.....Utöver det så har jag ju övervakning av lampor i bilen och om jag försöker byta till något som inte drar lika mycket ström som en 55W halogen så kommer jag att få åka omkring med en stor varningslampa på instrumentpanelen.....
- Jag har en "knapp" i min SAAB som jag trycker på så slocknar "varningslampan".......
/KentW
Min Audi har inte någon sådan knapp. Det enda sättet för att slippa varningslampan om jag inte moddar styrboxen är att inte tända belysningen och det är inte något bra alternativ. Alternativt kan jag så klart plocka isär instrumentmodulen och plocka ur lampan bakom varningen men eftersom det är en multidisplay så innebär det att jag inte får någon varning för någonting alls då. Dvs inte för felande ABS, motorfel, låg spolarvätska, utslitna bromsbelägg, dåligt oljetryck heller. Så jag har inte några praktiska genvägar att ta där.
Tanken är väl lite att man inte ska kunna enkelt släcka varningslampor eftersom det är en dålig idé att åka med trasiga lampor i belysningen och därför ska det vara irriterande.