Motardhopp... Så här ska det se ut!

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja inte för att jag kan tillföra något i bygghjälp m.m. eftersom man bor på sveriges framsida :D men det skulle verkligen va skit kul om det kunde bli av!

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Jocke W skrev:
2593031 Ja inte för att jag kan tillföra något i bygghjälp m.m. eftersom man bor på sveriges framsida :D men det skulle verkligen va skit kul om det kunde bli av!

Sveriges framsida *morr*.

Visst hade det varit kul! Jag sitter här och funderar å spånar på om det går att ordna en gång till, eller om det är hur tungrott som helst...

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Cupcake skrev:
2593079 Sveriges framsida *morr*.

Visst hade det varit kul! Jag sitter här och funderar å spånar på om det går att ordna en gång till, eller om det är hur tungrott som helst...

*duckar för morrningar*

Ja du kan nog räkna med att det blir tungrott, hur du än gör..
Ja skulle nog inte ens veta vem jag skulle börja att prata med...kommunen kanske.

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Jocke W skrev:
2593105 *duckar för morrningar*

Ja du kan nog räkna med att det blir tungrott, hur du än gör..
Ja skulle nog inte ens veta vem jag skulle börja att prata med...kommunen kanske.

Får väl helt enkelt ta ett snack med de som var med och fixade det förra gången. Vill ju gärna köra, men då får man nog ta och börja dra i någon ände, å sen vara med och bygga bana också...phu!

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Cupcake skrev:
2593110 Får väl helt enkelt ta ett snack med de som var med och fixade det förra gången. Vill ju gärna köra, men då får man nog ta och börja dra i någon ände, å sen vara med och bygga bana också...phu!

Jag och många andra kommer va extremt tacksamma om du ens försöker!

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Cupcake skrev:
2593124 Då säger jag så här: jag kan inte lova att det går vägen (eller att just jag lyckas), men jag kan iafall nääästan lova att jag tänker göra ett försök åtminstone. Duger det?

Nästan lova att göra ett försök.....ja fan det e skit bra! u go girl :yoparty
Ni som bor i Göteborg, hjälp tjejen här! Det skulle va brutalt häftigt med en tävling där.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Cupcake skrev:
2593124 Då säger jag så här: jag kan inte lova att det går vägen (eller att just jag lyckas), men jag kan iafall nääästan lova att jag tänker göra ett försök åtminstone. Duger det?

Sluta försöka ta det lätta vägen, LOVA!!! :fakta

Sen är det bara borra in huvudet i taggbusken & ruska om. Jag finns här för moralisktstöd sen :tummenupp

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Cupcake skrev:
2594026 Okejdå...lovar...;)
Ett tips är la att kanske bygga banan en helg i förväg, så vi slipper att ta ledigt från jobb mm.

Jag kan hjälpa till helgen innan tävlig eller liknade om det inte går ett SM någon annan stans i vårt lilla land.

Tror även jag kan fixa ett par själar till som kan hjälpa oss mot att de får lite reklam plats.

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
liljekvist skrev:
2594663 Ett tips är la att kanske bygga banan en helg i förväg, så vi slipper att ta ledigt från jobb mm.

Jag kan hjälpa till helgen innan tävlig eller liknade om det inte går ett SM någon annan stans i vårt lilla land.

Tror även jag kan fixa ett par själar till som kan hjälpa oss mot att de får lite reklam plats.

Hej.
Jag tror att det finns en vilja att hjälpa till i mån av tid, men problematiken är att man hyr ett visst antal dagar, om man ska bygga helgen innan så blir det fler dagar att betala för samt att allt material som hyrs ska oxå betalas för hela veckan, detta är inte möjligt.
Byggnation tors/fre samt rivning och återställning senast mån.
Tex om man ska hyra hela Bananpiren så kostar det ca 70000kr/dag.

Ett annat problem är att allt står obevakat en vecka innan race, vilket medför ökad stöldrisk samt okynneskörning på banan, då vi söker bullertillstånd för helgen, vill vi inte ha en massa åkande där innan. Markägaren är då inte helt positiv.

Men finns det ett intresse att hjälpa till så får vi kalla till ett möte och se hur många som kommer samt att de kan tänka sig att jobba för detta ändamål.
Jag räknar med att behöva 15 pers på en lista, och har man tur så kommer 10st som kan jobba, då går det bra, och inte som förra gången ,10 på listan o 3st kom.
Skicka ett mail till mig på: thomas@enginehardware.se om ni kan ställa upp, så kallar jag till ett möte när vi är tillräckligt med folk.
Hlsn
Thomas

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Enginehardware skrev:
2594757 Hej.
Jag tror att det finns en vilja att hjälpa till i mån av tid, men problematiken är att man hyr ett visst antal dagar, om man ska bygga helgen innan så blir det fler dagar att betala för samt att allt material som hyrs ska oxå betalas för hela veckan, detta är inte möjligt.
Byggnation tors/fre samt rivning och återställning senast mån.
Tex om man ska hyra hela Bananpiren så kostar det ca 70000kr/dag.

Ett annat problem är att allt står obevakat en vecka innan race, vilket medför ökad stöldrisk samt okynneskörning på banan, då vi söker bullertillstånd för helgen, vill vi inte ha en massa åkande där innan. Markägaren är då inte helt positiv.

Men finns det ett intresse att hjälpa till så får vi kalla till ett möte och se hur många som kommer samt att de kan tänka sig att jobba för detta ändamål.
Jag räknar med att behöva 15 pers på en lista, och har man tur så kommer 10st som kan jobba, då går det bra, och inte som förra gången ,10 på listan o 3st kom.
Skicka ett mail till mig på: thomas@enginehardware.se om ni kan ställa upp, så kallar jag till ett möte när vi är tillräckligt med folk.
Hlsn
Thomas

Som sagt, jag hjälper till på alla sätt jag kan. Anmäler mig härmed nu.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Enginehardware skrev:
2594757 Hej.

Hlsn
Thomas
Så om jag fatta allt rätt så vill du att de som sätter upp sig på listan ska kunna tor/fre och mån.

Ska kika runt lite... sen är det nog lite vilken mån som gäller. Nog lättare om det är under sem då folk är hemma mm.

Ska be de sätta upp intresse lapp på Superbike.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
marcus56 skrev:
2588934 Vad hindrar oss från att anordna en tävling där igen? Det är nog bara att nån tar tag i det..? Nån som bor i närheten..

Jag ska faktiskt ta och kolla upp det, jag bor max 10min därifrån. (Nu kanske alla tänker vad jag är för en tomte, men faktum är att jag läser här i tävlingsforumet hela tiden men säger inte mycket).
Vem var det som arrangerade tävling -03 då?

Jocke W skrev:
2593144 Nästan lova att göra ett försök.....ja fan det e skit bra! u go girl :yoparty
Ni som bor i Göteborg, hjälp tjejen här! Det skulle va brutalt häftigt med en tävling där.

Jag ska prata med Göteborgs stad på Måndag om tillstånd osv.
Högsta prioritet är att få ett race med 2klasser under gbg-kalaset, men det kan bli svårt! Men håll tummarna :gnissla !

Last edited:

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Migael skrev:
2638098 Jag ska faktiskt ta och kolla upp det, jag bor max 10min därifrån. (Nu kanske alla tänker vad jag är för en tomte, men faktum är att jag läser här i tävlingsforumet hela tiden men säger inte mycket).

Högsta prioriteten är att få ett race med 2klasser under gbg-kalaset, men det kan bli svårt! Men håll tummarna :gnissla !

Ingen som tycker du är en tomte för att du inte skriver, vi älskar alla :D
Ja det tycker jag är en bra idé! Go for it!

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Migael skrev:
2638098 Jag ska faktiskt ta och kolla upp det, jag bor max 10min därifrån. (Nu kanske alla tänker vad jag är för en tomte, men faktum är att jag läser här i tävlingsforumet hela tiden men säger inte mycket).

Högsta prioritet är att få ett race med 2klasser under gbg-kalaset, men det kan bli svårt! Men håll tummarna :gnissla !

Hej.

Lite tips är att hör med Enginehardware här på forumet. Ska även höra med en kille som är här i USA också och jobbar. Han var med under de två tävlingarna på gbg-kalaset, Andeers Berndtsson heter han och var med i Kortedala motor klubb som något (får kolla upp detta). Han kan säker namnet på de du ska kontakta på Kortedala motorklubb för att få hjälp därifårn också. Sen kanske det är läga att höra med stora bolag i GBG om de vill vara med att sponsra.

Hoppas du drar runt detta projekt!

MVH
Christian

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
liljekvist skrev:
2638493 Hej.

Lite tips är att hör med Enginehardware här på forumet. Ska även höra med en kille som är här i USA också och jobbar. Han var med under de två tävlingarna på gbg-kalaset, Andeers Berndtsson heter han och var med i Kortedala motor klubb som något (får kolla upp detta). Han kan säker namnet på de du ska kontakta på Kortedala motorklubb för att få hjälp därifårn också. Sen kanske det är läga att höra med stora bolag i GBG om de vill vara med att sponsra.

Hoppas du drar runt detta projekt!

MVH
Christian
Hej.
Det är helt riktigt att Anders var med och hjälpte till.
Vill någon hjälpa till så kan han/hon kontakta mig eller Fredrik Hansson KMK.
Vi har lämnat in ansökan hos fastighetsägaren om markägartillstånd, utan detta blir det inget. vänta och se vad som händer.
Kontakt personer: www.kortedalamotorklubb.com

Hlsn
Thomas

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Enginehardware skrev:
2638922 Hej.
Det är helt riktigt att Anders var med och hjälpte till.
Vill någon hjälpa till så kan han/hon kontakta mig eller Fredrik Hansson KMK.
Vi har lämnat in ansökan hos fastighetsägaren om markägartillstånd, utan detta blir det inget. vänta och se vad som händer.
Kontakt personer: www.kortedalamotorklubb.com

Hlsn
Thomas
:klappar

bra jobbat, lägg upp info här när du hör något.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring