Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Tack för ett skönt rejs igår! Fan va kul det är att åka fort :yoparty

Gubben längs skansundsvägen var ju lite trist, men så mycket sten var det ju inte. Han ville nog bara markera att det är 50 där och husen ligger precis vid vägen.

/Anders med stel nacke och ömma handleder hehe
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Åkte lite med er på bulten med Z3;an igår. Ni öser på rätt friskt =) Mina däck var minst sagt långt förbi greppvänlig temperatur när vi kom fram till t-korset innan rosenhill. Ber om ursäkt om jag hejdade er framkomst när vi hamnade bakom en bil men när man inte sitter på hojen är man lite försiktigare med hur man kör om. Inte minst för andra trafikanters skull , jag körde slldrig utanför mitt körfält och då blev det rätt gämt i kurvorna. Grymt kul att ni hängde på för lite bult race =) Keep wheelin! Får man hänga mer er med bumse tourern? Ni åker i ett skönt tempo. :yoparty
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
motardnisse skrev:
2440849 Vad körde du på för hoj Olof?

Grannens Husaberg 650:)

Useless_scum skrev:
2441048Annars var det intressant när det small till och mufflern på Olof.Bs lånade Husaberg flög 3 meter upp i luften! :banana
Brölade fint ur röret sen kan jag lova och röken och eldslågorna var mycket efftektfullt!! Du är min idol Olof :hihi :Bugar :Bugar

Haha! Kan man inte köra på bakhjulet så får man väl bjuda på annat:tummenupp :D



Jag vittnar gärna mot gubbjäveln om det skulle behövas, problemet är bara att man inte har en aning om hur han ser ut. Kommer bara ihåg att han hade en grå tröja på sig och klappade händerna.:va

Inga fler bilder från gårdagen?
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
demo1 skrev:
2441769 Åkte lite med er på bulten med Z3;an igår. Ni öser på rätt friskt =) Mina däck var minst sagt långt förbi greppvänlig temperatur när vi kom fram till t-korset innan rosenhill. Ber om ursäkt om jag hejdade er framkomst när vi hamnade bakom en bil men när man inte sitter på hojen är man lite försiktigare med hur man kör om. Inte minst för andra trafikanters skull , jag körde slldrig utanför mitt körfält och då blev det rätt gämt i kurvorna. Grymt kul att ni hängde på för lite bult race =) Keep wheelin! Får man hänga mer er med bumse tourern? Ni åker i ett skönt tempo. :yoparty


Då måste det ha varit dig jag låg bakom fram till korset mot rosenhill, hur gick det med underredet på bilen, det var ett skönt gnistregn vid ett tillfälle. :yoparty
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Nickeluring skrev:
2441120 Jag snackade precis med brorsan som är landsfiskal. Han tar gärna upp en polisanmälan angående detta.
Kan någon som var med få fram en adress till gubben? www.hitta.se kanske? Sedan kan brorsan fixa fram en passbild på gubbeländet så hoppas vi att ni känner igen honom. Är någon villig att vittna? Alla hoppas jag. Ni måste kunna identifera gubbfan.

Det lär ju inte vara sista gången gubben hittar på såna här små hyss om man inte stoppar honom...

Ja asså vad fan tänker han med, fattar han inte att grus är livsfarligt för en tvåhjuling? Klart han har rätt att vara sur när ett stort gäng moppemarodörer brölar förbi precis utanför hans hus i 100 knyck utan ljuddämpare (typ), men hälla grus på vägen är tamejfan LÅNGT över gränsen!

demo1 skrev:
2441769 Åkte lite med er på bulten med Z3;an igår. Ni öser på rätt friskt =) Mina däck var minst sagt långt förbi greppvänlig temperatur när vi kom fram till t-korset innan rosenhill. Ber om ursäkt om jag hejdade er framkomst när vi hamnade bakom en bil men när man inte sitter på hojen är man lite försiktigare med hur man kör om. Inte minst för andra trafikanters skull , jag körde slldrig utanför mitt körfält och då blev det rätt gämt i kurvorna. Grymt kul att ni hängde på för lite bult race =) Keep wheelin! Får man hänga mer er med bumse tourern? Ni åker i ett skönt tempo. :yoparty

Jaha så det var du!
Du drog på rätt bra där på Bulten, precis när jag skulle köra om så drog du på som helsicke, Z3an krängde fint där i kurvorna!
Fin skinnmössa med hundöron förresten, kallt med nercabbat i september? :)
 
Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
är det ni som drar förbi i tungelsta vid 18:30?

har sett ett gäng dra förbi nu 2 onsdagar i rad?!?...... bara motarder i stort sett!
jag undrar om ni har "plats" för 2 till?
vi bor i tungelsta så vi tänkte att vi bara kan stå och invänta er vid macken (gamla shell) typ..... vi e lite nya på det här men det e RIKTIGT kul:yoparty så länge "gubbarna" ger faan i att "sanda"......
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
Finns d nån chans att man kanske kan få åka med er ut å leka lite nångång!
Köpte hoj i våras å polarn sålde sin strax därefter så jag har fan ingen att leka med=)
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
sacsters skrev:
2442387 har sett ett gäng dra förbi nu 2 onsdagar i rad?!?...... bara motarder i stort sett!
jag undrar om ni har "plats" för 2 till?
vi bor i tungelsta så vi tänkte att vi bara kan stå och invänta er vid macken (gamla shell) typ..... vi e lite nya på det här men det e RIKTIGT kul:yoparty så länge "gubbarna" ger faan i att "sanda"......

Stor chans att det var vi. Och ni och alla andra motardare i sthl är välkommna!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Glow_sthlm skrev:
2442490 Finns d nån chans att man kanske kan få åka med er ut å leka lite nångång!
Köpte hoj i våras å polarn sålde sin strax därefter så jag har fan ingen att leka med=)


I våras, va fan har du varit????????????
 

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Ort
hos tanten...
Hoj
ktm 690 smc
motarder...

hehe.....kul...vill åka med ...var åker ni nånstans? samma rutt varje gång? eller har det bara blivit 2 gånger..förbi tungelsta...var börjar ni? .ska med..nån dag....ha det ...
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
motardnisse skrev:
2443015 I våras, va fan har du varit????????????

jag har varit ute å lallat runt för mig själv hela jävla sommarn, kom ju på igår att man kunde kolla lite sånt här på sporthoj!

Men va fan bättre sent än aldrig eller?!
 

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Ort
hos tanten...
Hoj
ktm 690 smc
:yoparty :yoparty :yoparty
Glow_sthlm skrev:
2443130 jag har varit ute å lallat runt för mig själv hela jävla sommarn, kom ju på igår att man kunde kolla lite sånt här på sporthoj!

Men va fan bättre sent än aldrig eller?!


hehe :yoparty klart det e ..jag å polarn har åsso bara glidit runt här i krokarna......får ta åka lite nån dag....har ju inte haft hojen så länge..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Glow_sthlm skrev:
2443130 jag har varit ute å lallat runt för mig själv hela jävla sommarn, kom ju på igår att man kunde kolla lite sånt här på sporthoj!

Men va fan bättre sent än aldrig eller?!


Helt i onödan nästan hela sommaren, jo det är sant bättre sent än aldrig. Vet ej vilket körvana du har men ta det lugnt för tempot brukar skruvas upp en del när man ute med tokstollarna i motardmaffian och det är lätt att köra över sin förmåga! :D
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
jagadde skrev:
2443137 :yoparty :yoparty :yoparty


hehe :yoparty klart det e ..jag å polarn har åsso bara glidit runt här i krokarna......får ta åka lite nån dag....har ju inte haft hojen så länge..

Jag har nog sett er ett par gånger när jag har suttit på vascos....å blivit skit sugen på att haka på er två!
 

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Ort
hos tanten...
Hoj
ktm 690 smc
motardnisse skrev:
2443154 Helt i onödan nästan hela sommaren, jo det är sant bättre sent än aldrig. Vet ej vilket körvana du har men ta det lugnt för tempot brukar skruvas upp en del när man ute med tokstollarna i motardmaffian och det är lätt att köra över sin förmåga! :D



då kanske man kan åka med lgf -skylt på...ryggen..
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
motardnisse skrev:
2443154 Helt i onödan nästan hela sommaren, jo det är sant bättre sent än aldrig. Vet ej vilket körvana du har men ta det lugnt för tempot brukar skruvas upp en del när man ute med tokstollarna i motardmaffian och det är lätt att köra över sin förmåga! :D

Ja helt i fakking onödan!
Tog hoj kortet förra året men har åkt cross å så sen jag va liten!
Kör aldrig över min förmåga, har för mycket vett i skallen för det!=)
 

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Ort
hos tanten...
Hoj
ktm 690 smc
Glow_sthlm skrev:
2443167 Jag har nog sett er ett par gånger när jag har suttit på vascos....å blivit skit sugen på att haka på er två!


är det du som har den svart/gråa??..sätt dig nån gång...i såfall....vore kul.....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Glow_sthlm skrev:
2443174 Ja helt i fakking onödan!
Tog hoj kortet förra året men har åkt cross å så sen jag va liten!
Kör aldrig över min förmåga, har för mycket vett i skallen för det!=)

He he he säg inte det du, för så fort alla börjar wheela så växer hornen ut!
 

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Ort
hos tanten...
Hoj
ktm 690 smc
motardnisse skrev:
2443181 He he he säg inte det du, för så fort alla börjar wheela så växer hornen ut!


tyvär så e det ju så......men vad ska man göra......bara å gasa å hoppas på det bästa *ler*
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top