Motardhopp... Så här ska det se ut!

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vad hindrar oss från att anordna en tävling där igen? Det är nog bara att nån tar tag i det..? Nån som bor i närheten..

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
rejser skrev:
2587609 Tävlingen på Bananpiren i gbg -03 har fortfarande haft den roligaste hoppslingan hittils i sverige tycker jag. Inga stora hopp men tekniskt och bra chans till att välja andra spår och ta in tid med bra hoppteknik.

1. Liten platå med fet vall i kurvan efter och ett fint spår på innern.
2. Knixig platå efter vallkurvan.
3. Dygd jagar.
4. Dygd fortfarande bakom :D
Hej.
Kul att se att det finns lite bilder från förr då det var lite annorlunda,tex låga start avg, 70-80 förare, vi hade 2002 och 2003 A till D- final, osv.
Hoppet som jag byggde år 2002 fick de flesta skrämselhicka av, men jag har sett en bild från tävlingen då Frank Nordberg, Honda, hoppade halvägs upp till Götaälvbron.
Tänk va kul om vi kunde köra där 2007, slå ihop banorna från 2002 o 2003, då blir det Europaklass på banan.
Hls
Thomas

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Det är inte så mycket färre förare idag, skillnaden är att det är uppdelat i tre klasser.

Men bra, då räknar jag med att ni fixar tävling nästa år. :) Ni borde köra SM tom, det finns fortfarande plats för fler arrangörer.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
marcus56 skrev:
2589094 Det är inte så mycket färre förare idag, skillnaden är att det är uppdelat i tre klasser.

Men bra, då räknar jag med att ni fixar tävling nästa år. :) Ni borde köra SM tom, det finns fortfarande plats för fler arrangörer.

OT: Markus fixa KTM Broshyren nu! :tummenupp

Det skulle vara väldigt häftigt att köra där publiken måste komma och titta för det är på vägen hem från deras jobb ;) eller helt enkelt utanför deras hyreshus :D

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Enginehardware skrev:
2588962 Hej.
Kul att se att det finns lite bilder från förr då det var lite annorlunda,tex låga start avg, 70-80 förare, vi hade 2002 och 2003 A till D- final, osv.
Hoppet som jag byggde år 2002 fick de flesta skrämselhicka av, men jag har sett en bild från tävlingen då Frank Nordberg, Honda, hoppade halvägs upp till Götaälvbron.
Tänk va kul om vi kunde köra där 2007, slå ihop banorna från 2002 o 2003, då blir det Europaklass på banan.
Hls
Thomas
Kan bara instämma att om man slår ihopp de banorna så blir det en utav de bästa banorna vi hafft!!! Och publik rekord kan jag nästa sätta hojen på att det blir ;)

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Det borde vara idealiskt att ordna något där nu, innan de smackar igen med bebyggelse. Som sagt, några bostadshus att tala om finns ju inte i närheten, borde inte bli så mycket gnäll alltså. Dessutom så kör de ju redan lite streetrace med bilar där då och då. Perfekt ställe är det ju ur publikavseénde iafall, går liksom inte att missa att en tävling pågår där! :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
rejser skrev:
2588409 Näe, vi startade ju i olika led för varje kvalheat har jag för mig. Detta heatet stog jag tydligen längst bak och bilden är väl tagen innan vi kört ett varv ens....jaga jaga jaga :mad:

Är du husan som är skymd på hoppet eller?
Killen på yamman längst till vänster har samma ställ som dig om jag minns rätt.

Du har inte flera bilder?? Jag funderar även på att starta en namninsamling på att du ska börja köra igen. Är det något som skulle löna sig att göra, eller? Gillar din körstil, du kör underhållande och fort.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Enginehardware skrev:
2588962 Hej.
Hls
Thomas

Ja det var kul banor båda åren! Hoppet -02 var rejält som sagt, minns att jag hoppade om Bosson där med mina hjul i huvudhöjd på honom :D
Det var kul på förarmötet när RR åkaren Petjo undrade vad det där hoppet var bra för egentligen...hehe

RaceMe skrev:
2589427 Du har inte flera bilder?? Jag funderar även på att starta en namninsamling på att du ska börja köra igen. Är det något som skulle löna sig att göra, eller? Gillar din körstil, du kör underhållande och fort.

Några till har jag men de är rätt lika de jag lagt upp redan, lite olika folk runt mig bara.

Skit i namninsamlingen. Köp en 505´a till mig istället:tummenupp

Last edited:

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
marcus56 skrev:
2589094 Det är inte så mycket färre förare idag, skillnaden är att det är uppdelat i tre klasser.

Hej.
Skulle inte tro att det är så lätt, när vi skulle köra nordiska i Uddevalla så trodde jag i min enfald att det skulle uppslutning gällande banbyggnation, de som lovade att de skulle komma var som osynliga. Det kom 4st. Det är inte alla som vill ta semesterdagar och bygga åt andra som ska köra. Förarna vill ju inte bygga för de ska ju köra på lördagen, så slita på fredag går inte.
Funktionärer har aldrig varit ett problem i GBG, utan att få 10pers som bygger på tors/fre och sedan demonterar allt på måndag. Om det skulle bli aktuellt att köra igen på Bananpiren så faller det nog på brist av arbetskraft.
Det är mycket lättare att köra på färdig anläggning, se bara då vi hyrde Team13, vad lätt det gick.
Men ge mig 10st starka pigga människor i 3 dagar så ska vi trolla fram bästa banan någonsin- igen.
Hlsn
Thomas

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Kollade precis på första racet i årets sista VM-deltävling i Supermoto från Grekland (med Aprilia först över mållinjen som Världsmästare naturligtvis ;)), och de kör faktiskt just i en hamn, duger det åt VM duger det till SM. :)

Så kom igen nu alla Göteborgare, ställ upp för sporten, hjälp till och bygg en bana, starta en lista, en namninsamling eller nåt. :)

06-11-04-18-14-mzchambons806.JPG

Eller om det går att få till en grusdel till Team13?

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Japp håller med, göteborg måste kunna fixa till nåt. Finns ju mkt intresse i stan så tycker det vore konstigt att ingen vill hjälpa till! Jag hjälper gärna till i några dagar för att få till något på bananpiren eller liknande. :tummenupp

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Olof Eriksson skrev:
2587581 Lite får du väl ändå ta å bjuda till med? Din depåplats kommer vara i dubbeln i fortsättningen. ;)

Jag har en 35m trippel på min "bakgård", hittills är det ingen som vågat hoppa den och då har vi en del gamla SM-åkare

QUOTE]

Vi tar din trippel till sommaren....... Bara bjud på grillparty i norr så dyker vi upp å testhoppar.....

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Så kom igen nu alla Göteborgare, ställ upp för sporten, hjälp till och bygg en bana, starta en lista, en namninsamling eller nåt. :)

Eller om det går att få till en grusdel till Team13?
[/QUOTE]

Det verkar tufft att få till något i Göteborg med omnejd, te.x. Thomas (Enginehardwear), har ju försökt en hel del, men banägare/uthyrare släpper inte riktigt till, alltid är det någon (med konstiga ideér om motorcyklar och hojåkare) som står ivägen... Jag skulle nog gärna hjälpa till och testa att stöta lite på dem, men jag vet inte om det är någon idé.

wheelie82 skrev:
2592058 Japp håller med, göteborg måste kunna fixa till nåt. Finns ju mkt intresse i stan så tycker det vore konstigt att ingen vill hjälpa till! Jag hjälper gärna till i några dagar för att få till något på bananpiren eller liknande. :tummenupp

Ställer givetvis också upp.

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
När det handlar om en engångsgrej som en tävling så sätts det väl betydligt färre käppar i hjulen än när det ska fram med nåt permanent. Jag tror det går bra om ni bara försöker, ni får göra som vi gjort här, gå ihop och organisera er.

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
marcus56 skrev:
2592938 När det handlar om en engångsgrej som en tävling så sätts det väl betydligt färre käppar i hjulen än när det ska fram med nåt permanent. Jag tror det går bra om ni bara försöker, ni får göra som vi gjort här, gå ihop och organisera er.

Så sant, men då får vi göra det snart, innan de verkligen börjar sätta spaden i backen och ordnar någon form av bebyggelse där, eller vad stadsplanerarna nu har på G. Hur gick det till förra gången, hur ordnades det, vet du något om det?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Fråga inte mig, på den tiden var mina enda hojerfarenheter från en moped. :) Men det var väl Thomas "Enginehardware" här ovan som fixade allt?

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Cupcake skrev:
Hur gick det till förra gången, hur ordnades det, vet du något om det?

Det var väl bla Thomas som höll i det sist vad jag vet. Lars Bosson drog väl i några trådar ett tag där oxå -02 och -03.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring