motardnisse skrev:
2272505 Jo tack gärna men med nyoljeläckande motor och skrikande unge så blir det nog inget för mig. Men ide,n är kanon. Var ute med Useless scum och körde lite igår satm mötte upp Olof B vars kedja hade gått av. Men om nu jag skulle ha turen och vara ledig så skulle jag gärna vilja ha en beskrivning på småvägar dit!!!
Silikon till moppen och en schysst Nuk i rågummi till ungen så
Vägbeskrivning:
Jag börjar från Donken/Shell vid Eriksberg (heter det så?)(korsningen efter Hallundaavfarten, andra sidan E4/E20 från Biltema/ICA m.m.). Kör den gamla vägen
(Sankt Botvids väg på kartan) därifrån förbi i första hand Botkyrka kyrka och sen bara vidare ända tills du kommer till Södertälje.
Väl framme där fortsätter man bara rakt fram där riktiga bebyggelsen börjar, förbi litet köpcenter och snett framåt vänster genom en rondell (med 3 soppamackar runt den) som kommer aningen senare. Ni kommer in på Bergholmsvägen
uppe i högra hörnet på kartan + zoom 7 och skall ut på Stockholmsvägen ner mot vattnet.
Väl över vattnet skall du höger vid rödljus på Ängsgatan (har för mig det står skyltat mot Tom Titts där). Fortsätt gatan fram en bra bit. Efter ett tag byter den namn till Strängnäsvägen. Sen kommer det enda som kan vara lite trickigt, att svänga av så du kommer upp på Gamla Strängnäsvägen. Du ska i alla fall höger och sen direkt vänster i korsningen av gula vägar
mitt på kartan. Det kan ev. stå Ronna eller Hanstavreta höger där.
I alla fall, sen är det bara att blåsa på, ända till Läggestakorset (där vägen in till Mariefred går). Där skall man oxå göra en höger + vänster lite senare. Man kommer på den mindre vägen snett nerifrån höger
på kartan + zoom 7, åker fram till stora korset och tar höger. Sen är det vänster igen uppe i högra hörnet vid Trekanten (har för mig det står skyltat mot Ärja där).
Sen är det bara att rulla på den vägen till vid Trollstugan/Grundbro
på kartan + zoom 6/7 Där skall man in höger mot Oxeltorp åsså är man strax framme.
Alla smidigast för att få en känsla av färdvägen är att kör helskärmskartan på Hitta och scrolla sig fram.
.