och vad VET du som inte vi vet ,, sitter du åxå på ritningen till evighetsmaskinen ,, ???????
jag kritiserar inte miljötänkande utan vill med mitt inlägg säga att det är med oftast dåliga grunder som "trädkramarna" skriker växthuseffekt växthuseffekt etc, klockrent så påverkar vi miljön blott med våran närvaro på jorden,, inget att diskutera om och att vi ska vara medvetna om att det en dag kommer ta slut på fossila bränslen,, helt ok för mig att tänka på och att respektera,
men TROR du verkligen att dom pengar jag betalar till någon för miljöarbete verkligen hejhjärtat går till det ?? i så fall vill jag att du motbevisar och redogör för var krona som skänks till miljöarbete att dom verkligen kommer till rätta ,, innan du läser det som skrivs som fan läser bibeln,,
det jag menar är att om jag vill köpa mig för ex:500:- miljöbelastning så är det väl hedersvärt att jag (eller vem som helst) gör det, men går verkligen pengarna till det ?? glöm inte att det kryllar av "bondfångare" som skor sig på andra,, jag personligen kommer inte köpa något bara för att jag tycker att dom pengar jag betalar för min bensin ska banne mig inkluderas i det som tråden handlar om,dom 10:40 / liter som jag köper är till stor del skatt + miljöavgifter som i mitt tycke används ganska fel och inte till det som jag anser vara riktigt,, nämligen miljö.
hoppas du kan motbevisa allt via siffror eller på annat vis och att du förstår vad jag menar,, jag försöker bara att låta folk förstå att pengar vi betalar för det hedersvärda inte alltid går till det som det avses..hedersvärd handling men pengarna går alltid inte till det som det betalas för i tillräcklig stor utsträckning.