Så... Har oxo inkasserat en Monstra 450 SM som jag avr o hämtade igår. Betade av 8 mil med den igår i org. utförnade och här är min åsikt.
Som tidigare talare redan sagt så det som man reagerar först på det är vridet, man pinnar på helt ok till 120 o sen är det tuggummi under hjulen till typ 135km/h där den är helt slut. Man hör direkt när man vrider på gasen att den saknar den responsen som märkeshojjarna har. Även en ovan förare kan maxa ur den på 2an o sen rakt genom hela lådan utan att behöva vara orolig för gasres etc. Där med inte sagt den lämnar en oberord..
Rent generellt har jag inget att invända på hur växellåda, koppling, chassi etc lirar utan den hängde med på landsvägskörningen, motorvägen, samt lite konkörning. Körde ca 8 mil med den första dagen..Den kan bli lite orolig i fram (ibland!) när man börjar komma upp runt 100-110 men när man väl ligger där är det inga problem. Frambromsen nyper helt ok inga konstigheter, bak har jag knappt testat. Skruvar som lossnar? Ja. skruven till kicken satt halvlöst när jag hämtade den annars satt allt som de skulle.
Är du ute efter att mosa bana? Köp den ej.
Är du ute efter en billig hoj som ser bra ut, med förmånliga serviceintervaller som går klart godkänt för dig motionär eller den för den som vill ha pendlarhoj/första bushoj, Absolut, köp den.
Det jag saknade var lite mer vrid/effekt och schystare ljud i hojjen, annars levde precis allt upp till förväntningarna. Har idag monterat ett FMF powercore system på hojjen som passade bolt on. Har ej kört med det än men startade den förut och det var som natt och dag i ljud från hojjen. Ljudet blev tipptopp och responsen blev förbättrad med hästlängder. Sitter en katalysator i org. ljuddämpet, hur stor skillnad kan de göra igentligen? För ett otränat öra skulle man inte höra skillnad på denna hojj nu och en märkesmaskin.
Har filmer på före och efter... kommer under helgen.
Har ni frågor hojta till..