Motarder i Karlshamn

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Det är ju förvisso inget inhängnat område men marken tillhör ju kraftverket och det är det ju skyltar som talar om på vägen ut, även att det är kameraövervakat.
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Wheeliedevil skrev:
Det är ju förvisso inget inhängnat område men marken tillhör ju kraftverket och det är det ju skyltar som talar om på vägen ut, även att det är kameraövervakat.

Hänvisar till mitt förra inlägg Och HenRRik´s

Det spelar ingen roll (hur mycket du änn vill) att du fått godkännade av markägaren

Du MÅSTE ha tilstånd av länstyrelse osv och för att få tilstånd måste området uppfylla deras karv vilket är =oändliga paragrafer o lagar....

PUNKT SLUT!!!
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
MANGAN skrev:
Hänvisar till mitt förra inlägg Och HenRRik´s

Det spelar ingen roll (hur mycket du änn vill) att du fått godkännade av markägaren

Du MÅSTE ha tilstånd av länstyrelse osv och för att få tilstånd måste området uppfylla deras karv vilket är =oändliga paragrafer o lagar....

PUNKT SLUT!!!
Bummer!
Då får vi helt enkel skita i att kontakta någon där överhuvudtaget och försöka sköta det lika snyggt som vi gjorde -05
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
HenRRik skrev:
Men däremot kan vi säkert snacka med dom och få ett grönt ljus av dom, så dom inte ringer snuten så fort vi kommer dit..

som hennrik sa så kan man ju snacka me Kraftverket o få ok av dom så inte dom ringer polisen

det är det enda isf
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
MANGAN skrev:
som hennrik sa så kan man ju snacka me Kraftverket o få ok av dom så inte dom ringer polisen

det är det enda isf
Ja, det verkar så. Ska vi lägga fram förslaget till kommunen då om att vi önskar en motardbana i nyårspresent? Vi har ju där som argument att få bort det ifrån gatorna och att allt fler (yngre typ. mopedister) kommer skaffa motard och att vi försöker dra dom till banorna istället för att busa mitt i stan. Nu är vi ju iaf en klubb och fråga måste vi ju. Vi har ju inget att förlora för nu har vi ju ändå ingen bana. Sen finns det ju ingen bana här omkring. Närmsta är väl Uråsa (som egentligen inte är en bana) eller knutstorp, sen är ju racehouse i malmö. Men vi kan ju fråga dom om det varflr det finns 567 fotbollsplaner i kommunen och var du än bor så har man bara max 1km till en. Jag tror nog att inom 1 km där jag bor ligger minst 10st. Man kan ju fråga sig vad det kostar att underhålla alla dessa?? Tror inte heller att fotbollsspelare hade accepterat att behöva åka mellan 16 till 30 mil tur och retur för att få spela lite boll plus ev. "startavgift".
Skateboardåkarna fick ju sig en plätt asfalt. Fan jag blir så trött på att det inte finns någon som helst förståelse för motorsport i detta landet!! :huvet
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Tänkte på det, Du Dr. Braun är väl medlem i asarums motorsällskap..
Det finns väl klart ingen möjlighet att samslå något ihop med hokabanan? Det är ju en annan lustig sak med motorsport. Att alla som hatar det dras som flugor kring en skit till hus som ligger ihop med motorbanor. :kocko
Annars ligger ju den fint där i skogen med lagom avstånd och hyfsat avskärmad. Men dom måste väl söka tillstånd att ens få starta en motor där en gång i veckan i 56 ex till varenda j-a kommungubbe.
Vad fan ska vi hitta på, boys??

Fan, blev så sugen så jag var tvungen att rita en bana till, he he :D
 

Bifogat

  • Banförslag15.JPG
    Banförslag15.JPG
    29.2 KB · Visningar: 39

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Wheeliedevil skrev:
Tänkte på det, Du Dr. Braun är väl medlem i asarums motorsällskap..
Det finns väl klart ingen möjlighet att samslå något ihop med hokabanan? Det är ju en annan lustig sak med motorsport. Att alla som hatar det dras som flugor kring en skit till hus som ligger ihop med motorbanor. :kocko
Annars ligger ju den fint där i skogen med lagom avstånd och hyfsat avskärmad. Men dom måste väl söka tillstånd att ens få starta en motor där en gång i veckan i 56 ex till varenda j-a kommungubbe.
Vad fan ska vi hitta på, boys??





Hokabanan har ett visst antal dagar om året som dom får bedriva tävling och träning på. Träningstider har varit iallafall onsdagar en eller två ggr/månad förut. Nu är det väääldigt sällsynt att någon tränar folkrace, så dom tiderna finns och ta av. Men att få den otroligt tröga och osmidiga styrelsen i SMS att gå med på att låta oss vara där vettefaan.. dessutom är den ju bara asfalterad i ett par innerkurvor. Hela banområdet är liggandes på sumpig lermark och ingen hit att asfaltera på, dessutom kostar asfalt enorma pengar som kommunen INTE kommer att vilja betala, jag var med och byggde miniracebanan därute.. dom ville inte ens betala för en traktorgrävare ett par dagar. Visst, jag tror inte det skulle vara helt omöjligt att få köra på folkracebanan men det är ingen hit med motard.. lös grusbana :död
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Wheeliedevil skrev:
Brainstoöorma nu mé er.. Va fan ska vi hitta på? :huvet :huvet




runka picken och sjunga engelska visor kanske ?

Vi ska ut å slanga som vi alltid har gjort?? Hela kommunen är en ända stor bana!! bara å wheeeela på! Kom ihåg att inget är olagligt förren man åker fast!! :tummenupp
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
HenRRik skrev:
runka picken och sjunga engelska visor kanske ?

Vi ska ut å slanga som vi alltid har gjort?? Hela kommunen är en ända stor bana!! bara å wheeeela på! Kom ihåg att inget är olagligt förren man åker fast!! :tummenupp
Vilka kloka ord :tummenupp
 

M13

South Coast Supermotards
Gick med
6 Aug 2003
Ort
karlshamn
Hoj
660 sprätteditione...
snart åker vi!!!! :tummenupp :tummenupp

till alla som inte ska till mc mässan säger jag bara :arsele :kocko :huvet

för vi ska :fyllisar :fyllisar

och några av singlaran kanske till och med får lite :banana :banana gott!!
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
magnus_bra skrev:
snart åker vi!!!! :tummenupp :tummenupp

till alla som inte ska till mc mässan säger jag bara :arsele :kocko :huvet

för vi ska :fyllisar :fyllisar

och några av singlaran kanske till och med får lite :banana :banana gott!!

Vi syns imorgon!. Jag o Hocke åker 06,30! :huvet :kocko

Hmm Johannes kommer inte att få ngt ialf den saken är biff! :arsele
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
magnus_bra skrev:

MILKY skrev:
Vi syns imorgon!. Jag o Hocke åker 06,30! :huvet :kocko

Hmm Johannes kommer inte att få ngt ialf den saken är biff! :arsele

Magnus-BH: Du kan inte :fyllisar för du ska köra :blah

Milky: Sissy girl! 6.30 är väl inget? O Nej, Fjonte kommer stula till det som vanligt och bara kolla på dom helt ointagliga :tuttar och därmed gå hem ensam... :3freak
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Nu ska inte Milky å Wheeliedevil vara sådana :tomten ,ni har inte kommit iväg ännu!!!Säkert nån av era kvinnliga hälfter som kommer att sätta sig på tvären :hihi Ni ska ha creds OM ni kommer upp :rolleyes: Ni är :whip båda två
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Tröjor samt klistermärken

Tjena hallo!.

Som alla vet så beställer jag/vi inte av Graphicline mer pga kass leveranstid. Framöver sker detta lokalt!.

MEN idag fick jag fan leverans av tröjor. Ni som är berörda kan höra av sig till mig så löser vi så att ni får dom.

Sedan har jag nu South Coast Supermotards Klistermärken 15st 10x10cm. Ni som är sugna kan ringa eller maila mig så löser vi pris osv då. Kan säga att dom är kanonfina! Först till kvarn!

Ha det gööööttttt
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
MILKY skrev:
Tjena hallo!.

Som alla vet så beställer jag/vi inte av Graphicline mer pga kass leveranstid. Framöver sker detta lokalt!.

MEN idag fick jag fan leverans av tröjor. Ni som är berörda kan höra av sig till mig så löser vi så att ni får dom.

Sedan har jag nu South Coast Supermotards Klistermärken 15st 10x10cm. Ni som är sugna kan ringa eller maila mig så löser vi pris osv då. Kan säga att dom är kanonfina! Först till kvarn!

Ha det gööööttttt

Gööött!. Jag tar två...........
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top