magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag heter Lasse skrev:2686647Lite märkligt att sila mygg och släppa igenom elefanter.
Bättre att sätta press på samhällets stora utsläppare än det fåtal som tävlar med motorfordon. Visst kan det se bra ut ur någon slags miljöaspekt, men det påverkar inte miljön ett skvatt.
Se er om i världen och tänk sedan till om vilka saker som bidrar mest till miljöförstöringen.
Som tidigare nämnts bidrar flyg, båtar samt industri med så stor del att vår nöjesåkning inte bidrar nämnvärt i det stora hela.
Vill ni påverka miljön så ta cykeln till jobbet i stället.
Att köpa sig rätten att förstöra miljön förstår jag inte heller.
Såg detta inlägg... tänkte på Mort:s kloka signatur som han har på alla inlägg... och tänkte att jag skiter i att argumentera.
Men jag klarar inte av att sitta tyst!
Med utgångspunkt från hur du uttalar dig här ovan så antar jag att du:
-Inte lägger pengar i Rädda Barnens bössor för att hjälpa barn som dör i svältkatastrofer därför att: Min lilla peng "inte bidrar nämnvärt i det stora hela".
-Inte skulle ta en spade och försöka gräva fram lavinoffer därför att: Min lilla spade "inte bidrar nämnvärt i det stora hela!.
-Aldrig skulle komma på tanken att skaffa någon liten pryl till din hoj som höjde effekten 1,5 hk för att: Den lilla grejen "inte bidrar nämnvärt i det stora hela".
-Aldrig skulle komma på tanken att skruva ett klick på fjädringen för att det "bidrar inte nämnvärt i det stora hela".
SÅKLART ATT DET PÅVERKAR! Formula 1 och Moto-GP är FULLT av team som har MASSOR av tekniker som alla letar gram och hundradelar som TILLSAMMANS innebär stor skillnad! Detsamma med miljön: Om alla vanliga glödlampor byttes mot lågenergilampor skulle vi kunna stänga en kärnkraftsreaktor Bara som ett exempel.
Och vem här i denna tråd har argumenterat för att släppa igenom elefanter? För oss vanliga människor är det svårt att verka i det stora och då får man göra det man kan.
I just denna fråga anser jag att det handlar om att en massa "små" människor förhoppningsvis mer börjar efterfråga miljövänliga alternativ och lösningar, och därför faktiskt till slut "bidrar nämnvärt i det stora hela"!
"Bättre att sätta press på samhällets stora utsläppare" säger du... Man ska såklart göra det OCKSÅ!
Slutligen ett tips i all välmening: OM det nu var så att du försöker verka litterär så heter det: Sila mygg och svälja kameler!