Låter ju jävligt märkligt att en säljare står och säger att du som kund inte bör köpa en hoj för att den är kass, då blir han ju aldrig av med dom haha
Och om du nu tror att dom suger så jävla hårt känns det märkligt att du helt plötsligt ska köpa en själv för att testa =D
äh, klart hojarna håller lägre kvalitet än övriga märken men dom kostar ju jävligt mycket mindre också så man får ju överväga om man tycker det är värt det.
Hej igen. Återförsäljaren i fråga hade inga i lager och hade därmed inga att bli av med. Alla säljare är inte brattjävlar som bara ska ha pengar. Vissa vill faktiskt sälja bra produkter och ha ett bra rykte hos sina kunder. Ingen tycker om att bli påsåld nån jävla skit som säljaren stått och hypat.
Du har nog missuppfattat lite. Jag har aldrig sagt att jag tror cyklarna "suger så jävla hårt". Jag skrev vad återförsäljaren i fråga hade sagt. Åter igen, attityden. Tråkigt.
Jag har varit på den positiva sidan i tankarna kring denna hoj ända sedan jag hittade den på blocket, fram tills återförsäljaren i fråga sade sakerna ovan. MEN, det hela tog en ny sväng idag igen:
Idag var jag och 2 vänner hos Defenda i Ulricehamn och provkörde en Monstra LX450 Enduro. Alla tre av oss blev positivt överraskade. Jag kommer inte på någonting att klaga på, förutom möjligtvis en lite liten frambromsskiva på motarden, samt lite fel däckdimensioner. Och precis som vi redan visste så är det inte lika mycket effekt som i märkeshojarnas motsvarigheter. Detta bl.a. pga. miljökraven. Cyklarna har katalysator i ljuddämparen som blockerar en hel del effekt, samt att de levereras med mindre munstycken i förgasaren än vad de är tänkta att rulla med. Man får med rätt munstycken i en påse vid sidan av hojen vid leverans.
Kort och gott: Efter min känn&kläm-session/provkörning idag så anser jag absolut att cykeln är värd 30K. Det är inte mycket pengar för en helt ny cykel. Det som återstår att se är ju hur packningar, lager, osv håller. Omöjligt att veta efter en provtur.
Och just det: Killen på defenda hävdar att mycket saker från Hondan passar. Det är alltså lite olika uppfattning om det där. Han hävdade till exempel att FMF's powerbomb-avgassystem till CRF450 04-07 skall passa (ca 4800kr på 24MX). Återstår att se.
Jag beställer troligtvis mitt exemplar på måndag. Går allt som det ska så återkommer jag med bilder, videos, och text om cykeln.
Och incognito: Jag kan alltid sälja den om jag mot förmodan inte skulle tycka att den når mina krav på en cykel för 30K.