Motardhopp... Så här ska det se ut!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Lennartsson skrev:
2586123 Jag har lämnat förslag på hur och sagt jag kan göra det....Men hör aldrig nått tillbaka..... Så tvivlar..... Vi har för många höjdrädda i klubben du vet...hehe
jag är varken höjdrädd eller rädd för att hjälpa till med en riktig motardbana.. det vet du lennartsson

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Lennartsson skrev:
2586123 Jag har lämnat förslag på hur och sagt jag kan göra det....Men hör aldrig nått tillbaka..... Så tvivlar..... Vi har för många höjdrädda i klubben du vet...hehe

ja för sista gången ja va på banan så va det väl dig jag pratade med om det.
Höjdrädda...mmm man behöver inte hoppa om man inte vågar, men för sportens utveckling skulle det ju va trevligt.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tillochmed jag som aldrig kört cross är för att bygga en mer crossinspirerad grusdel. Gärna ordentliga hopp men framförallt lite vallar och nåt att åka på i kurvorna, i nuläget är ju nästan alla banor helt släta med bara rullgrus, gillar inte det.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Vill bara visa att jag också håller med trådskaparen till fullo!
Mer riktiga hopp så vi lär oss åka som alla andra i Europa & USA gör! Även whoppisar & riktiga kurvor med vallar är välkommet!

Last edited:

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
liljekvist skrev:
2587146 Vill bara visa att jag också håller med trådskaparen till fullo!
Mer riktiga hopp så vi lär oss åka som alla andra i Europa & USA gör! Även whoppisar & riktiga kurvor är välkommet!

Vad menar du med riktiga kurvor? Vallar?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Jocke W skrev:
2586151Höjdrädda...mmm man behöver inte hoppa om man inte vågar, men för sportens utveckling skulle det ju va trevligt.

Jag tycker vi borde införa platåer som 25'metarn på Uringe eller hur jocke? :yoparty

Då skulle det faktiskt va lite mer kul :D

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Motard nissen skrev:
2587278 Jag tycker vi borde införa platåer som 25'metarn på Uringe eller hur jocke? :yoparty

Då skulle det faktiskt va lite mer kul :D

Hell yeah ;) har inte kört där, låter som att man måste besöka :yoparty :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lennartsson skrev:
2585790. Nä fram för några säkra 25 meters platåer med brant landning så man landar mjukt och fint. Vi behöver ju inte börja med 35 meters dubblar första året men en liten flygtur på 25 meter långt och ca 5 meter högt vore lagom som inkörning för Svenskarna.

Typ i den här nivån... Vill nog dock ej ha min buss under på banan...hehe [
Lite får du väl ändå ta å bjuda till med? Din depåplats kommer vara i dubbeln i fortsättningen. ;)

Jag har en 35m trippel på min "bakgård", hittills är det ingen som vågat hoppa den och då har vi en del gamla SM-åkare här i stan, har tillåme haft en världsmästare på banan. (jaja snöskotercross då men :p) Hur många skulle hoppa en sån med motard?

Jag tycker förövrigt att det först å främst skulle bytas ut från grus till hårdpackad jord som på tex Harzring i Tyskland. Sen kunde hoppen få växa bortåt 30 meter.

Last edited:

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Tävlingen på Bananpiren i gbg -03 har fortfarande haft den roligaste hoppslingan hittils i sverige tycker jag. Inga stora hopp men tekniskt och bra chans till att välja andra spår och ta in tid med bra hoppteknik.

1. Liten platå med fet vall i kurvan efter och ett fint spår på innern.
2. Knixig platå efter vallkurvan.
3. Dygd jagar.
4. Dygd fortfarande bakom :D

Bifogat

• banan03.jpg
    banan03.jpg
    87.3 KB · Visningar: 125
  • bana03-3.jpg
    bana03-3.jpg
    88.7 KB · Visningar: 113
  • banan03-2.jpg
    banan03-2.jpg
    80.2 KB · Visningar: 109
  • banan03-4.jpg
    banan03-4.jpg
    70.7 KB · Visningar: 114

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Ja blir mest impad över den fjärde bilden. Bostadshus i bakgrunden, att ni fick åka där i huvudtaget, mer sånt!

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Jocke W skrev:
2588083 Ja blir mest impad över den fjärde bilden. Bostadshus i bakgrunden, att ni fick åka där i huvudtaget, mer sånt!

Det är inget bostadshus, utan en jätteskrapa full av olika företag och arbetsplatser.

Jag är inget vidare på att hoppa. Än. Men jag förstår er som vill ha kralligare skutt. Det kommer nog tids nog att byggas lite maffigare hopp, så man blir en fena på det där, vart det lider... Lägg till lite stalp också tycker jag borde finnas. Har bara sett bilder på hoppen ute i världen, och kan hålla med om att vi här hemma har något som mer liknar vägbulor, eller nå´t...

Last edited:

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
mr_rockster skrev:
2588056 På första bilden ligger ju t.o.m JAG före dig ;). Startkrash eller?

Näe, vi startade ju i olika led för varje kvalheat har jag för mig. Detta heatet stog jag tydligen längst bak och bilden är väl tagen innan vi kört ett varv ens....jaga jaga jaga :mad:

Är du husan som är skymd på hoppet eller?
Killen på yamman längst till vänster har samma ställ som dig om jag minns rätt.

Last edited:

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
supermoppe skrev:

jo jag är defenitivt för lägre db :tummenupp

Cupcake skrev:
2588267 Det är inget bostadshus, utan en jätteskrapa full av olika företag och arbetsplatser.

Jag är inget vidare på att hoppa. Än. Men jag förstår er som vill ha kralligare skutt. Det kommer nog tids nog att byggas lite maffigare hopp, så man blir en fena på det där, vart det lider... Lägg till lite stalp också tycker jag borde finnas. Har bara sett bilder på hoppen ute i världen, och kan hålla med om att vi här hemma har något som mer liknar vägbulor, eller nå´t...

aha, okey..men det är människor som kan klaga iallafall :rolleyes:

Ja de flesta hopp känns som vägbulor eller fartbegränsare, inte utslagsgivande direkt.

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
rejser skrev:
2587609 Tävlingen på Bananpiren i gbg -03 har fortfarande haft den roligaste hoppslingan hittils i sverige tycker jag. Inga stora hopp men tekniskt och bra chans till att välja andra spår och ta in tid med bra hoppteknik.

1. Liten platå med fet vall i kurvan efter och ett fint spår på innern.
2. Knixig platå efter vallkurvan.
3. Dygd jagar.
4. Dygd fortfarande bakom :D
nr2: en trappa inte en platå :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS