Moto GP Estoril -2006

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
2536854 Fel!
De börjar med 250 klockan 12:00 och MotoGP 14:00, först 15:15 är det 125.

Imponerande av Checa att hänga med så bra, hoppas han får till ett bra race på Söndag.

@Gustav: Sänder de alltid video från alla träningar eller är det bara ibland?
Du menar söndag.

Lilla_Tingeling skrev:
2536906 Jag håller på Rossi så klart! Han behöver juh alla poäng han kan få. Och Hayden behöver inga poäng alls. Tycker jag då... :D

// Lena

Jag skriver väl vad fan jag vill. Vart jag vill! :mad:

// Lena
Ja, det är inte lätt när man känner till en enda förare. Heja den som vinner.
 
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
hittade en bild på ilmor suter 800cc cykeln.

inte bara honda som minimerat cutsen till 2007. lite ktm inspirerat verkar det oxå vara.
 

Bifogat

  • 2069.jpg
    2069.jpg
    58.7 KB · Visningar: 81

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2536042 Det var enligt dig en lika begränsande faktor för Rossi att vara rookie i 500 hos Burgess och Doohan som det är nu för Roberts att inte ha samma resurser som Repsol-Honda? Så är det förstås inte och det vet du lika väl som alla andra. Eftersom Roberts flera gånger i år har visat att han över ett helt race kör lika fort eller fortare än Hayden är det förstås intressant att reflektera över hans teams avsevärt mindre resurser för utveckling och tester och vad han (Roberts Jr) hade kunnat göra i ett HRC-team.
Ja, det har ju hänt ofta, närmare bestämt i två race av femton. Har du putsat läsglasögonen på länge?
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Lilla_Tingeling skrev:
2536906 Jag håller på Rossi så klart! Han behöver juh alla poäng han kan få.
Men Rossi behöver inga fans som dig! Om du inte visste det så kan man göra sig illa om man kraschar på en motorcykel, särskillt om det körs på gränsen med världens snabbaste maskiner? Rossi klarar sig säkert utan andra männsikors olycka.

Tycker jag då...
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
FireSalle skrev:
2537176 Men Rossi behöver inga fans som dig! Om du inte visste det så kan man göra sig illa om man kraschar på en motorcykel, särskillt om det körs på gränsen med världens snabbaste maskiner? Rossi klarar sig säkert utan andra männsikors olycka.

Tycker jag då...


Å va fan menar du me det??? "Men Rossi behöver inga fans som dig!" :dummer

// Lena
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
valmers skrev:
2537134 Ja, det har ju hänt ofta, närmare bestämt i två race av femton. Har du putsat läsglasögonen på länge?
Två gånger är väl flera?
Kul att det just är två. Det är tydligen ett stort tal när det verkar emot #69 som i antaler gånger som Lill-Kenny kört fortare. Lustig nog framhävs samma tal som främsta argumentet emot MotoGPs poängsystem när #69 kan leda VM med 'bara' två segrar.

Nyteknik skrev:
2535632 Visst kan man skoja och överdriva för effektens skull. Jag skriver till exempel ofta att Hayden är en pinsam parantes. Men någon som ligger två i sammandraget med den konkurrens som råder i MotoGP är såklart grym. Men vi tycker olika om olika typer av förare och det färgar hur vi uttrycker oss.
Word NyTeknik, bra skrivet! :tummenupp
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Lilla_Tingeling skrev:
2537192 Å va fan menar du me det??? "Men Rossi behöver inga fans som dig!" :dummer

// Lena
Han menar att ingen idrottsman önskar sina medtävlandes olycka. Tävlar gör man PÅ banan, inte på en bår utanför.

Du är inte ett fotbollsfan i grund och botten?

I övrigt hoppas jag att Hayden fortfarande har mästerskapsledningen fast med mindre än 5p efter detta race, då är han under piskan på riktigt sista racet... Skulle vara kul att se honom köra för "all or nothing".
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tack för detta "live-reportage", jag satt ju inlåst i en topphemlig prototypverkstad och lerade fram en ny hoj, så jag missade allt :D

ska bli så jäkla ball att kolla imorrn.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Lilla_Tingeling skrev:
2537192 Å va fan menar du me det??? "Men Rossi behöver inga fans som dig!" :dummer

// Lena
Precis som jag skrev! Rossi är stor nog utan att behöva framgång på bekostnad av andras olycka. Jag är övertygad om att Rossi inte önskar att något ont ska hända NH. #46 har fans så det räcker utan otäcka människor som önskar att andra ska vurpa.

Inte för att din TV har gjort mig något ont, men jag hoppas att den går sönder på söndag morgon :crash
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
FireSalle skrev:
2537200 Två gånger är väl flera?
Kul att det just är två. Det är tydligen ett stort tal när det verkar emot #69 som i antaler gånger som Lill-Kenny kört fortare. Lustig nog framhävs samma tal som främsta argumentet emot MotoGPs poängsystem när #69 kan leda VM med 'bara' två segrar.

Vinner hayden i år är det förmodligen ett rekord, tror inte det finns någon annan världsmästare som vunnit så få race under sin karriär. Iaf inte i 500/motoGP.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
oFFkeFF skrev:
2537289 Vinner hayden i år är det förmodligen ett rekord, tror inte det finns någon annan världsmästare som vunnit så få race under sin karriär. Iaf inte i 500/motoGP.
Kan också bero på att toppen varit jämnare än på länge?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Bennybåge skrev:
2537120 Och vad menade du med det?
Att McCoy inte saknar meriter. I synnerhet inte på Estoril.
Bennybåge skrev:
2537120Vad har det med Ilmor att göra?
Förstår inte din fråga.

valmers skrev:
2537134 Ja, det har ju hänt ofta, närmare bestämt i två race av femton. Har du putsat läsglasögonen på länge?
Jag skrev inte att det har hänt ofta. Det har hänt två gånger och det är tillräckligt för att vara en fjäder i hatten för KR och genant för Repsol-Honda och Hayden.

Det vore för övrigt klädsamt om du droppade dina kommentarer om ålder och utseende för att undergräva någons trovärdighet. Sådant hör hemma i högstadiekorridorer bland mobbare och annat drägg.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
FireSalle skrev:
2537310 Kan också bero på att toppen varit jämnare än på länge?

Toppen må vara jämnare, men tittar man på årets säsong så har alla i toppen utom hayden haft rätt mycket problem, skador, vurpor samt maskinfel.
Visst ska man ha ett mått av tur förutom sin skicklighet, men Hayden har fått mycket hjälp av murphy för att leda tabellen.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
oFFkeFF skrev:
2537387
Visst ska man ha ett mått av tur förutom sin skicklighet, men Hayden har fått mycket hjälp av murphy för att leda tabellen.
Det har han inte alls det.:D

Coolt om det kunde skilja 1 p mellan Rossi och Hayden inför Valencia, då är det press på dom båda.

Och varför ska man hela tiden prata skit om vissa förare är det inte bättre man visar sympati med den man tycker är bäst.

-----------------------------ROSSI ÄR BÄST-----------------------:tungan
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
aRWe skrev:
2537618 Det har han inte alls det.:D

Coolt om det kunde skilja 1 p mellan Rossi och Hayden inför Valencia, då är det press på dom båda.

Och varför ska man hela tiden prata skit om vissa förare är det inte bättre man visar sympati med den man tycker är bäst.

-----------------------------ROSSI ÄR BÄST-----------------------:tungan

Vinner rossi och en fjärdeplats för hayden så är de väl på samma poäng inför valencia?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
oFFkeFF skrev:
2537966 Vinner rossi och en fjärdeplats för hayden så är de väl på samma poäng inför valencia?
Correctomento, då jädrar i min själ blir det spännande, ingen som kan avvakta och köra på den andres resultat.

Min lista då

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Capirossi
4. Hayden

:yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2536854 Fel!
De börjar med 250 klockan 12:00 och MotoGP 14:00, först 15:15 är det 125.

Imponerande av Checa att hänga med så bra, hoppas han får till ett bra race på Söndag.

@Gustav: Sänder de alltid video från alla träningar eller är det bara ibland?
De sänder from FP2.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top