Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

AMattsson

Enduro/offroad/cross + en procent motard
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Förortsland
Hoj
KTM 525 "Agneta" + KTM 350 "Smulan"
Tack för en trevlig kväll! :tummenupp Kul att prova lite asfaltsåka, även om asfalt är läskigt...! :D
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
motardnisse skrev:
2332244 Vad sa kompis som var tvungen att åka från Bromma??

Hehe. Han fick inte bara åka från Bromma, han fick åka till Ekerö sen också:)

Det var ingen fara, han missade ett tv-program som han ville se men annars var det skit samma. Hade ändå inget vettigt för sig och han körde firmabilen så det ju bara lite tid bakom ratten för hans del.
 

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Tack för en trevlig runda.
Det blev ju inte så många mil. Men det var kul ändå.:tummenupp

Igår låg jag bakom en som körde i diket på samma ställe som svarta duke
gjorde förra gången.
Men det gick bra den här gången också.:)

Här är ett par bilder.
 

Bifogat

  • ktm.JPG
    ktm.JPG
    138.1 KB · Visningar: 126
  • mek.JPG
    mek.JPG
    127.4 KB · Visningar: 132

SHO

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ducce Monster S4 ( + KTM EXC 450R)
Jag vill ha ALLA kakor - både offroad och krokig asfalt ÄR kul !!!

Och igårkväll var kul!

(Nu ska jag i o f s åka till Tyskland om nån vecka, det blir väl tyvärr rätt mycket rak asfalt :-( som transportkörning, men där nere har det utlovats krokvägar!)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
SHO skrev:
2333019 Jag vill ha ALLA kakor - både offroad och krokig asfalt ÄR kul !!!

Och igårkväll var kul!

(Nu ska jag i o f s åka till Tyskland om nån vecka, det blir väl tyvärr rätt mycket rak asfalt :-( som transportkörning, men där nere har det utlovats krokvägar!)

Trevligt att träffas, vem vet du kanske byter till en annan Ducati på tillbakavägen? :hihi

Du har väl planerat in 100% senare!!!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ja, det var riktigt skoj igår. Tur att vi lokalsinnesbefriade hittade er andra till slut (fast jag får nog ta på mig skulden själv, det var mitt fel att vi blåste förbi avfarten på E4an).
Fick meddelande från dig Motardnisse, men hade ingen koll på vilken väg vi åkte förstås... Jag försökte ringa tillbaka, men då satt du antagligen på hojen.

Tråkigt för Olof, men med en ny tändspole till nästa gång så...

Det blev många blickar bakåt på Bogan efter att vi mött landsfiskalen på hemvägen, men de dök inte upp som tur var.

Återigen var det kul att se slangarkungarna som drog kilometerrepor på slangen. Maxat!!! :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nickeluring skrev:
2333269 Ja, det var riktigt skoj igår. Tur att vi lokalsinnesbefriade hittade er andra till slut (fast jag får nog ta på mig skulden själv, det var mitt fel att vi blåste förbi avfarten på E4an).
Fick meddelande från dig Motardnisse, men hade ingen koll på vilken väg vi åkte förstås... Jag försökte ringa tillbaka, men då satt du antagligen på hojen.

Tråkigt för Olof, men med en ny tändspole till nästa gång så...

Det blev många blickar bakåt på Bogan efter att vi mött landsfiskalen på hemvägen, men de dök inte upp som tur var.

Återigen var det kul att se slangarkungarna som drog kilometerrepor på slangen. Maxat!!! :tummenupp


Får erkänna att vägbeskrivningen jag sade vid Statoil kanske hade kunnat vara bättre men trodde vi kunde hålla ihop då vi körde tillsammans från Järva Krog. Mötte er inne i vaxholm jag och en till vilsen själ. Vi kom på efterkälken och glömde bort vilket väg ni tog. Det var bra att Mattan "han på blåa SV1000" kunde lotsa er vidare på de vägarna vi tänkte åka så jag kunde hjälpa Olof med sin hoj!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Nickeluring skrev:
2333269
Tråkigt för Olof, men med en ny tändspole till nästa gång så...

Jag hoppas jag får tag på en till nästa onsdag åtminstonde. Mcvaruhuset har ju ingenting på hyllan som vanligt utan måste beställa från honda vilket gör att det tar ca en vecka att få hem grejerna.

Ska höra runt lite om man kan få tag på en någon annanstans så man slipper vänta så länge annars blir det nog en "mullemeck-lagning" under tiden.
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Tack ännu en gång då!
Trevligt sälskap och trevliga vägar, kan inte bli mycket bättre :tummenupp

Tror vi får dra ihopp något en helg och köra lite längre upp.
En heldag, för nu börjar det bli mörkt på kvällarna.

Det va iaf skönt att få sträcka på benen och få köra lite hoj sen vurpan.
blev ett bra drag på vägen hem på bogesund "Me like!"
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Olof.B skrev:
2333359 Jag hoppas jag får tag på en till nästa onsdag åtminstonde. Mcvaruhuset har ju ingenting på hyllan som vanligt utan måste beställa från honda vilket gör att det tar ca en vecka att få hem grejerna.

Ska höra runt lite om man kan få tag på en någon annanstans så man slipper vänta så länge annars blir det nog en "mullemeck-lagning" under tiden.

Har du kollat med spinning wheel?
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
motardnisse skrev:
2333766 Har du kollat med spinning wheel?

Semesterstängt, desseutom kom jag på att jag inte är hemma nästa onsdag så jag beställde från inte-ha-något-på-hyllan-huset iaf.

Får se om man knåpar ihop något till på söndag när det skulle vara bra väder igen men vi får se.
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Kanonkul körning..första gången jag var med men det lär garanterat bli fler gånger. Dröjer dock 2-3 veckor, men sen så :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Börjar dock bli lite trött på all otur jag råkar ut på både 1 & 2 körningen på norrsidan så kanske någon annan är sugen på att vara lekledare?
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
bange skrev:
2334023 Kanonkul körning..första gången jag var med men det lär garanterat bli fler gånger. Dröjer dock 2-3 veckor, men sen så :D

Första gången för mig med...kul körning ...ska bli kul att åka igen om 2 veckor för mig med. Tackar JanneS för tipset :tummenupp. Trevliga personer från SOE gjorde mig ännu mer sugen på lära mig offroadkörng.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tomas_Li skrev:
2335624 Första gången för mig med...kul körning ...ska bli kul att åka igen om 2 veckor för mig med. Tackar JanneS för tipset :tummenupp. Trevliga personer från SOE gjorde mig ännu mer sugen på lära mig offroadkörng.


Var de du jag snackade om tätningsmassa till ventilkåpan??
Vad hette förpackningen?
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
motardnisse skrev:
2335681 Var de du jag snackade om tätningsmassa till ventilkåpan??
Vad hette förpackningen?

ThreeBond is da shit. Finns på MC Bolaget i Väddesta. Har hållt skitbra på min LC4:a. Den svettades dock lite under onsdagskörningen viket den inte har gjort förut och inte gjort mer efter det heller.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tomas_Li skrev:
2337677 ThreeBond is da shit. Finns på MC Bolaget i Väddesta. Har hållt skitbra på min LC4:a. Den svettades dock lite under onsdagskörningen viket den inte har gjort förut och inte gjort mer efter det heller.

Kanon tackar! :Bugar
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top