Det finns typ två miljooooner gangsters på supermoto-mopeder iaf här i staan. Nån av de nissarna borde väl vara sugen på prova köra bana? Kanske man skulle göra nåt för 50-kubikarna?
Jag och min sambo åkte upp på motardlägret i Örebro i somras och blev jättebra bemötta som nybörjare men jag håller med Christopher om att det vore grymt med en "motardkurs" där man får lära sig grunderna och kanske även en fortsättningskurs. Jag skulle gärna betala för att gå en sådan kurs.
Det känns som att det för sporthoj finns mängder med "fakta" om hur man "ska" köra och nästan alla säger samma sak, försöker man leta efter motsvarande för motard finns det ett helt gäng antal tyckare som alla säger lite olika eller så är det så enkelt att det inte finns lika mycket rätt och fel inom supermoto. Hur som helst behöver man nog personlig feedback och nån slags instruktör/teoridel för att få till det bra.
Om man struntar i allt vad som handlar om hur man sitter på cykeln osv så är det ganska samma sak med roadracing som supermoto (asfaltsdelen). Skillnaden är till största del att det händer mycket mer och mycket mer intensiva grejor på motardbanan, så mycket precision offrar man för teknik istället. Jag tror att i motard så kan man hitta sin egen stil och det är nog därför det kommer olika råd från olika förare. Men sen är det kanske inte alla som vet vad de gör heller, bara för att de är snabba betyder det inte att de kan lära ut. Jeremy McGrath (supercross i USA) har vunnit mycket men är enligt mig tok-kass på lära ut, han verkar inte riktigt veta vad han gör på cykeln.
Åker man förbi här uppe så kan man slå mig en signal så kan vi åka ut på nån bana och träna lite
Är man någorlunda vettig så brukar det inte vara nå problem att få låna lite cykel heller