år 2006, så här såg den ut när jag sålde den:
http://web.telia.com/~u41816991/

Hållbarheten och bränsleförbrukningen var helt klass med vilken japs som helst men posörfaktorn på fikaträffarna slog det mesta med hästlängder.
Helst skulle det stå ett standard-Monster bredvid för att det skulle synas hur mycket jag hade gjort vid maskinen...:D

O liiite för mycket kolfibertejp för min smak.
 

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Haha ja nu har du visat upp din förra hoj på olika forum sedan början av tvåtusentalet känns det som:)

Jag säger som jag sa -04 på Ducceklubben, lite för övergjort tycker jag. Minns du hade hemmagjorda sänkningar och du har klyddat lite väl mycket med gulfärgen i mitt tycke. Samt rödeloxerade detaljer som kanske inte riktigt passar in.

Lite Engelskt moddat sådär, snarare än Italienskt.

Vad du tyckte då minns jag inte direkt, men 2004 såg hojen annorlunda ut, de röda stripesen kom våren 2005 och de röda aludetaljerna blev som flest under vintern 2005/2006.
Jag står för att jag har prioriterat hemmmasmide före köpe-lull-lull för aldrig så stora summor, om det inte passar alla andra har jagbrytt mig mindre om det.

Att hämta inspiration från omvärlden och sedan försöka hitta en egen stil föredrar jag före att kopiera andra och sedan föda postorderföretagen, att det skulle passa alla andra var aldrig menat.

Sänkningssatsen gjorde jag för övrigt till min frus Monster 600, den satt inte på min moppe.

Nu har jag lämnat hojåkat tills vidare men jag tycker fortfarande att Ducati´s Monster 900 är en kul hoj att köra, inte värst på något, bara proppfylld med körglädje:tummenupp
 

huje

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Markaryd
Hoj
xt660x-04 såld.Gsxf 750-99
Är det någon som vet vad det är en effekt i en 900 -98 vanliga fel, service intervall mm. Något speciellt man bör titta efter, nybörjare på ducati.

Taksam för svar finns ingen info på Ducatis hemsida på den årsmodellen.
 

Amund201

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Vagnhärad
Hoj
Monster 695 -07
Ducceklubben?

Hej,

En liten fråga om ducceklubben bara. Har anmält mig och betalat, och undrar hur lång väntan det normalt sett är?
Har bara gått några dagar, men som nybliven monsterägare vill jag ju bara in i forumet :D

/Amund
 
Last edited:

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Hej,

En liten fråga om ducceklubben bara. Har anmält mig och betalat, och undrar hur lång väntan det normalt sett är?
Har bara gått några dagar, men som nybliven monsterägare vill jag ju bara in i forumet :D

/Amund

Ducceklubben kör med italiensk tideräkning, räkna med att allt tar tid.:D
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jag funderar på att köpa en Monster 1100.
Om man nu köper en sådan, någon som vet var man ska serva den?
Finns ju inte så många ställe kvar här nere i Skåne nu när Ducati Malmö har lagt ner. Lite tips skulle uppskattas!
 

spazzmo

Nybörjare
Gick med
28 Feb 2009
Ort
säffle
Hoj
aprilia pegaso 650 IE
hallå..

jag går i tankarna om att skaffa motorcykel iår och har blivit grymt sugen på en 696 monster -09..

men är detta en bra cykel för en nybörjare som inte kört sen moppe-åldern?
Hur är den att köra?
dyr försäkring?

jag är ca 190cm så jag når ju ner men det är ju inte det enda som räknas..
är mycket tacksam för svar angående detta
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
hallå..

jag går i tankarna om att skaffa motorcykel iår och har blivit grymt sugen på en 696 monster -09..

men är detta en bra cykel för en nybörjare som inte kört sen moppe-åldern?
Hur är den att köra?
dyr försäkring?

jag är ca 190cm så jag når ju ner men det är ju inte det enda som räknas..
är mycket tacksam för svar angående detta

Jag var inne på att köpa en sådan förra året. Men efter att ha testat den så tyckte jag den var lite för klen.
Den krävde lite mer aktiv körning än den jag är van vid (Er6-n). Men det är ju bara bra.
Så jag tror den blir en bra nybörjar hoj.
 

viktor17

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Ort
Leksand
Hoj
Ducati monster
Ducati monster S2R 1000

Hej!

Jag undrar om nån har någon erfarenhet av att berätta hur en monster S2R 1000 står sig mot en sporthoj med radfyra, typ gsxr 750cc eller dom andra japanska sporthojarna på 1000cc.

Undrar också om de skiljer sig mycket i pris på servicekostanderna mellan S2r och S4r?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top