Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
KTM LC4 640 SM
whheeehaiii, lite över 20 mil i helgen... Tappade tyvärr bort en vinterhandske, så passade på att köpa nya sommarvantar istället. De var lite kyliga nu, men blir nog gott till sommaren...

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
va ute å tog en liten promenad på 1 1/2 timme i dag, vackert väder å inte farligt kallt... när jag gick där funderade jag på varför jag inte körde hoj.. å då kom jag på.. helvete hojen står ju aldeles ensam i ett garage 60 mil härifrån :4skrika .. nu måste jag fan försöka hitta en lösning på hur jag ska få ner åbäket hit..

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
D-MAN 660 skrev:
va ute å tog en liten promenad på 1 1/2 timme i dag, vackert väder å inte farligt kallt... när jag gick där funderade jag på varför jag inte körde hoj.. å då kom jag på.. helvete hojen står ju aldeles ensam i ett garage 60 mil härifrån :4skrika .. nu måste jag fan försöka hitta en lösning på hur jag ska få ner åbäket hit..

Det där funkar ju inte i längden! Jädrans vilken ångest... :(

Sen jag tog b-kortet å skaffade bil har mc-säsongen krympt ihop... Stolsvärme och värmefläktar samt vindruta är inte fel helt enkelt... :huvet

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Snart är det säsong, i slutet av veckan ser det ut att bli lite varmare (5-6 grader). Körde i torsdags (blött och jävligt) och idag, var riktigt kul - nu när det är tort! :)

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Haha.. lyckades övertala moder att ta bilen med släp nu när hon kommer ner å hälsar på. så nu har man snart besten här.. måste bara tjacka en ny slang å ett par däcksjärn.. sen e den redo för rock... ser ut som om jag måste ta en sväng på lördag ef alt söndag :banana :banana

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
KTM LC4 640 SM
Skrik till isf, är säkert ute o tar en sväng om det inte snöar... Har blankslitet framdäck om jag inte hinner byta tills helgen, så det blir lite lungt hur som. Men ut ska jag säkert...

/Per

D-MAN 660 skrev:
Haha.. lyckades övertala moder att ta bilen med släp nu när hon kommer ner å hälsar på. så nu har man snart besten här.. måste bara tjacka en ny slang å ett par däcksjärn.. sen e den redo för rock... ser ut som om jag måste ta en sväng på lördag ef alt söndag :banana :banana

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
ddevil skrev:
Skrik till isf, är säkert ute o tar en sväng om det inte snöar... Har blankslitet framdäck om jag inte hinner byta tills helgen, så det blir lite lungt hur som. Men ut ska jag säkert...

/Per

Ja för fan :tummenupp .. jobbar på lördag till 14.00.. åsså måste jag byta slang på bakan, polaren lånade hojen i höstas när jag redan flyttat ner och när jag va hos morsan över jul såg jag att det va platt bak.. men det e inte mer än en halvtimmes jobb, så blir det inte för sent på lördag så måste man nästan ta en premiär tur.. annars söndag.. om det nu inte snöar.

Förresten e snutarna gnälliga om man inte kör med blinkers å sånt krams... kom ju på att jag strippat hojen från allt onödigt som kan gå sönder (körde nästan bara bana förra året) slänga dit lyset e ju snabbt gjort.. men orkar fan inte montera blinkers

Last edited:

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Cobra80 skrev:
men Hallå!!! tänk inte ens tanken.. jag vill ju köra lite (när det blir lite varmare)!!!

hehe, tyvärr så e tanken tänkt.. men det kanske blir en reggad så man kan gasa lite gata oxå....
Varför inte köra nu? jag va ute för 2veckor sedan och gasa.. :tummenupp

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
D-MAN 660 skrev:
Förresten e snutarna gnälliga om man inte kör med blinkers å sånt krams... kom ju på att jag strippat hojen från allt onödigt som kan gå sönder (körde nästan bara bana förra året) slänga dit lyset e ju snabbt gjort.. men orkar fan inte montera blinkers

Körde utan blinkers å speglar förra säsongen, ingen som brydde sig då... Men ljus bak & fram hade jag ju...

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
MD skrev:
hehe, tyvärr så e tanken tänkt.. men det kanske blir en reggad så man kan gasa lite gata oxå....
Varför inte köra nu? jag va ute för 2veckor sedan och gasa.. :tummenupp

Du har inte märkt att det bara är någon plus grade ute?? :confused: usch måste ta och hämta däcket också..

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Cobra80 skrev:
Du har inte märkt att det bara är någon plus grade ute?? :confused: usch måste ta och hämta däcket också..

Jo, nån plusgrad = ingen is ... Det e bara slänga på sig några goretexkläder och en integralhjälm så känns det som sommar :tummenupp
Vart har du däcket?

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
MD skrev:
Jo, nån plusgrad = ingen is ... Det e bara slänga på sig några goretexkläder och en integralhjälm så känns det som sommar :tummenupp
Vart har du däcket?

Däcket är i Voiceless garage. Hoppas jag, om han inte flytt landet med det.. (åkte förbi och kolla om han var hemma för ett "tag" sen men då var han på kryssning. :huvet )

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Cobra80 skrev:
Däcket är i Voiceless garage. Hoppas jag, om han inte flytt landet med det.. (åkte förbi och kolla om han var hemma för ett "tag" sen men då var han på kryssning. :huvet )

Ok, om du har vägarna förbi och han inte är hemma kan du bara svänga förbi mig och hämta ett däck så tar jag ett av han sen. för visst va det ett powerdäck ?

Sååå blir det nån körning snart eller?????
Det måste vara några som har hojarna klara, eller :confused:

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Ska byta slang på bakan på hojen.. hittade boven en 23 mm träskruv :mad: Självklart glömde morsan å ta ner mina däcksjärn så jag undrar om det finns nån vänlig själ som har tillgång till garage/lokal och däcksjärn...ingen större operation då det bara e slangen som ska bytas skulle gärna vilja fixa det på lördag ef, så finns det nån som skulle orka ställa upp så vore det kanon.

MVH/ Danne

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
D-MAN 660 skrev:
Ska byta slang på bakan på hojen.. hittade boven en 23 mm träskruv :mad: Självklart glömde morsan å ta ner mina däcksjärn så jag undrar om det finns nån vänlig själ som har tillgång till garage/lokal och däcksjärn...ingen större operation då det bara e slangen som ska bytas skulle gärna vilja fixa det på lördag ef, så finns det nån som skulle orka ställa upp så vore det kanon.

MVH/ Danne

Ska kolla om jag hittar däcksjärn, isf kan jag ställa upp med verkstad och verktyg...

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
MD skrev:
Ska kolla om jag hittar däcksjärn, isf kan jag ställa upp med verkstad och verktyg...

Hittade bara ett däcksjärn tyvärr..
Men om du behöver en lokal så kommer jag va på verkstaden på dagen.. ligger i kungsängen.

pm:a isf

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Jag tog Hojen till jobbet i morrse :tummenupp
Sweeeet. men jävligt kalt om hakan :tungan

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Ex3mX skrev:
Jag tog Hojen till jobbet i morrse :tummenupp
Sweeeet. men jävligt kalt om hakan :tungan

Du får skaffa såna där stora värmepåsar som funkar i 1h, finns på jysk har jag för mig...

(alt kasta in skinnstället i micron innan du drar :D )

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...