Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Ja den killen var rutinerad. Det var en svart V70 med tonade rutor bak, dock inga antenner eller ngt som skvallrade och dem i bilen var helt civilklädda.

Oj fan, dags att man börja kolla riktigt noga på volvos och saabar nu då. Jag brukar först kolla om de e saab el volvo sen toning sen antenner. Om jag kommit så långt brukar jag köra om försiktigt och kolla om det sitter två i bilen annars brassar jag på.

Men nu måste man tydligen bli vaksam efter bara tonade bilar :gnissla

Vet inte hur de löser sånt här idag men en snubbe jag känner blev av med lappen när han körde bil för några år sen. Typ 37km för fort eller ngt liknande på motorväg. Men i polisrapporten skrev dem att det inte fanns några lyktor vid vägen. Men det fanns lyktor vid vägen bara de att de inte var tända.

Eftersom det stod fel i rapporten fick han tillbaka kortet efter bara en vecka eller två.
Kolla upp noga så kanske du också hittar något fel.

Last edited:

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Röd
Hur många e sugna på att även denna helg brassa runt som förra lördagen fast kanske på södersidan?

Last edited:

Nicke.S

It's on now!
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
KTM 625 SMC
KUUUUUUUKEN, så var man av med körkortet!

Lider med dig!
Varit en händelserik första månad med motarden.
Tåberg, gurra, nisse och nu det här.. :4skrika

Nu får det bli nån fason på eländet! :mad:

Skrik till om du vill ut i solen ändå, som spätta :D
Annars kan du väl ta tillfället i akt och umgås med "skräpet" som du så vackert uttryckte det. :tuttar

Om du kan få ett intyg från jobbet att du behöver bil i tjänsten (blixtsnabba mc-IT-utryckningar) så kan du få ner det till en månad.

/Nicke

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
jag e sugen som fan, men får se vilket skick jag e i då jag ska ut på massivt krökartåg på fredagen så vi får som sagt se.

cubic: jävligt trist att du blev av med lappen, synd!

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Cubic: Nu har du 2 månader på dig att öva slangträning!
Eller varför inte stippa moppen från allt onödigt bjäfs och börja köra bana.

Cubic: Trist så in åt h-e. Där rök ju våra planerade goa hojluncher också.

.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Tack för stödet grabbar!!! :tummenupp

Vill gärna träna på att slanga OCH att köra bana, frågan är bara var man gör det?
Sen har jag ju det lilla problemet att jag inte har dragkrok, släp eller körkort.
Moment fakkking 22 :huvet

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Vill gärna träna på att slanga OCH att köra bana, frågan är bara var man gör det?
Sen har jag ju det lilla problemet att jag inte har dragkrok, släp eller körkort.

He he har du inga vänner?

Bli vän med en Guldvingeägare med monterad dragkrok så hänger du på ett Erde mcsläp med din hoj på!:tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00

Juste man blir av med båda körkorten då va?

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
KUUUUUUUKEN, så var man av med körkortet!

Klippte en civilsnut på Bogesund (tydligen) precis innan 30 km/h-bron i Vaxholm, körde även om ett gäng bilar på den bron.

Står o chillar i kön för att köpa en burgare nere på torget, så traskar det fram en frasse med polisbricka "får jag se på ditt körkort". Han får körkortet så säger han "när du är klar här så kan du komma bort till bilen där borta". Köper en Cola, tappade konstigt nog aptiten. Gick bort till bilen, den andra polisen bara pekar på bakdörren, bara att sätta sig.

Det gick jävligt fort, aggresiv körstil osv, lite filmvisning, erkänner du ja eller nej. Jag vet att dem inte såg mitt ansikte osv med pallade inte tjafsa, erkännde. Dem sa efteråt, om jag inte hade erkännt så hade jag garanterat åkt dit ändå med tanke på filmen och deras vittnesmål.

Så nu sitter man o fingar på ett inbetalningskort på 3600 riksdaler och funderar på hur jag ska formulera mig så att dem sänker tiden som körkortet blir indraget.

Frid!

Fan vad trist...man har ju själv varit nära o åka dit några gånger men haft tur hittils. Som nån skrev innan, snacka med chefen om att du behöver kortet i tjänsten eller nåt så kanske du får ner tiden lite.

Nu pyser jag o tanten till London några dagar så ingen körning för mig i helgen, bara :öl för min del!
/M

Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Juste man blir av med båda körkorten då va?

Jag vet inte hur många körkort du har men jag har iaf bara ett. A och B står det på mitt men du kanske har ett som det står A på och ett som det står B på?:tungan

Cubic: Tråkigt, du får väl hänga med på krogkvällarna istället. För visst kommer det fler såna?:)

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jag vet inte hur många körkort du har men jag har iaf bara ett. A och B står det på mitt men du kanske har ett som det står A på och ett som det står B på?:tungan

Cubic: Tråkigt, du får väl hänga med på krogkvällarna istället. För visst kommer det fler såna?:)

:)

Ja vi drar ihop ngt! Ngn fredag framöver?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00

Besserwisser! :blah

Och jag har faktiskt också A och B.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM