Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Useless_scum skrev:
2270354 Shit asså jag e grymt på, men kan inte joina förrens typ 19.30 :gnissla
Men då sitter ni säkert och trycker burgare någonstans, Donken sveav/odeng. kanske? Om inte får jag köra runt i stan å leta, eller kör ni mot något speciellt mål?

Vore grymt å haka


Har PM dig!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag åker från ekerö om 10 min (strax efter halv 5). Verkar inte vara några klara besked så det blir väl till att åka ensam skulle jag tro. Men ni får gärna ringa om ni känner för det (076 237 60 68).
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Jag hoppas alla noterat att nu finns chansen att testa att åka på en stor bana. Kolla vad Crille skriver bara, race- eller gathoj spelar ingen roll. Å 200 spänn.... Det är ju gratis.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=125626

Kör ni dessutom gatreggat så har ni ingen transport att skylla på heller eftersom det tar ca 1 timme från Medis och då har man ändå åkt bak/småvägarna. Man kan ta sig hela vägen dit utan att behöva åka E20 en endaste meter, bara goa backroads hela vägen. Nån som e sugen så postar jag vägbeskrivning.

Allt som sen behövs i ryggan är lite vatten, några powerbars och ett par bananer. Sen kan nån fast nyckel (skruva bort bakblinkersarna) och lite silvertejp (tejpa framlyset) vara bra å ha. Råkar ni ut för något krångligare så kommer allt annat att finnas till låns i depån, inga problem.

I och med att fältet är stort så finns det dessutom säkert plats över att leka på en del av det. Detta är inget jag vet säkert men Crille skriver ju att dom hyrt hela fältet så...... Och banan går definitivt inte över hela.

Om inte annat, det är lördag, vädret är fint..... Gör det till en utflykt i stället och kom och kolla. Så, för i h-e Stockholmare, se till att rodda ihop ett gäng som träffas på Medis och kör sen tillsammans ner. Visa nu att vi har lite ryggrad/stake här i stan.

-
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo tack gärna men med nyoljeläckande motor och skrikande unge så blir det nog inget för mig. Men ide,n är kanon. Var ute med Useless scum och körde lite igår satm mötte upp Olof B vars kedja hade gått av. Men om nu jag skulle ha turen och vara ledig så skulle jag gärna vilja ha en beskrivning på småvägar dit!!! :Bugar
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
motardnisse skrev:
2272505 Jo tack gärna men med nyoljeläckande motor och skrikande unge så blir det nog inget för mig. Men ide,n är kanon. Var ute med Useless scum och körde lite igår satm mötte upp Olof B vars kedja hade gått av. Men om nu jag skulle ha turen och vara ledig så skulle jag gärna vilja ha en beskrivning på småvägar dit!!! :Bugar
Silikon till moppen och en schysst Nuk i rågummi till ungen så :tummenupp

Vägbeskrivning:
Jag börjar från Donken/Shell vid Eriksberg (heter det så?)(korsningen efter Hallundaavfarten, andra sidan E4/E20 från Biltema/ICA m.m.). Kör den gamla vägen (Sankt Botvids väg på kartan) därifrån förbi i första hand Botkyrka kyrka och sen bara vidare ända tills du kommer till Södertälje.

Väl framme där fortsätter man bara rakt fram där riktiga bebyggelsen börjar, förbi litet köpcenter och snett framåt vänster genom en rondell (med 3 soppamackar runt den) som kommer aningen senare. Ni kommer in på Bergholmsvägen uppe i högra hörnet på kartan + zoom 7 och skall ut på Stockholmsvägen ner mot vattnet.

Väl över vattnet skall du höger vid rödljus på Ängsgatan (har för mig det står skyltat mot Tom Titts där). Fortsätt gatan fram en bra bit. Efter ett tag byter den namn till Strängnäsvägen. Sen kommer det enda som kan vara lite trickigt, att svänga av så du kommer upp på Gamla Strängnäsvägen. Du ska i alla fall höger och sen direkt vänster i korsningen av gula vägar mitt på kartan. Det kan ev. stå Ronna eller Hanstavreta höger där.

I alla fall, sen är det bara att blåsa på, ända till Läggestakorset (där vägen in till Mariefred går). Där skall man oxå göra en höger + vänster lite senare. Man kommer på den mindre vägen snett nerifrån höger på kartan + zoom 7, åker fram till stora korset och tar höger. Sen är det vänster igen uppe i högra hörnet vid Trekanten (har för mig det står skyltat mot Ärja där).

Sen är det bara att rulla på den vägen till vid Trollstugan/Grundbro på kartan + zoom 6/7 Där skall man in höger mot Oxeltorp åsså är man strax framme.

Alla smidigast för att få en känsla av färdvägen är att kör helskärmskartan på Hitta och scrolla sig fram.

.
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
motardnisse skrev:
2272505 Jo tack gärna men med nyoljeläckande motor och skrikande unge så blir det nog inget för mig. Men ide,n är kanon. Var ute med Useless scum och körde lite igår satm mötte upp Olof B vars kedja hade gått av. Men om nu jag skulle ha turen och vara ledig så skulle jag gärna vilja ha en beskrivning på småvägar dit!!! :Bugar

Ja, man får ta och tacka så mycket för hjälpen, jag slapp ju demontera drev och kedja själv iaf :)
Nu återstår bara en del mekande, köpte nya drev och ny kedja idag. Frågan är hur bra "växelpedalen" (vad heter det egenltigen?) mår. Kanske får köpa en ny sån också.
Montera drev och kedja är väl inte så svårt, det krångliga är att kapa kedjan. Får se hur det går. Men blir nog inget skruvande förrän på söndag.

Hade varit lite trist att stå där själv hela tiden så det var ju kul att ni kikade förbi.

Det jag blir riktigt störd på är alla som bara åkte förbi. Jag stod i vägrenen på avfarten vid mörby. Det är inget ställe man stannar på för att ringa ett samtal, fattar inte folk att det är nåt som är fel då? :mad:
En stor eloge till den enda person som stannade (förutom motardnisse och useless_scum, "men inte riktigt samma sak"). Kanske finns här på sporthoj.com? Körde iaf en svart speed four (tripple?). Även fast han inte kunde gör något eller behövde eftersom min "skjuts" precis hade kommit så stannade han och frågade hur det var. :tummenupp

Får se när man kommer ut på vägarna igen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Olof.B skrev:
2273941 Ja, man får ta och tacka så mycket för hjälpen, jag slapp ju demontera drev och kedja själv iaf :)
Nu återstår bara en del mekande, köpte nya drev och ny kedja idag. Frågan är hur bra "växelpedalen" (vad heter det egenltigen?) mår. Kanske får köpa en ny sån också.
Montera drev och kedja är väl inte så svårt, det krångliga är att kapa kedjan. Får se hur det går. Men blir nog inget skruvande förrän på söndag.


Växelföraren är kanske inte det stora problemet eller? Jag skulle kolla splinsen på axeln som växelföraren sitter på, om inte så kanske en ny växelförare skulle behövas. Ang kedjan så är det bara att köpa en kedjebrytare kombinerad så du kan nita ihop den också, gå väl på ca 200-300:- men är oumbärlig! Annars är det slipmaskin alt vinkelkap för att slipa bort stiftet och knacka ut för att ta bort så många länkar du behöver! Så hädan efter kommer jag ha kedjebrytaren och ett kedjelås med mig när jag är ute och kör!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
motardnisse skrev:
2273992 Växelföraren är kanske inte det stora problemet eller? Jag skulle kolla splinsen på axeln som växelföraren sitter på, om inte så kanske en ny växelförare skulle behövas. Ang kedjan så är det bara att köpa en kedjebrytare kombinerad så du kan nita ihop den också, gå väl på ca 200-300:- men är oumbärlig! Annars är det slipmaskin alt vinkelkap för att slipa bort stiftet och knacka ut för att ta bort så många länkar du behöver! Så hädan efter kommer jag ha kedjebrytaren och ett kedjelås med mig när jag är ute och kör!

Hehe, vi lärde oss något iaf.

Känns som att splinesen är dåliga på båda isf, inte bara den ena?
 

javonanka

Hojlös, men det ordnar sig
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
*letar ny motard*
Vafan! Hyr ni hela fältet från min hemby och ni säger inte till!


Jävlar i mig att jag inte får ihop hojen förrens nästa vecka. Brukar alltid vara där o leka, polarn bor precis där.

/J
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Och så blev det Onsdag igen. Denna gång är det iaf fint väder.
Jag har haft ryggskott, så det har inte blivigt någon hoj för min del.
Men i dag känner jag mig stark och villig på en tur efter jobbet.

Är det några som är intreserade?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Får se om jag kan lyckas få ihop hojen en snabbis!

Nu vet ja att det är medborgarplatsen till slut, men vart samlas ni???
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Vi samlas PÅ torget vid götgatan.
Ska vi skjuta upp det till kl 18?
Det är lite varmt idag :brinnerup

Alltså vi samlas kl 18.00 vid Medis

Är det oki för er?

Ett smakprov för folk som inte har varit med någon gång. (bilden)
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    129.1 KB · Visningar: 119
Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Ex3mX skrev:
2282936 Vi samlas PÅ torget vid götgatan.
Ska vi skjuta upp det till kl 18?
Det är lite varmt idag :brinnerup

Alltså vi samlas kl 18.00 vid Medis

Är det oki för er?

Ett smakprov för folk som inte har varit med någon gång. (bilden)

HAHA! Där står ju jag och smyger i kanten av bilden. Och stackars Zana som sitter på trampcykeln med skadad fot (pga av att jag hetsade honom lite mycket dagen innan??? eller hur var det ?:va) och inte kan åka med.

Vad jag minns av den där åkningen var att om man startar så tidigt (18 00), så är det fortfarande massa trafik överallt, eller?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Va fan har Zana slutat köra eller har han inte lyckats laga kylaren???
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Ex3mX skrev:
2282936 Vi samlas PÅ torget vid götgatan.
Ska vi skjuta upp det till kl 18?
Det är lite varmt idag :brinnerup

Alltså vi samlas kl 18.00 vid Medis

Jag är på! :tummenupp

Solen gassar ju rätt hårt idag, så badbrallorna sitter på från start. Hamnar vi vid Brostugan eller motsv ställe med vatten så kommer inte jag bli dagens badkruka iaf!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Useless_scum skrev:
2283105 Jag är på! :tummenupp

Solen gassar ju rätt hårt idag, så badbrallorna sitter på från start. Hamnar vi vid Brostugan eller motsv ställe med vatten så kommer inte jag bli dagens badkruka iaf!

Ja Ekerö är ju ett alt men hittar dåligt, brostugan har jag bannlyst pga allt strul med polisen!
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top