Mjölnaren75
Gudomlig sporthojare
Mitt råd är: ta halvförsäkring, köp en Honda (honda försäkring), ramla inte
Humor på hög nivå. Sök in till Norra Brunn, du har talang.Slappa skrev:2503977Sen kan man ju fundera lite på vem det är som gjort så att vi yngre har fått högra premier, just det precis ni äldre gubbs som kraschade när ni var yngre.
Bevisa gärna det innan du låter så tvärsäker.Bennybeach skrev:2503241Jag hade också ställt den på en förälder om jag var dig. Det är så det fungerar!! 80% här inne under 30år ställer den på anhöriga, det kan jag lova dig. Sen sitter dom och skäller på andra unga som skenförsäkrar, bara för dom höjer premien för sina föräldrar.
Det finns för många popcorn-ätare i detta landet......
Jag har aldrig kraschat i trafiken med hojen eller tagit ut något på försäkringen.Slappa skrev:2503977Sen kan man ju fundera lite på vem det är som gjort så att vi yngre har fått högra premier, just det precis ni äldre gubbs som kraschade när ni var yngre.
Backblade skrev:2504355Köp en gixxer 750 -02a. Halvförsäkra den på dig själv. Se till att du orsakar en olycka. Grattis du får nu betala reparationerna själv!
Backblade skrev:2504355Köp en gixxer 750 -02a. Halvförsäkra den på dig själv. Se till att du orsakar en olycka. Grattis du får nu betala reparationerna själv!
Henren skrev:2503437Är rätt säker på att 85% av alla här inne på Sporthoj har skenförsäkrat nångång.
/ Henke som vid 26års ålder står som ägare till både BIL o MC för första gången
Slappa skrev:2503977Sen kan man ju fundera lite på vem det är som gjort så att vi yngre har fått högra premier, just det precis ni äldre gubbs som kraschade när ni var yngre.
Henren skrev:2503437Är rätt säker på att 85% av alla här inne på Sporthoj har skenförsäkrat nångång.
Slappa skrev:2503977Sen kan man ju fundera lite på vem det är som gjort så att vi yngre har fått högra premier, just det precis ni äldre gubbs som kraschade när ni var yngre.
Corpze skrev:2502462Tjena, jag har precis köpt mig en Suzuki GSX-R 750 och ska ta kort under vintern och tänkte nu spåna på vilka försäkringsbolag som är bäst för min plånbok, eftersom jag är nybörjare på sporthoj så får det bli en helförsäkring iaf det första året men ska jag skriva den på morsan, få försäkringen på henne och jag som förare (är 22år), Trygg-hansa gör inga utbetalningar alls om inte ägare och försäkringstagare är densamme, hur är det med andra bolag?
Hur gör ni för att få ner kostnaden?
Jörgen Karlsson skrev:2504601
Så funkar det nog inte. Premierna grundar sig på hur unga av idag kör.
Kul när folk uttrycker sej så kategoriskt om andra människors handlanden och tror att det är sant(?)Henren skrev:2503437..... Är rätt säker på att 85% av alla här inne på Sporthoj har skenförsäkrat nångång.
Hur många 18åringar ställer sig på sin egen bil? Inte ja iaf, nu är ja dock inte 18 längre Min Pappa stod på alla mina bilar i många år o även Mamma!
Har smällt 2-3ggr och har aldrig varit några problem med försäkringsbolaget!
hållundan skrev:2503368Det får du tolka som du vill.
Jag menade mest folk som gapar, skriker, whinar och tjuter vitt och brett om allt. A'la försäkra på ditten och datten. Gör gärna rätt, försäkrar du åt helvete fel, tjöta inte om det på SH. Typ.
Dr.Bike skrev:2504667
Sen att man gör varje riskgrupp så liten som möjligt, så att under förespegling av rättvisa, alla "betalar och bär din egen kostnad" gör att hela försäkringskollektivets grundtanke urholkas, där kollektivet bär kostnaden när något händer en medlem.
Om JAG ska bära min egen kostnad, då är det ju inte ens lönt att försäkra.
avfartsgatan skrev:2504025Det där med att f-bolagen kan neka dig ersättning vid skada är fullt möjligt och att du får bevisa det i rätten. Saken är den att det är väldigt svårt för f-bolagen att bevisa att din mor inte är den huvudsakliga brukaren, konsekvensen blir att dom får betala rättegångskostnader mm. Beror på hur mycket dom vill gambla.
Vad jag fått höra är det så att det i dom fall det är en yngre person som försäkrar på sina föräldrar görs det alltid någon form av utredning från försäkringsbolagen, vilket sker i största hemlighet.
Dark_Messenger skrev:2504929Är det någon som överhuvudtaget vet om det ÄR en skenförsäkring han pratar om..!? Kan lika gärna vara en försäkring mamsen tagit som TILLÅTER att personer boendes på samma adress får bruka hojen.
Förövrigt finns det alltför många popcornsätare på sh.
Tycker inte det låter som samma sak som att skena på försäkringen..Archan skrev:2504940Ja för det finns ju inget som heter huvudsaklig brukare av fordonet...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|