Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Tittat på klippet ytterligare ett flertal gånger till nu.....
Bilen som filmar har också en kamera bakåt och på den ser man inte hojen förrän precis 0:36 in i klippet och hojen "börjar" välta 0:38 och ligger ner 0:39. Kan verkligen skåpbilen ha noterat detta och på så kort tid (mindre än 2 sekunder) ha tänkt att "nu ska jag jävlas" och medvetet styrt skåpbilen mot kanten ?
Ja....förmodligen, eller rättare sagt ""det ser onekligen så ut"
För ju fler gånger jag tittar på klippet desto mer så ser det faktiskt så ut - Men titta själva på klippet och notera när ni först skymtar hojen i "backspegeln" på den filmande bilen tills hojen ligger ner.........det rör sig inte om mer än två sekunder (0:36-0:38). Jag kan därför inte till 100 % säg att skåpbilen gjorde detta medvetet (även om det väger över att det ändå skulle vara så).
Jag har ingen aning om hur ett försäkringsbolag eller en eventuell domstol hade behandlat denna filmen, men jag TROR (!) att de skulle väga in faktumet att även motorcyklisten inte "anpassade hastigheten efter rådande förhållanden". I klartext alltså att hastigheten var sådan att han inte skulle hinna bromsa in för en oförutsedd händelse (som ex vis en skåpbil som beter sig som en idiot).
Ja.....svårt detta !
Du kanske har svaret där ändå, föraren i skåpet ser MCn och ska stänga igen dörren för MC ska veta sin plats i kön. Men han har inte hunnit uppfatta den höga farten så när dörren stängs är MCn redan inklämd.
Bilen kör verkligen vingligt men just när MCn kommer så är slår han sin personbästa amplitud med råge.
Jag tror inte han vinglar för att fipplar med telefon, jag tror han vinglar för att är hetsig.