Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Skuggan

Guest
Ny motarder......

Nu har jag bytt 929:an mot en Motard. En 06:a med 100 mil bakom sig, nu förstår jag varför alla tycker det är så kul med motard :yoparty :yoparty

Bifogar en bild på Åket!

Bifogat

• CAURWPUV.jpg
    CAURWPUV.jpg
    57.5 KB · Visningar: 64

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
bra åkning idag grabbar! kul runda med ett skönt stopp i norrtälje och hem igen, det gör vi om!

Kan bara hålla med!
Vi fortsatte från stoppet i Lapplands Väsby in genom stan till Djurgården, riktigt najs och "bra väder" :D
Rev av en 30 mil totalt, vilket känns i röven kan jag lova!

Nu har man en kall skumkrona i näven, Sverige spelar mot Danmark och skräpet är på tjejfest, kan det bli bättre?

Service på måndag, Lunda på tisdag o Medis på onsdag! Ses!!!:tummenupp

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Kan bara hålla med!
Vi fortsatte från stoppet i Lapplands Väsby in genom stan till Djurgården, riktigt najs och "bra väder" :D
Rev av en 30 mil totalt, vilket känns i röven kan jag lova!

Nu har man en kall skumkrona i näven, Sverige spelar mot Danmark och skräpet är på tjejfest, kan det bli bättre?

Service på måndag, Lunda på tisdag o Medis på onsdag! Ses!!!:tummenupp

Kan tänka mig hur du känner di gefter 30 mil. Husan som jag lånade förra året var ungefär som att sitta på en teglesten och jag misstänker att din är likadan...?

Själv säger jag såhär: Däck på måndag, kränga på däck på tisdag och Sweden rock på onsdag:yoparty

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag kommer inte åka med på ett tag. ca kl 21 körde jag på ett rådjur. Allt är svart och jag minns bara det efter jag ställde mig upp. Känner nu att jag är helt mörbultad i kroppen och hojen behöver omsorg och en rejäl tvätt :(

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
Jag kommer inte åka med på ett tag. ca kl 21 körde jag på ett rådjur. Allt är svart och jag minns bara det efter jag ställde mig upp. Känner nu att jag är helt mörbultad i kroppen och hojen behöver omsorg och en rejäl tvätt :(

aj jäävlar.. är du ok? vart hände det? inget brutet? tog du med en rådjurs sadel så du kan laga dig en festmåltid?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
aj jäävlar.. är du ok? vart hände det? inget brutet? tog du med en rådjurs sadel så du kan laga dig en festmåltid?

Jag är ok, inge brutet iaf. Har ingen aning om jag flög över hojen eller om jag la den ner. Allting är en enda svart röra med skrapljud.

Det hände vid infarten till tuvängen, nästan där gamla södertäljevägen tar slut. Och nej, rådjuret tog viltvårdaren hand om. Otrevlig var han också och inte skickade snuten ut någon bil heller.

Är förvånad över hur svårt det ska vara att få hjälp. Som tur va mötte jag en bil som stannade. De såg allt och tydligen hade rådjuret flugit över deras bil och landat längre bort på vägen. Hojen gled in i skogen.

Han precis se rådjuret och uppfatta att jag kommer klippa det mitt på, han inte ens börja bromsa. sen är det som sagt svart.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Haha, ja tegelsten är en ganska snäll sammanfattning! Det är ett regelrätt pound me in the ass seat!!!
Sölvesborg på onsdag säger du? ROCK THE FUCK ON!!!! Önskar att jag kunde åka dit!

Nisse, hoppas du e ok och att hojen inte är i allt för dåligt skick! Du får berätta mer nästa gång vi ses BAMBI-KILLER!!!!! :yoparty

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Nisse, hoppas du e ok och att hojen inte är i allt för dåligt skick! Du får berätta mer nästa gång vi ses BAMBI-KILLER!!!!! :yoparty

Hur jag mår får jag återkomma med imorrn. Just efter krashen kändes det bara i högerfoten men jag hittar nya ställen hela tiden som verker och gör ont.

Dekompenhandtaget och lite av locket som det är fäst på är av. Hoppas att det högra styrfästet är snett så det inte är något annat. höger kylare sitter någon centimeter längre bak än på original. Sen all plast på hela hojen.

Hoppas det inte blir allt för dyrt :(

FAN att de här skulle hända. Jag hade en toppendag fram tills rådjuret.

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Hur mår du i dag grabben?
Låter som om du har haft änglavakt!. Jävligt tråkit att höra iaf och jag hoppas att du inte blir avskräkt av detta och snart är ute och slangtränar igen!
Tråkit att höra att hjälpen på plats va så dålig, va det ingen som ringde efter en ambulans?

Bara ut i garaget och mecka ihopp hojen och spola bort allt köt och blod från den. Pain is temporary, Glory is for ever!

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Röd
Aa det va en skön dag måste jag säga!
Nästan så man skulle börjat tidigare. Jag fick stressa hem där på slutet..
6 timmar körning va väl ialla fall inte så illa pinkat

Du är snart på sadeln igen Nisse!

dsc00428.jpg

dsc00429.jpg

dsc00430.jpg

Jag tog några snapshots med mobilen

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Hur mår du i dag grabben?
Låter som om du har haft änglavakt!. Jävligt tråkit att höra iaf och jag hoppas att du inte blir avskräkt av detta och snart är ute och slangtränar igen!
Tråkit att höra att hjälpen på plats va så dålig, va det ingen som ringde efter en ambulans?

Bara ut i garaget och mecka ihopp hojen och spola bort allt köt och blod från den. Pain is temporary, Glory is for ever!

Nej för fan jag blir inte avskräckt. Tycker bara synd om hojen. Ska som du sa ut och spola av rådjuret ifrån hojen. Sen får jag titta lite vad som är pajj. Hoppas inte något hänt med framgaffeln. Klippte rådjuret mitt på så jag tror det hamnade mellan hjulet och stänkan. Sen liksom vek sig runt hojen och slog i kylaren med huvudet. Det sitter kvar en pälstuss i kylaren.

Änglavakt måste det verkligen ha varit. Det enda som gör mer ont än blåmärken jag har här och där är höger fot. Trappor är ingen hit att gå neråt i.

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Fan vad trist! Hoppas det går bra med dig iaf. Ang hojen så har jag lite oreange plast till bakdelen och sidorna om du är intresserad.

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Kanonkul körning, man somnade gott på soffan igår :)

Tråkigt avslutning för dig Nisse, skönt att det "bara" blev lite blåmärken, gick ju desto värre för rådjuret :gnissla

Plasten till hojen har jag för mig kostar runt 2000.
/M

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
om man inte har "fancy" posörplast som vi har, ellerhur bange?:yoparty :hihi
förresten, började idag nygga om min bakdel lite, blir dioder i bak nu istället, less på att byta lampor med mera, den här bakdelen kommer vara helt exklusiv då jag kapat till och gjort allt själv, så den får ni se sen..!!

Last edited:

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
förresten, började idag nygga om min bakdel lite, blir dioder i bak nu istället, less på att byta lampor med mera, den här bakdelen kommer vara helt exklusiv då jag kapat till och gjort allt själv, så den får ni se sen..!!
Kanske läge att fixa nån rejälare fästanordning för regskylten samtidigt :D (glöm inte att slänga upp bilder på ass'et sen bara)

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2

Så sant :D

Ska bli kul o se resultatet, blir det bra så härmar jag dig på det oxå :blah

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
jo jag vet att platsen ganska billig. Men jag tror att min vänstra kylare läcker :( Den kostar tydligen ca 2500

Så 2500 för kylare, 2000 för plast, Nytt dekomphandtag och locken till kopplingen? fästena till styret?

Kommer nog inte åka på ett tag grabbar, ekonomin sätter stopp. bara att hoppas att jag får iväg 125 smidigt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy