Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Ex3mX skrev:
2435342 :) Du hänger väll med i morrn nu så du får se hur det går till.

meckade lite i toppen igårkväll och försökte ställa till axialspelet på vipparmarna lite och ventilspelet i ett nödförsök att fixa till knackande ventiler men det gick sig icke..

Idag när jag tog en provtur så gav husan ifrån sig ett väldigt metalliskt ljud när man gasade upp som sen försvann på tomgång men med ett litet knackande ljud som va kvar :mad:

Blir till o riva av ventilkåpan för o kolla till justerskruvarna o skruva av vipparmar o så i veckan!

Någon som vet bästa/snabbaste stället att beställa husaberg delar?

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Lunda!!

Ruskigt kul i Lunda nu ikväll! :yoparty Hoppas det blir fler sånna kvällar innan säsongen är slut!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jii skrev:
2436775 Ruskigt kul i Lunda nu ikväll! :yoparty Hoppas det blir fler sånna kvällar innan säsongen är slut!

Så länge polisen inte var där!

Hur gick det med att lägga lite däckmärken, inte för att vara elak men tror du slirade lite för mkt på kopplingen samt bakhjulet spann knappast! :pannkyss

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
motardnisse skrev:
2436879 Så länge polisen inte var där!

Hur gick det med att lägga lite däckmärken, inte för att vara elak men tror du slirade lite för mkt på kopplingen samt bakhjulet spann knappast! :pannkyss

Så sant!

haha hrrm, måste jag kommentera detdär? :död

Sist jag försökte släppte framhjulet ganska ordentligt så antar att jag blivit lite feg, nästa vecka dock... ;)

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Vädret ser ju extremt lovande ut, jag åker med idag!
Ses på Medis kl 17.30 som vanligt.

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Motard nissen skrev:
2436380 meckade lite i toppen igårkväll och försökte ställa till axialspelet på vipparmarna lite och ventilspelet i ett nödförsök att fixa till knackande ventiler men det gick sig icke..

Idag när jag tog en provtur så gav husan ifrån sig ett väldigt metalliskt ljud när man gasade upp som sen försvann på tomgång men med ett litet knackande ljud som va kvar :mad:

Blir till o riva av ventilkåpan för o kolla till justerskruvarna o skruva av vipparmar o så i veckan!

Någon som vet bästa/snabbaste stället att beställa husaberg delar?

Jag har ett nummer till en KTM återförsäljare :D

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Om ingen har nåt annat förslag så tänkte vi åka samma sväng som förra onsdagen.

Dvs: Samling vid Medborgarplatsen 17.30 sen ner till slingerbulten och förbi Rosenhill vidare till Skansundet.

Sen tillbaka samma väg men vi slopar fikapausen i Rosenhill och drar till Jordbro
och lattjar lite tills det blir mörkt.

Sen kan man åka skogskyrkogården och mingla lite.:)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Tack för ikväll krappar!

Riktigt roligt att vara ute på två hjul igen. Det måste ju vara 3-4 veckor sen sist... :va Men nu har jag så jävla ont i röven så man kan ju knappt sitta. Min hoj är ju som en tv-soffa i gämförelse med Husabergar'n.

Blev lite nervös på vägen hem, jag och polarna (vita 660 och vita xr600:an) åkte genom stan en sväng och alla tre gjorde en ganska olämplig omkörning av en civilare. (En mörkgrön skåpbil typ VW Transporter eller liknande med tonade rutor). Kom på precis när jag körde om att jag sett en sådan med blåljus för några veckor sedan så jag vred på huvudet och mycket riktigt, där satt det två poliser och glodde tillbaka.

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Tack för ikväll alla! :tummenupp

Och för att avsluta dethär dygnets vakna tid slänger jag upp en liten bild; ursäkta tummen i vänsterkanten :näsblod

motard1.jpg

Hare gött alla/ Jakob

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Olof.B skrev:
2440295 Tack för ikväll krappar!

Riktigt roligt att vara ute på två hjul igen. Det måste ju vara 3-4 veckor sen sist... :va Men nu har jag så jävla ont i röven så man kan ju knappt sitta. Min hoj är ju som en tv-soffa i gämförelse med Husabergar'n.

Vad körde du på för hoj Olof?

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Tack för en trevlig sväng.

Kul med så många hojar.:tummenupp
Rundan gick planenligt i stort sett, kan vara svårt att hålla ihop när man är så många.

Jädra gubbe att lägga sten på skansundsvägen.:5sure

Och tack för hjälpen med baklyset, bra med en bilelektriker i gänget.:)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Trevligt!

För mig blev det inte så trevligt!:(

För jävligt rent ut sagt men men!

Var det någon som tog några fler bilder?

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Skön åkning igår!
Skanssundet är tamejfan den bästa och roligaste vägen i stan!

Synd bara att gubbfan där i lilla röda huset är helt tokig. På vägen ut så stod han och vifta och gorma, och det är ju nemas problemas.
Men sen på vägen tillbaka så hade han hällt ut MASSA GRUS PÅ VÄGEN :död :död :död
och stod där och klappade händerna när vi körde förbi. Mordförsök!!? :huvet
Det var ju inte precis sand heller utan grova stenar stora som enkronor... :mad:

Annars var det intressant när det small till och mufflern på Olof.Bs lånade Husaberg flög 3 meter upp i luften! :banana
Brölade fint ur röret sen kan jag lova och röken och eldslågorna var mycket efftektfullt!! Du är min idol Olof :hihi :Bugar :Bugar

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Useless_scum skrev:
2441048
Synd bara att gubbfan där i lilla röda huset är helt tokig. På vägen ut så stod han och vifta och gorma, och det är ju nemas problemas.
Men sen på vägen tillbaka så hade han hällt ut MASSA GRUS PÅ VÄGEN :död :död :död
och stod där och klappade händerna när vi körde förbi. Mordförsök!!? :huvet
Det var ju inte precis sand heller utan grova stenar stora som enkronor... :mad:

Vad i he"#¤te!!! :mad: Slängde gubbfan ut sten på vägen!? Polisanmälan kanske vore på sin plats. Var det någon som snackade med honom?
Ett varsitt paket ägg o sedan äggar vi hela hans hus.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag skulle snarare stanna och fråga vad hans problem var och ringa polisen!!!

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag snackade precis med brorsan som är landsfiskal. Han tar gärna upp en polisanmälan angående detta.
Kan någon som var med få fram en adress till gubben? www.hitta.se kanske? Sedan kan brorsan fixa fram en passbild på gubbeländet så hoppas vi att ni känner igen honom. Är någon villig att vittna? Alla hoppas jag. Ni måste kunna identifera gubbfan.

Det lär ju inte vara sista gången gubben hittar på såna här små hyss om man inte stoppar honom...

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
motardnisse skrev:
2441081 Jag skulle snarare stanna och fråga vad hans problem var och ringa polisen!!!

Jag skulle wheelat förbi med fingret uppe i luften och skrikit skit på dig gubbjävel :yoparty . Dåligt sugen man blev nu på att åka hoj... Men men bara bita ihop blir mycket åka nästa år också :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln