Moto GP Estoril -2006

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Rotorp skrev:
2538469 Hoppas att det blir ett tajt jämt race.
Skulle inte bli förvånad om Vale plockar översta pallen denna helgen.
Det skulle kunna ha sagts inför vilket MotoGP-race som helst de senaste fem åren.

Om några timmar börjar kvalet. Ska verkligen bli intressant att se resultatet. Hamnar Hayden längre bak än andra led är sannolikheten för ett sanslöst kul race i Valencia överhängande. Låt oss för spänningens skull hoppas på det!

:tummenupp
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Nyteknik skrev:
2538656 Det skulle kunna ha sagts inför vilket MotoGP-race som helst de senaste fem åren.

Om några timmar börjar kvalet. Ska verkligen bli intressant att se resultatet. Hamnar Hayden längre bak än andra led är sannolikheten för ett sanslöst kul race i Valencia överhängande. Låt oss för spänningens skull hoppas på det!

:tummenupp
Eller varför inte Hayden Pole, Rossi tvåa, Capirossi 3:a tex bäddar oxå för ett rafflande race..sen att man förmodligen inte har nerver för det är en helt annan sak.

Just Nu har Stoner snabbaste tid före Rossi och Edwards Hayden 7:a efter 33 min...
 

sandstream

Guest
Med tanke på Haydens kopplingsproblem och HRCs oförmåga att lösa det så hjälper nog inte ens pole för att Nicky ska vara först in i första kurvan.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
sandstream skrev:
2538685 Med tanke på Haydens kopplingsproblem och HRCs oförmåga att lösa det så hjälper nog inte ens pole för att Nicky ska vara först in i första kurvan.
Just nu med 00:00 time remaning så är Hayden snabbast före Rossi.. Hur som så kommer det bli ett väldigt intressant kval och race imorgon.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ett snabbt sistavarv där av Hayden. Undrar hur mycke ett kvaldäck verkligen psykar motståndet :rolleyes:
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
länk

nån som kan lägga upp en länk till live timing motogp ? på motogp.com får jag inte igång live timingen !!!!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Matulda skrev:
2538673 Eller varför inte Hayden Pole, Rossi tvåa, Capirossi 3:a tex bäddar oxå för ett rafflande race..sen att man förmodligen inte har nerver för det är en helt annan sak.
Det har du såklart rätt i. Bäst vore egentligen att Hayden tog starten, höll ledningen 2/3 av racet, blev ikappkörd och att en klunga på 4 förare slogs om poängen den sista 1/3 av racet. Och sedan likadant i Valencia. Det vore ju också ett sätt för Hayden att visa att han kan slå sina motståndare utan handikapp.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Nyteknik skrev:
2538821 Det har du såklart rätt i. Bäst vore egentligen att Hayden tog starten, höll ledningen 2/3 av racet, blev ikappkörd och att en klunga på 4 förare slogs om poängen den sista 1/3 av racet. Och sedan likadant i Valencia. Det vore ju också ett sätt för Hayden att visa att han kan slå sina motståndare utan handikapp.
Hayden kan..bara inte så ofta och lite sämre :)

För mej som Rossifanatiker under 8 år så visst skulle jag vilja ha sett Rossi redan vara klar mästare MEN jag gillar racing och spänningen så detta är trots allt ett riktigt roligt år. Visst har man blivit bortskämd dom andra åren med tanke på Rossis överlägsenhet o säkrade titlar tidigt på säsongen och ändå vägrat förlora sina race trots egentligen inget att förlora eller bevisa för någon och jag köper inte dom som säger: Hur kul är det med samma vinnare år efter år, men det är just det..det har varit pga av Rossi ger allt och vill vinna sina race fast dom är *betydelselösa*.
Det är väl därför man *missunnar* Hayden iaf denna säsong då han för mej inte har det där lilla extra att bjuda mej på iaf.

Det blir en spännande em och Sö :)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2538685 Med tanke på Haydens kopplingsproblem och HRCs oförmåga att lösa det så hjälper nog inte ens pole för att Nicky ska vara först in i första kurvan.

om det är som många tror,
att kopplingsproblemet sitter i vänsterhanden, eller snarare i huvudet, på Hayden,
så förstår man bättre att inte ens HRC har någon snabb lösning.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pedrosa gillade inte att Stoner stannade på banan för att göra en provstart. Jag förstår honom för det var mitt i idealspåret. Han visar ju inga känslor eller hur var det nu?
Se på fan. Edwards fattar att han måste jobba lite för att få behålla platsen....
Edit: Snyggt av Stoner att gå in och be om ursäkt till Pedrosa.
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Bridestones racesulor greppade dåligt idag, blev lite bättre i kvalet,
men de kan få problem med racetempot imorgon.
Checa på 9:e är omgiven av Bridgestonehojar så han har kanske en
chans på topp-5 för Dunlops race-sulor var bättre än Bridgestone

eller så var det Checa som kommit i sin vanliga end-of-season-form,
han kraschar, dammar av sig och far ut och sätter en topptid direkt :)
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Tyckte iofs att Stoner var mer ivägen när Rossi var ute på ett snabbt varv..Jaja så här tror jag iaf att det går imorgon:

1.Rossi
2.Edwards
3.Pedrosa
4.Hayden
5.Stoner
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
2539094 Bridestones racesulor greppade dåligt idag, blev lite bättre i kvalet,
men de kan få problem med racetempot imorgon.
Checa på 9:e är omgiven av Bridgestonehojar så han har kanske en
chans på topp-5 för Dunlops race-sulor var bättre än Bridgestone

eller så var det Checa som kommit i sin vanliga end-of-season-form,
han kraschar, dammar av sig och far ut och sätter en topptid direkt :)
Jag hoppas verkligen att Checa får visa hur duktig han är. Hoppas han stannar hos Yamaha och Dunlop för jag tror det kan bli riktigt bra nästa år.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Madhonda skrev:
2539105 Det kommer fan i mig bli ooooooooolidligt spännande.!!
Blir det så spännade och tät racing som det ser ut så: Stackars Stackars Grannar och övrig omgivning!!
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Gustav O skrev:
2539072 Pedrosa gillade inte att Stoner stannade på banan för att göra en provstart. Jag förstår honom för det var mitt i idealspåret. Han visar ju inga känslor eller hur var det nu?
Se på fan. Edwards fattar att han måste jobba lite för att få behålla platsen....
Edit: Snyggt av Stoner att gå in och be om ursäkt till Pedrosa.

Edwards sitter nog säkert - Rossi har bett att få ha honom kvar som teampolare.

/J
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
var det nån som spelad in
och fick med Rossis provstart???

isf hur många sek tog det till 200km/h ???????
 

sandstream

Guest
obruT skrev:
2539473 var det nån som spelad in
och fick med Rossis provstart???

isf hur många sek tog det till 200km/h ???????
7.1 sekunder fick jag det till med mobilen.
Lite kul att vi båda två fick den tanken när vi såg provstarten :)

Tycker inte att Stoner gjorde något fel, han hade bara otur att vara på fel ställe när Butter kom.

Mediokra Hopper bästa Bridgestone-förare på kvalet (samma tid som Nakano) var skönt att se.

Pallen i morgon:
1. Rossi
2. Butter
3. Hayden
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top