Är det bara jag som tycker att Lorenzo oftast gör bra uttalande? Om han crashar på grund av sitt eget fel så är han oftast väldigt rak och erkänner att det var han som gjorde fel utan att skylla ifrån sig på någon annan. Rossi och MM ogillar jag snarare mer i så fall, för deras svar är alltid så politiskt korrekta eller ämnade för att psyka de andra förarna så man kan aldrig lita på vad de säger.
Lorenzo har varit den snabbaste föraren på träningar och kval i 3 av de 4 senaste racen där vädret har förändrats oberäkneligt till racedagen. Alla förare har då varit tvungna att gissa sig till vilka inställningar som fungerar bäst, ett bra exempel är Redding som crashar men ändå slutar på pallen i ett av racen. Det är ren otur i mina ögon vilket betyder att Rossi haft en väldans tur att vädret ändrat sig just i de racen där han legat sämst till.
Själv hoppas jag att VR tar titeln i år, men ska jag vara ärlig så har Lorenzo kört bättre om man bortser från alla konstiga väderförändringar.
Problemet med Lorre är att han kan säga vissa saker precis efter racingen och sen något helt annat senare. Men skit samma om vad de säger, de får ju fan säga vad de vill. Har vi inte alla den friheten? Ord sårar inte en annan...en knytnäve gör...
Däremot så tycker du har rätt med att Lorenzo har kört SNABBAST...men inte BÄTTRE. Om han hade kört bättre så skulle han sett till att hålla däcken vid liv hela racet på Motegi, och inte vurpat på Misano.
Att kunna anpassa sig själv efter väderförhållanden osv gör dig bättre som förare än att bara vara rent snabbast.
Och jag är förvånad att när lorenzo på motegi började tappa däck att han beslöt sig att köra slut på de.
Han är en av de få personer i världen som kan känna av minsta nanometer av grepp. Jag är ganska säker på om han hade dragit ner sitt tempo i tid skulle han har klarat en god fight med Rossi vid slutet.
En sak flera förare har över Lorenzo är att kunna anpassa sig själv och att känna sig trygg med att ibland "förlora".
Vi får inte glömma att Lorenzo kanske har "mognat" sen sina tidiga år där han krascha ofta. Det han har bara lärt sig är att veta gränserna och väldigt sällan gå förbi de. Men han är GRYM på att ligga där konstant! Men det betyder inte att han har lärt sig undgå andra problem som kan uppstå vid ett rejs.
Rossi har ju alltid kunnat anpassa sig själv efter förhållanden osv. Nu snackar vi inte bara erfarenhet av att köra i konstiga förhållanden, men samtidigt som alla galningar i gp-serien vill bara vinna. Så har Rossi fattat sen LÄNGE sedan att vinna är inte alltid det som funkar. Även i ett race har han vetat att pressa som en galning hela tiden räcker inte långt osv. Det är sånt Lorenzo saknar när det går lite emot hans väg.
Inte att Lorre saknar det så pass mycket, men att kunna gå ifrån sina sätt och kunna göra lite runt "det vanliga" för att uppnå målet...(om ni förstår vad jag menar)---Lite för mycket smör och hammare...
Utöver det så märkte man på Lorenzo efter rejset att det känns över. Men sen kom han på att han behöver inte koncentrera sig på att försöka vinna titeln...han behöver bara koncentrera sig på att vinna varje race. Så det kommer vara kul att se en sjukt taggad Lorre de sista 3 rejsen där han bryr sig om inget annat än att vinna själva racet!
Om han nu stänger av det hela med att försöka bara slå Rossi...
MEN vi har Sepang kvar...där är ju Pedrosa snabb och hondan ska ju inte ha sina särproblem på den banan.
Titta på oss män sitter här o spekulerar och gråter över varandras påståenden.