Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Några tips på vart vi ska sen? Kanske skulle köra en sväng upp mot Rimbo-Norrtälje -Åkersberga-Vaxholm, mycket kurviga vägar och avsluta med bogesund och en glass i Vaxholm. Eller nån annan som har nån ide?

Jag, Bange, Andersj träffas upp på shell macken på Lindhagensplan 11:30 och åker därifrån till mörby, om det är nån som vill möta upp där som inte hittar.:tummenupp

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aha! Där kedjan gick av på xr:en. Då vet jag precis:tummenupp

Ja du din jäkla kedja! :D

Några tips på vart vi ska sen? Kanske skulle köra en sväng upp mot Rimbo-Norrtälje -Åkersberga-Vaxholm, mycket kurviga vägar och avsluta med bogesund och en glass i Vaxholm. Eller nån annan som har nån ide?

Jag, Bange, Andersj träffas upp på shell macken på Lindhagensplan 11:30 och åker därifrån till mörby, om det är nån som vill möta upp där som inte hittar.:tummenupp

EDIT: Lite längre ner du denna sidan skrev jag hur vi körde förra året!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51018&page=86

Nja varför inte köra mot täby och vidare mot sollentuna men svänga av in på skålhamravägen där Ex3mX hoj ville besöka gruset samt en viss omtalad XR som inte ville fungera längre :rolleyes: så kommer man ut på vallentunavägen. Sen kan man ta till vänter mot Upplands väsby men ta till höger i 90 graders svängen mot sälna sen ta till höger i T-korsningen och åka bort till Husby där ni tar till vänter mot almungevägen. Över almungevägen till Kimsta och vidare mot Arlanda. Sen när ni kommer till arlanda tar ni till höger och ni kommer tillbaka till Almungevägen och korsningen där Olle Olhson Mcsport ligger. I korsningen tar ni till vänster och kommer till en skylt där det står lindholmen till höger så tar ni in där så kommer ni till Vallentuna där ni kan tanka och åka vidare mot brottby och Åkersberga -> Svinninge -> bogesund -> vaxholm. Då kommer ni ha kört många kurviga vägar under dagen! Fan att jag inte kunde följa med!:gnissla

Last edited:

Felix G

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
vit ktm 660-05
trevligt i onsdags, även fast än jag "smaka på spenaten" på djurgården. ses på OK/Q8 vid 12 i morgon då...

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Du får ringa han igen och fråga hur det ligger till... käns konstigt att han ger oss olika bud...:va
Nu, klockan 22.15 på fredagkvällen ringer mannen och meddelar att också min hoj är sen. Jag kollade och vi ska få våra hojar ur samma sändning. Och till sist så ville han absolut inte göra något åt SAS/EPC/luft/flottörer/.... förän vid 100-mila. Och det vet jag inte riktigt hur jag skall ställa mig till.

Så nu är det bara att hoppas på att KTM håller vad dom lovar den här gången.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Ja du din jäkla kedja! :D

EDIT: Lite längre ner du denna sidan skrev jag hur vi körde förra året!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51018&page=86

Nja varför inte köra mot täby och vidare mot sollentuna men svänga av in på skålhamravägen där Ex3mX hoj ville besöka gruset samt en viss omtalad XR som inte ville fungera längre :rolleyes: så kommer man ut på vallentunavägen. Sen kan man ta till vänter mot Upplands väsby men ta till höger i 90 graders svängen mot sälna sen ta till höger i T-korsningen och åka bort till Husby där ni tar till vänter mot almungevägen. Över almungevägen till Kimsta och vidare mot Arlanda. Sen när ni kommer till arlanda tar ni till höger och ni kommer tillbaka till Almungevägen och korsningen där Olle Olhson Mcsport ligger. I korsningen tar ni till vänster och kommer till en skylt där det står lindholmen till höger så tar ni in där så kommer ni till Vallentuna där ni kan tanka och åka vidare mot brottby och Åkersberga -> Svinninge -> bogesund -> vaxholm. Då kommer ni ha kört många kurviga vägar under dagen! Fan att jag inte kunde följa med!:gnissla

Hehe. Kedjan var ju inget större problem direkt. Det var väl roligt att ligga där och skruva Honda ett tag?:tungan

Vågar man åka Skålhamra..? Verkar som den har något emot motarder:gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har spånat lite ang vägar som vi kört tidigare och kommit på en runda som har sina kurviga varianter. Men vi får ta det under en helg för tror det hinner bli mörkt om man ska ta det vid 17:30 som tidigare på t,ex onsdagarna. Men kan garantera att ni som åker med kommer få köra kurvigt! :D

Last edited:

Olof.B

Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Har spånat lite ang vägar som vi kört tidigare och kommit på en runda som har sina kurviga varianter. Men vi får ta det under en helg för tror det hinner bli mörkt om man ska ta det vid 17:30 som tidigare på t,ex onsdagarna. Men kan garantera att ni som åker med kommer få köra kurvigt! :D

Valfritt antal varv i karlaplansrondellen?:)

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Röd
Det var inte så mycket att se på det jag filmade, skolflicketempo i kurvorna och massa ligga och dunka 120 på motorväg.

Om 2 veckor är jag tillbaks och då får vi dra bulten i toktempo med hasande hjul i kurvorna :yoparty

Haha jag håller med där!
Men det är inte så konstigt att det inte vart så mycket stuntande eftersom jag låg på max varv på 5an vid varenda raksträcka (typ) å jag har inte skillen att rycka upp den i dom farterna :rolleyes: ..

Last edited:

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
Hur är det med körningar... Tänkte jag skulle hänga med någon dag och köra lite.

Va ju inte med någon gång förra året. skulle vara kul att busa av sig lite och lite avrostning.. (ja jag vet.. skandal att man inte tag ut moppen förrens nu).

Olof.B

Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Hur är det med körningar... Tänkte jag skulle hänga med någon dag och köra lite.

Va ju inte med någon gång förra året. skulle vara kul att busa av sig lite och lite avrostning.. (ja jag vet.. skandal att man inte tag ut moppen förrens nu).

Det är väl bara att hålla lite koll i tråden.
Stående körning är ju på onsdagar, samling vid medis 17:30. Om det är bra väder dvs. Brukar även bli någon sväng på helgerna.

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Ser ut att ha vädret med oss nu på onsdag, så jag dyker iaf upp.
Vet dok inte om jag har nya hojen eller om det får bli gamla kära bettan som får bekänna färgen :yoparty

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Ser ut att ha vädret med oss nu på onsdag, så jag dyker iaf upp.
Vet dok inte om jag har nya hojen eller om det får bli gamla kära bettan som får bekänna färgen :yoparty
Nästa onsdag, då dj-lar :tummenupp :yoparty Två spritt nya bling-Sumosar på grönbete i maffiatåget..... :hoppa

Jag hämtar min på torsdag så jag skall nog hinna köra in den hyfsat till dess.

.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...