Krille-666 skrev:2356428Fan vad läckert! Det blir till att köpa några nr av bike då . Någon som vet när nummret kommer ut i butiken?
Den borde finnas i affärerna idag!
Krille-666 skrev:2356428Fan vad läckert! Det blir till att köpa några nr av bike då . Någon som vet när nummret kommer ut i butiken?
Andersj skrev:2357683Grym bild!!!
Jag vill gasa på onsdag, och gärna högre tempo än sist.
Krille-666 skrev:2359555Vi får hoppas på bra väder, sedan kan juh du och jag köra lite i förväg om du vill ha lite snabbare tempo! Skogis sen eller anders? man vet juh aldrig om du också kommer med i bike
Olof.B skrev:2360477Frågan hamnar i fel forum men jag vet att det finns mek-duktiga personer här som jag hoppas kan hjälpa mig.
Ni som var med för två veckor sedan (vilka var inte med? ) vet att tändkabeln var av på min hoj. Jag köpte en ny kabel (och spole), monterade den nya men hojen startade inte. Tänkte att det kunde vara stiftet så jag åkte och köpte ett nytt. Hojen startade och gick i 1 sek ungefär sen dog den. Den har tenderat till att starta några gånger efter det men annars är den ganska död.
Min fundering är om det är det nya stiftet som spökar. Jag köpte nämligen ett som är 2 snäpp varmare. Det som satt i var 8 och det jag köpte var 6 (de hade inga åttor). Kan det vara så enkelt att åka till ett annat ställe och köpa ett 8-stift?
Jag vill ju åka imorgon!
motardnisse skrev:2361057Mmmm borde inte gå sönder så snabbt siftet, testa med startgas med viss försiktighet.
Sorry grabbar åker inte med denna gång, har för mkt på jobbet att göra och gett hojen för lite kärlek på sistone!
Olof.B skrev:2361284Har provat med gas också, hjälpte inte. Har även skruvat ut stiftet och det ser nytt ut. Gnistan är det inget fel på heller.
Jag funderar på cdi-boxen... Sa inte gubben som kom senare att den kunde ryka om tändningen sket sig?
Vad gör egentligen cdi-boxen? Ser till att det tänder vid rätt ögonblick?
Om jag måste köpa en ny så lär det väl ta ett tag innan man kan åka igen, den tar väl säkert 4 mån för mc-varhuset att få fram en sån.
Tomas_Li skrev:2361912Visst kan det vara CDI-boxen men jag skulle ha kollat detta först:
Det ska gå ström från CDI-boxen till tändspolen. (Jag var med och mekade och om jag minns rätt var det den gröna kabeln på tändpolen, den svarta är jord). Följ den och kolla efter ev kabelbrott eller avnötning av isoleringen med kortis som följd. Om du hittar andra änden av den gröna vid CDI-boxen kan du kanske lossa kabeln där och få den lös i båda ändar och sedan kolla om den släpper fram ström. Gör den det är det nog CDI-boxen som är paj.
Useless_scum skrev:2366691Skön åkning igår! Truppen bestod av 5 motarder. Vägen ner i Tyresta nationalpark (mot Åva) var dock kantad av svårigheter, dels svårt att hitta och sen blev det grusigt värre, så vi åkte ner till Slingerbulten istället. Rosenhill och sen ut den där sköna slingriga vägen mot färjan.. vavaredenhettenuigen.. NAJSIGT hursomhelst!
Useless_scum skrev:2366691Skön åkning igår! Truppen bestod av 5 motarder. Vägen ner i Tyresta nationalpark (mot Åva) var dock kantad av svårigheter, dels svårt att hitta och sen blev det grusigt värre, så vi åkte ner till Slingerbulten istället. Rosenhill och sen ut den där sköna slingriga vägen mot färjan.. vavaredenhettenuigen.. NAJSIGT hursomhelst!
Andersj skrev:2366936
Motardnisse: Du missade ett riktigt skönt rejs från skanssundet mot rosenhill,. Satan i gatan vilket tempo vi hade då!
Andersj skrev:2366936Vart tog du och den andra liraren med duken vägen sen?, vi åkte ut till huddingevägen och då var ni borta. Jag glömde tyvär bort att stanna vid t-korsningen i tullinge, trodde nämligen att alla låg på rad då.
Andersj skrev:2366936Vart tog du och den andra liraren med duken vägen sen?, vi åkte ut till huddingevägen och då var ni borta. Jag glömde tyvär bort att stanna vid t-korsningen i tullinge, trodde nämligen att alla låg på rad då.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|