Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Va det ni som brummade ut över Djurgårdsbron igår vid 19 snåret??
Såg buskul ut :tungan

Vad ska man göra för att få följa med er å leka??

/issi

Japp det var vi.

Kom till medis 17.30 på onsdagar bara :tummenupp

Eller nu på lördag, klockan 12 på statoil i mörby.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Var det inte statoil, Järva krog?? Var ligger statoil/okq8 i mörby då...? Jag hittar till preem som ligger precis vid motorvägen, det är iofs en bit efter mörby...:confused:

Polaren smakade på spenaten lite grann också, såg ganska roligt ut:)

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Japp det var vi.

Kom till medis 17.30 på onsdagar bara :tummenupp

Eller nu på lördag, klockan 12 på statoil i mörby.

BUSKUL!! :tuttar

Hoppas min Husa är frisk tills på onsdag... Elvis är lite sjuk just nu :näsblod
Nu till helgen blir svårt för då ska jag till Örebro och träna på banan, :tummenupp
Någon som ska dit kanske?

Tjingeling!

issi

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Nice att se att ni har dragit igång! :tummenupp
Jag tänkte smyga upp med min nya 950 SM-R men den är försenad en vecka ifrån österike.... :huvet
Mitt skinnställ är på lagning så jag får hoppas att det blir klart innan helgen så man kanske får ta en sväng med er på lördag med min gamla 640.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
....Jag tänkte smyga upp med min nya 950 SM-R men den är försenad en vecka ifrån österike.... :huvet....
Kul med två bling-Sumos i Maffian! Vart köper du din ifrån ? Jag väntar på min också. Skall skeppas från Österrike i morgon och sen så....... Nån vecka eller två till jag har den. Tjatar på Ragge var och varannan dag nu.

Sålde min 625'a för ett par timmar sen så nu så får man fulåka lite med 525'an till dess 950 landar.

Tips: Fixa alla avstrypningar (SAS, EPC och vad f-n det nu heter) direkt, se till att få flottörnivåerna kollade/justerade, sen är det nåt luftmunstycke (inte soppa utan luft) eller nåt som skall bytas omedelbums också. Går magert som s-n annars. Har nåt med Euro3 att göra. Och på med slipon om du inte vill elda grejor och/eller steka ägg på orginalljuddämparna (som blir glödheta).

.

Last edited:

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Kul med två bling-Sumos i Maffian!

.

Kul att höra att du har en på G.
Jag köper min av Lelles som du.
Tack för tipsen, jag hoppas Ragnar vet vad du pratar om för luftmunstycke.
Men när jag pratade med honom idag så skulle 3st SM-R gå iväg ifrån KTM nästa fredag, och två av dom va bokade (din och min kanske :) )

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kul att höra att du har en på G.
Jag köper min av Lelles som du.
Tack för tipsen, jag hoppas Ragnar vet vad du pratar om för luftmunstycke.
Men när jag pratade med honom idag så skulle 3st SM-R gå iväg ifrån KTM nästa fredag, och två av dom va bokade (din och min kanske :) )

Va fan ska man snart behöva sälja kärringen för en SM-R för att kunna hänga på er!!!! :D

Jag är glad att ni kommer köra asfalt och inge grus för jag hatar alla LC8 på grus, rena mördarmaskiner som skjuter stenar på en. :gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tyvärr blir det ingen asfaltskörning då det blir gruskörning Norrut för mig hela helgen! Men andra borde kunna skrapa ihop sig en lite klunga!

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
MEEEEEN för i h-e. Jag pratade ju med honom i onsdags och då var det idag/fredag som gällde. Iofs så snackade han tidigare, någon vecka sen eller så, om att det var fyra varav två var bokade. Måste genast kolla med honom (hur man nu skall lyckas få tag i karln). Omöjligt att vänta nu när finvädret slagit till ju.

Sen vad gäller slipon så...... Beroende på vad du gillar för tvinnljud så..... Gillar du dovt/mulligt ljud (tänk Ducce/Aprilia) så kan jag rekommendera BOS varmt. Jag personligen gillar inte alls ljudet ur Sebring eller Akra, lite för vasst för min smak. Sen är BOS flera tusenlappar billigare också (om nu inte Ragnar drar ner brallorna ordentligt). Wings som Gnutten tjatar om :tungan vet jag inget om hur det låter och det är dessutom lite dyrare.

.

Last edited:

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
MEEEEEN för i h-e. Jag pratade ju med

.

Jag vet inte vad jag vill ha för slipons, men jag är jävligt sugen på ett par som är svarta (karbon), jag har kollat lite på Devil burkarna men dom finns inte till 950´n (varför kallar ni/du den för sumo?) men man kan kanske köpa två som passar rören och sen modda fästerna lite. Men jag gillar samma ljud som du, det ska vara dovt och mulligt :yoparty
Du får ringa han igen och fråga hur det ligger till... käns konstigt att han ger oss olika bud...:va

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Jag vet inte vad jag vill ha för slipons, men jag är jävligt sugen på ett par som är svarta (karbon), jag har kollat lite på Devil burkarna men dom finns inte till 950´n (varför kallar ni/du den för sumo?) men man kan kanske köpa två som passar rören och sen modda fästerna lite. Men jag gillar samma ljud som du, det ska vara dovt och mulligt :yoparty
Du får ringa han igen och fråga hur det ligger till... käns konstigt att han ger oss olika bud...:va
Jag har redan beställt mina slipons, är på väg hem så jag borde ha dom nästa vecka. Tänkte strypa av, montera slipons, dreva ner etc innan jag kör en endaste meter med hojen. Du kan ju klämma, lyssna och känna lite på dom innan du bestämmer dig.

Ragge.... Tja...... Jag messade honom kvart över nio och har fortfarande inte fått svar så..... Jagar honom vidare strax.

Sumo.... SUperMOto + 950SM=stormotard=sumobrottare gissar jag. Tycker det passar bra. Sen finns det ju ett tyskt forum som heter så också (http://www.sumo950.de/) och i 950SM'delen under http://www.ktmduke.de/ så...... Mycket bra info på dom två siterna, framför allt gällande tuning o.dyl. Finns ett par där som har väldans bra info och tidigt så..... Rekommenderas.

.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
). Wings som Gnutten tjatar om :tungan vet jag inget om hur det låter och det är dessutom lite dyrare.

Nu är iallafall mina rör på väg hem till Sverige så i början av nästa vecka så ska jag nog kunna ha dem monterade. Får se om jag hinner ut och åka på Onsdag så kan du få lyssna på mina Wings Andersj!

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Nu är iallafall mina rör på väg hem till Sverige så i början av nästa vecka så ska jag nog kunna ha dem monterade. Får se om jag hinner ut och åka på Onsdag så kan du få lyssna på mina Wings Andersj!

Då är jag i Miami så dom måste låta jävligt högt om jag ska kunna höra dom :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...