Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Tja brabbar får passa på att TACKA jag också !! Körde hem idag ca 29 mil!!
Igår stannade trippen på 60,2 mil 90 mil på 2 dagar :tummenupp :arsele Det går att toura poå en 640 :tungan Jävligt kul att köra med er.Kul att uppdatera stockholmskan lite Cubik har en egen tolkning av svenskaspråket Ha ha,,Får väl komma ner en onsdag och köra med er igen nu ska jag vårda mitt babian :arsele

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
jo jag vet att platsen ganska billig. Men jag tror att min vänstra kylare läcker :( Den kostar tydligen ca 2500

Så 2500 för kylare, 2000 för plast, Nytt dekomphandtag och locken till kopplingen? fästena till styret?

Kommer nog inte åka på ett tag grabbar, ekonomin sätter stopp. bara att hoppas att jag får iväg 125 smidigt.
Dekomp och koppling fixar du lätt och billigt.
Kylaren kanske går att laga? Kolla upp det innan du köper ny iaf.
Plast behövs väl inte egentligen... Tejpa fast cykellyse bak och åk till närmsta mcskrot och shoppa billigaste framlyset du hittar.

:yoparty

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Dekomp och koppling fixar du lätt och billigt.
Kylaren kanske går att laga? Kolla upp det innan du köper ny iaf.
Plast behövs väl inte egentligen... Tejpa fast cykellyse bak och åk till närmsta mcskrot och shoppa billigaste framlyset du hittar.

:yoparty

Tror jag ska plocka bort kylaren och syna den grundligt.

Men framlyset är ju helt :va bakljuset också för den delen

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
jo jag vet att platsen ganska billig. Men jag tror att min vänstra kylare läcker :( Den kostar tydligen ca 2500

Så 2500 för kylare, 2000 för plast, Nytt dekomphandtag och locken till kopplingen? fästena till styret?

Kommer nog inte åka på ett tag grabbar, ekonomin sätter stopp. bara att hoppas att jag får iväg 125 smidigt.

Jag har kylare och ett komplett dekomphantag billigt om du är intresserad.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Dåså - bara ut i garaget å fixa hojen medans kroppen återhämtar sig och sen komma till lunda på tisdag :tummenupp

oj, hehe så fort lär det inte gå. Har spänderat två timmar åt att bara försöka skrubba bort blod ifrån vänster sida av motorn.

Att det känns som man blivit överkörd av tåget har fått en ny mening för mig. Jag går som ett j*vla eppo för att inte högerfoten ska göra så ont.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Tja brabbar får passa på att TACKA jag också !! Körde hem idag ca 29 mil!!
Igår stannade trippen på 60,2 mil 90 mil på 2 dagar :tummenupp :arsele Det går att toura poå en 640 :tungan Jävligt kul att köra med er.Kul att uppdatera stockholmskan lite Cubik har en egen tolkning av svenskaspråket Ha ha,,Får väl komma ner en onsdag och köra med er igen nu ska jag vårda mitt babian :arsele

Respekt!!! Klart du ska komma ner en onsdag!
Haha, förstår inte alls vad du menar med språket!

Tips för snabb återhämtning av så kallad BabianRöv:

Du behöver:

1 kg osaltat margarin
1 st Tena vuxenblöja (large)
1 rulle silvertejp
1/2 kg grodblad
1 burk talk
1 st bordsfläkt

Placera bordsfläkten på en stol vid fotänden vid sängen, rikta in den så att den blåser direkt mot mitten av sängen.

Lägg margarinet i blöjan. Ta på dig blöjan, säkra upp den med 2 varv silvertejp runt midjan. Kör några utfall alternativt djupa knäböj. När smöret börjar rinna ut på benen, av med skiten så du inte halkar o bryter benen! Vad du än gör nu, bli inte snål, släng blöjan OCH smöret, det går inte att återanvända oavsett vad skötarna på långvården säger!

Sedan tar du en kall dusch, du kommer att märka att allt smör inte går bort, få inte panik. Torka bort det kvarvarande smöret med grodbladen. Talka på hutav helvete, slå på fläkten, effektläge 2 så det blir lite drag, men inte så mkt oljud så du inte kan sova. Lägg dig på mage utan täcke så klart. Sen är det bara att nana.

Dagen efter kan du köra 60 mil till!

Frid!

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Vad säger skräpet när du håller på med sånt där hemma i sängen :D

Vad ska hon säga, det är ju en helt vanlig huskur!? :tummenupp
Låt er inte frestas att slå på 3:ans läge på fläkten bara, då ser det ut som ni har haft en kokainfest från helvetet i sängen, talk överallt!

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Va fan! Skulle ha väntat med att elda upp bakdäcket. Har varit grymt sugen på att åka hela helgen men det går ganska långsamt när man inte har några hjul monterade... :3freak

Fick iaf en ganska bra bild att ha i garaget:)

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Respekt!!! Klart du ska komma ner en onsdag!
Haha, förstår inte alls vad du menar med språket!

Tips för snabb återhämtning av så kallad BabianRöv:

Du behöver:

1 kg osaltat margarin
1 st Tena vuxenblöja (large)
1 rulle silvertejp
1/2 kg grodblad
1 burk talk
1 st bordsfläkt

Placera bordsfläkten på en stol vid fotänden vid sängen, rikta in den så att den blåser direkt mot mitten av sängen.

Lägg margarinet i blöjan. Ta på dig blöjan, säkra upp den med 2 varv silvertejp runt midjan. Kör några utfall alternativt djupa knäböj. När smöret börjar rinna ut på benen, av med skiten så du inte halkar o bryter benen! Vad du än gör nu, bli inte snål, släng blöjan OCH smöret, det går inte att återanvända oavsett vad skötarna på långvården säger!

Sedan tar du en kall dusch, du kommer att märka att allt smör inte går bort, få inte panik. Torka bort det kvarvarande smöret med grodbladen. Talka på hutav helvete, slå på fläkten, effektläge 2 så det blir lite drag, men inte så mkt oljud så du inte kan sova. Lägg dig på mage utan täcke så klart. Sen är det bara att nana.

Dagen efter kan du köra 60 mil till!

Frid!
ha ha ja nått måste jag hitta på! får gå runt med en kudde nu ifall jag måste sätta mig ner, vilket jag helst undviker:tummenupp

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Röd
japp det blir bra, kommer bilder imorrn kanske !!!
johanp:
jag ska fixa en bättre plåthållare :hihi
men framföraltl så har jag en bättre och ny plåt nu!

Annars är det ju en rätt skön "james bond"-style på din gamla, när den kommer flygandes i 130 blås som en kaststjärna.. haha

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Annars är det ju en rätt skön "james bond"-style på din gamla, när den kommer flygandes i 130 blås som en kaststjärna.. haha

Exakt, jag låg bakom när den lossnade, kände mig som en ninja när jag fick ducka för den där fulingen!:crash

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
mm det tror jag d, provade att montera min nya bakdel idag och gjorde en del mindre roliga insikter, såsom att bakdelen vart så kort att ramen syntes lite i bakkant, pch att då skulle inte heller blinkersen få plats, nu får jag tänka om, återställde hojen helt idag då jag ska besikta skräpet imorrn i sumpan klockan 11. usch. så nu ska jag spåna lite på hur jag kan fixa till bakdelen så den ser bättre ut... puh :mad:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Va fan Pappa betalar!!!!! :D

Inte fan behöver du byta plast så länge den bara är repig, det är posörer som kör med flashiga plastdetaljer!

Är det inte nåt företag som heter nåt med Aero...... som är duktiga på Aluminium?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Va fan Pappa betalar!!!!! :D

Inte fan behöver du byta plast så länge den bara är repig, det är posörer som kör med flashiga plastdetaljer!

Är det inte nåt företag som heter nåt med Aero...... som är duktiga på Aluminium?

hehe, pappa betalar inte ett öre. Angående plasten har du rätt. Behöver dock ny vänster kylarvinge. Gärna repig och med original dekal på för då matchar det resten av hojen :D

Ingen aning. Får kolla upp sånt där snart. Imorrn ska jag plocka ner all plast och bort med kylaren. Sen när allt är lättåtkomligt ska jag skrubba vidare på avgas och motor. Sitter rätt bra där :gnissla

Tror dock kylaren är slut. Där man fäster kylarvingen i kylaren har den blivit intryck ca 1-1,5cm :(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024