Moto GP Estoril -2006

sandstream

Guest
gthyni skrev:
Tror han får stryk av Checa på Dunlop-sulor imorgon, go figure.
Hoppas du inte satsade hela lönen på det :D

Neutral skrev:
2540924 Ha ha, du är ju otroligt du. Om Hayden kallas Consistency Kid så måste ju du vara Inconsistency Kid. :rofl
Vad menar du?

Nyteknik skrev:
2540955 Det är tur att du med din unika kunskap och erfrarenhet kan identifiera alla missförhållanden och fel. Kandidera till FIMA´s styrelse?
Men jag kan väl få ha en åsikt eller är det bara dedikerat folk som andas blårök och vet vad racing är?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2541021 Mycket konstigt har ju skrivits men det där tar priset. Det är ju Stoner som gör fel och inte tajmar sin fartsänkning inför provstarten han gjorde på rakan efter kurvan där han var ivägen för Pedrosa. Vari ligger Pedrosas fel?
Han gjorde aldrig någon provstart utan fortsatte att rulla.
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Rossi fan som man är men blir ändå riktigt förbannad när Peddo sätter av Hayden, det skulle inte avgjorts så här.
Elias kör ju som en idiot ffs! We like!!!
 

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2541133 Så du menar att Pedrosa inte pressade sin honda när han vann sina race i tidigare i år? :va
Att vurpa på framhjulssladd är inte heller att "pressa", räknas bara highside's som att pressa nu eller vadå? Iofs är det nog framhjulssläpp som stoner vurpat oftast på också.
Pedrosa var när både en och tre gånger under träningarna att highsida för övrigt, han sladdade som fan igår på kvalet, och var nära vurpa flera gånger för att han tog i med högernäven igår.
Jag tycker ändå att Stoners körstil är roligare att se och det är trist att han vurpar bort sig så ofta.
 

Dr.Bike

Guest
Swedie skrev:
2541460
Jag har varit i Elias pitbox och känt hans hoj och lite prylar. Det ni ;)

Å ja mötte Lassie....*lalalala* :lol

Å JAG var på Sepang! igår.

Det du!

Flyger hem imorrn till ett förmodat gråkallt sverige.

Mr_Nilsen skrev:
2541540 Rossi fan som man är men blir ändå riktigt förbannad när Peddo sätter av Hayden, det skulle inte avgjorts så här.
Elias kör ju som en idiot ffs! We like!!!

Håller med som jag skrev tidigare; Det ska inte avgöras så här...
Och:
JA! :D Vad har hänt med Elias? Har han fått en Lidneresk knäpp? :lol
Mkt trevligt!!
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2541541 Jag tycker ändå att Stoners körstil är roligare att se och det är trist att han vurpar bort sig så ofta.

Pedrosa är en idiot som vurpar bort sig själv och Hayden,
Stoner är rolig att se som vurpar bort sig själv och Gibernau :confused:

Kul med Elias, särskilt som jag (som enda idiot här) tippade att han skulle
göra bra ifrån sig, men seger var över förväntan. :tummenupp

Det kommer att bli kul i Valencia :yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2541525 Vad menar du?
Att du har en dubbel standard vad gäller hur man korar den mer framgångsrike utav två förare. Precis som för världsmästaren så gäller det för rookien att ha mer poäng än andra rookies. Så ÄR det men vad gäller Hayden är det tydligen värt att försvara men inte när det gäller Pedrosa.

Du verkar inte värdera åkare efter hur de åker utan mer hur de är som person och då blir det lite konstiga förklaringar. :)
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2541452 Resultatet var förstås inte bra för någon av dem eller teamet men det var ju ändå bara en helt normal race incident....
Själva incidenten var inte mycket att snacka om men hur i helvete man kan vara så jävla korkad att chansa som Butter gjorde är helt obegripligt :confused:
Vilken loooooooser.

oFFkeFF skrev:
2541501 Tråkigt att Pedrosa tog ut hayden. De var rätt heta bägge två redan innan, hayden tryckte ju uta pedrosa rätt ordentligt varvet innan. Sen tappade Hayden på dem framför. Förstår att Pedrosa var het, men lite onödigt iaf.
Lite onödigt :rolleyes:

gthyni skrev:
2541556 Pedrosa är en idiot som vurpar bort sig själv och Hayden,
Stoner är rolig att se som vurpar bort sig själv och Gibernau :confused:
Ja, det var säkert precis det jag menade :rolleyes:
www.lasforstaelse.se :tummenupp
 
Last edited:

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2541562 Att du har en dubbel standard vad gäller hur man korar den mer framgångsrike utav två förare. Precis som för världsmästaren så gäller det för rookien att ha mer poäng än andra rookies. Så ÄR det men vad gäller Hayden är det tydligen värt att försvara men inte när det gäller Pedrosa.
Nja, det håller jag inte med om.
Årets rookie är självklart den som tar mest poäng totalt, inget att snacka om.
Men jag tycker att Stoner har varit roligare att se och att han kört otroligt bra (bortsett från alla vurpor) med tanke på att hans team har betydligt mindre resurser än HRC.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2541525 Hoppas du inte satsade hela lönen på det :D

Checa körde om Vingmuttern på andra varvet och låg sen före honom i 12 varv
så det hade varit spännade om man kunnat spela på dem. Han var nog av på 15:e varvet för han tappade 4 sekunder där.
 

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2541577 det är inte korp-serien vi tittar på
Kan du på fullaste allvar mena något annat än att Butter gjorde ett gigantiskt och pinsamt misstag som förstörde både för Hayden och HRC?
Motivera gärna!

gthyni skrev:
2541589 Checa körde om Vingmuttern på andra varvet och låg sen före honom i 12 varv
så det hade varit spännade om man kunnat spela på dem. Han var nog av på 15:e varvet för han tappade 4 sekunder där.
Och Hopper kom före i mål.
Checa hade säkert mer motvind också :rolleyes:
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2541594 Kan du på fullaste allvar mena något annat än att Butter gjorde ett gigantiskt och pinsamt misstag som förstörde både för Hayden och HRC?
Motivera gärna!

Han gjorde ett misstag, men sånt händer i racing på den här nivån.
Alla är maximalt taggade och kör utan marginaler. Han har chansen att
vinna VM., men då måste han i mål före Hayden och helst också före
Rossi och Edwards som håller på att öppna en lucka.

Alltså han måste förbi och det ganska snabbt, men tar i lite för hårt,
kommer upp på curbsen och vurpar. Hayden dras med i fallet. Shit happens.

Det blev ett underbart race ändå fast HRCs Knoll och Tott satt och surade
i varsin husbil.

sandstream skrev:
2541594
Och Hopper kom före i mål.
Checa hade säkert mer motvind också :rolleyes:

Checa har Dunlop-däck
Alla andra med Dunlop-däck fightas med Ilmors 800-kubikare.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kivas inte nu pojkar!

Enda säkra är att t.o.m JAG stämmer in i hatkören mot Peddo.
Usch fy bubblan så nedrigt detta var!
 

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2541610 Han gjorde ett misstag, men sånt händer i racing på den här nivån. Alla är maximalt taggade och kör utan marginaler. Han har chansen att vinna VM., men då måste han i mål före Hayden och helst också före Rossi och Edwards som håller på att öppna en lucka.
Alltså han måste förbi och det ganska snabbt, men tar i lite för hårt,
kommer upp på curbsen och vurpar. Hayden dras med i fallet. Shit happens.
Men för en lekman känns det som att Butter borde ha resonerat något i stil med: "Jag ska om Hayden men eftersom han är min teamkamrat och har större chans att vinna VM än jag, vilket är otroligt viktigt för stallet som betalar min lön, så plockar jag honom på ett säkert ställe utan att riskera något i onödan.
Dessutom kommer jag från tvåtaktsvärlden så att köra om sopan Hayden och sedan dra ifrån är inga problem. Alla experter vet ju att jag är den bättre föraren och bara har haft otur i år"
.
gthyni skrev:
Det blev ett underbart race ändå fast Knoll och Tott från HRC satt och surade
Det håller jag med om, ett av de bästa racen på mycket länge och jag är GRYMT imponerad av i första hand Elias körning men även av Roberts :Buga

Dr.Bike skrev:
2541619 Kivas inte nu pojkar!
Klart vi ska kivas, det är ju kul så länge man slipper genierna som tar till könsord för att beskriva sitt inneboende hat mot vissa förare :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
gthyni skrev:
Checa har Dunlop-däck. Alla andra med Dunlop-däck fightas med Ilmors 800-kubikare.
Ja, han har kört Dunlop hela året och du trodde att han skulle komma före Hopper i mål idag.
Checa gjorde självklart en bra insats men det räckte inte så långt som du hoppades.

MagnusK skrev:
2541635 Från vilken placering(ar) vurpade Hayden och Pedrosa?
3 och 4 va?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Hörde kommentatorerna säga att Edwards fått lite bättre grejor till den här helgen och att han körde på likvärdigt material som Rossi.
Någon som vet lite mer exakt vilka nya grejor han fick?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top