Lennartsson
Ny medlem
Dags nån bygger lite hopp värda namnet i Sverige på nån bana nu. Så vi inte blir ett uland i motardsamanhang.
Ser ut att vara fotat på den där banan i Belgien (Holland?) som bl.a. går på skrå längs en ås i skogen (Daniel/ypvs, hjälp till här). Såg en film därifrån för nåt år sen.Lennartsson skrev:2585583Dags nån bygger lite hopp värda namnet i Sverige på nån bana nu. Så vi inte blir ett uland i motardsamanhang....
Spider skrev:2585624Ser ut att vara fotat på den där banan i Belgien (Holland?) som bl.a. går på skrå längs en ås i skogen (Daniel/ypvs, hjälp till här). Såg en film därifrån för nåt år sen.
I dalen så finns en 'dubbel' med hemult långt mellan knölarna (egentligen två separata hopp) som dom vassa försöker ta/tar med ett gigantiskt skutt (fotot?).Och kommer jag ihåg rätt så kommer det en 180-gradare höger i stort sett direkt efter landningen.
.
Barrett skrev:2585635Du tänker på Bilstain....
Spider skrev:2585624
I dalen så finns en 'dubbel' med hemult långt mellan knölarna (egentligen två separata hopp) som dom vassa försöker ta/tar med ett gigantiskt skutt (fotot?).Och kommer jag ihåg rätt så kommer det en 180-gradare höger i stort sett direkt efter landningen.
.
Njae....Lennartsson skrev:2585688Motard ska ju vara en blandning av motocross och roadracing. Tyvärr finns ju inte en enda bana i sverige med grusslinga som ens är värd namnet Motocross.... Hopp är ju så finurligt utformade att lite gas över dom är aldrig farligt så upp till var å ens kunskap att gasa efter förmåga.
Supermoto skrev:2585706Njae....
Asfalten vi har är ju inte direkt RR heller. Säg att det ska vara en blandning där de olika elementen är något nertonade så är vi rätt ute. Hux flux så finns det inte plats för dina våta-drömmar-hopp
Supermoto skrev:2585706Njae....
Asfalten vi har är ju inte direkt RR heller. Säg att det ska vara en blandning där de olika elementen är något nertonade så är vi rätt ute. Hux flux så finns det inte plats för dina våta-drömmar-hopp
Barrett skrev:2585772Jag är helt med på att standarden på hoppen i sverige än usel.
Det handlar ju inte om att man ska bygga gigantiska & svårhoppade hopp. Utan bara hopp värda namnet. Platåhopp med landning i en nedgång helt enkelt. Finns det ett hopp i Sverige där man inte landar platt idag?
Kolla hoppet i Spa t.ex.
Lennartsson skrev:2585790Vi behöver ju inte börja med 35 meters dubblar första året men en liten flygtur på 25 meter långt och ca 5 meter högt vore lagom som inkörning för Svenskarna.
erik skrev:2585824Tänk på oss stackare som kör motard men aldrig varit ute på en crossbana....
Jocke W skrev:2585857Det är väl iofs lite svårt att bygga platå hopp i Strängnäs tex? Finns väl inte riktigt plats för det..Fast där skulle man kunde ha whoppies! =D
Lennartsson skrev:2585832Därför Barret å jag säger det ska vara platåhopp...Då kan man landa lungt var man vill men vågar man hoppa hela och landa i nergången så ska man tjäna tid.....
Lennartsson skrev:2585832Därför Barret å jag säger det ska vara platåhopp...Då kan man landa lungt var man vill men vågar man hoppa hela och landa i nergången så ska man tjäna tid.....
Lennartsson skrev:2585867Hade inte varit några problem på rakan i strängnäs där det maxade 30 cm´s hoppet fanns... Är ju bara korta ner ansats å broms efter nergången... Skulle garanterat gått ha ett 25-30 meters platå där. Men skulle kräva grym tajming att klara hoppa över det. Men det är ju tajmingen man vill åt... Rytmsektioner är oxå bra...Huvudsaken är ju att dom är säkra men utslagsgivande.... Både hopp och rytm.
Jocke W skrev:2586105Ja sålänge det är utslagsgivande som sagt, men i örebro ska väl det byggas mer hopp och "riktig" platå nu?
Jocke W skrev:2586105Ja sålänge det är utslagsgivande som sagt, men i örebro ska väl det byggas mer hopp och "riktig" platå nu?
Lennartsson skrev:2586123Jag har lämnat förslag på hur och sagt jag kan göra det....Men hör aldrig nått tillbaka..... Så tvivlar..... Vi har för många höjdrädda i klubben du vet...hehe
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|