Moto GP Estoril -2006

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2541646 Hörde kommentatorerna säga att Edwards fått lite bättre grejor till den här helgen och att han körde på likvärdigt material som Rossi.
Någon som vet lite mer exakt vilka nya grejor han fick?

Helium i däcken och en dos placebo-ego?
Skämt åsido, det lär inte skilja alltför mycket mellan hojanrna på denna nivå. Inte rent tekniskt/fysiskt. Sen att de alla är olika mappade för olika förare samt banan är ju såklart sant, men vad är bäst? Och hur vet man det? Facit har man oftast efteråt hur man BORDE gjort.
Det skulle iaf förvåna mig mycket om det skulle skilja på några motordelar t.ex

Sen att det givetvis läggs ner mest tid på champens grejer, och OM det kommit nån ny grej i singularis så sätts den ju på hans hoj.

Som sagt, det vore kul att se VAD som skiljer.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
sandstream skrev:
2541646 Hörde kommentatorerna säga att Edwards fått lite bättre grejor till den här helgen och att han körde på likvärdigt material som Rossi.
Någon som vet lite mer exakt vilka nya grejor han fick?

De skall väl ha samma matreial att åka på va...:va
Däremot så hörde jag Collin säga att cykeln inte hade fungerat så här bra NÅGONSIN tidigare, lyckad setup/kompromiss...?

han kanske fick låna rossis x-tra kalsonger ( de som verkar fastna i röven stup i kvarten...:D )
 

Dr.Bike

Guest
Silverryggen skrev:
2541661Han kanske fick låna rossis x-tra kalsonger ( de som verkar fastna i röven stup i kvarten...:D )

:D Bra kommentar!


Det som grämer mig inför morgondagen annars är alla Rossifans som får vatten på sin kvarn...särskilt EN...;)
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Vilket race, känslor i massor, Tårar både på pallen och i bollhavet. Jag har aldrig gillat Hayden, men fy vad trist att bli uttorpederad. Men mest synd tycker jag nog om stackars Peddo. Vinner inte Hayden så kommer det ta många år innan det där faller i glömska.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Verkar som att Sete bröt ena handen och slog upp sitt nyckelben igen! Tredje gången i år isf.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hemskt synd om racet och sammandraget när Butter tar en dumdristig chans. Finns ju bra mycket bättre ställen att köra om på... Killen behöver rutin...

Elias kör helt underbart, jag älskar hans stil! Sladdomkörningarna efter långrakan är ju kalas, brutalt snyggt! :bugar
Kul att se, hoppas han får fart på Valencia också och ett säkrat kontrakt..!
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Undra hur det hade "låtit" från vissa Rossi fanatiker om det varit en omvänd situation.
Edwards kör omkull Rossi, och Elias slagit Hayden på mållinjen......

Kan tänka mig att det hade skrivits med stora bokstäver om vilken ovärdig världsmästare Hayden var, få stryk av Elias till o med...
Och hur otroligt orättvist mot Rossi, bli omkull körd av sin teamkompis...
 

sandstream

Guest
Silverryggen skrev:
2541661 De skall väl ha samma matreial att åka på va...:va
Nej, Rossi får nya saker först, tex fick han en ny ram inför Le Mans om jag inte minns fel. Den fick Collin vänta på.
Axxexs skrev:
2541715 Verkar som att Sete bröt ena handen och slog upp sitt nyckelben igen! Tredje gången i år isf.
Gott om tur är det ont om för den killen.

BTW: Snygga omkörningar Hayden gjorde, Collin på yttern och Butter på innern (innan Butter försökte samma sak...).
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Axxexs skrev:
2541715 Verkar som att Sete bröt ena handen och slog upp sitt nyckelben igen! Tredje gången i år isf.
HAHAHAHAHA

synd för Hayden och spänningen.

sen dessa jävla repriser på omkörningar, snart ser man ju mer sånt än live race
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Honda forever skrev:
2541734 Undra hur det hade "låtit" från vissa Rossi fanatiker om det varit en omvänd situation.
Edwards kör omkull Rossi, och Elias slagit Hayden på mållinjen......

Kan tänka mig att det hade skrivits med stora bokstäver om vilken ovärdig världsmästare Hayden var, få stryk av Elias till o med...
Och hur otroligt orättvist mot Rossi, bli omkull körd av sin teamkompis...

Hayden hade aldrig satsat som Rossi i det läget, så han hade varit slagen långt innan mållinjen!
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
det tråkiga var ju att Hayden faktiskt såg riktigt het ut i inledningen... hade varit så ooooootroligt skönt att höra alla kommentarer om Hayden faktiskt gått segrande ur en duell med den "allsmäktige" Valentino.... som trots allt fick spö av Elias.

jaja. jag håller med om att Elias körde som en gud i dag men troligtvis hade varken han eller KR haft chansen till pallplats om inte Pedrosa sänkt sig själv och Hayden....
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
madmagnus skrev:
2541780
jaja. jag håller med om att Elias körde som en gud i dag men troligtvis hade varken han eller KR haft chansen till pallplats om inte Pedrosa sänkt sig själv och Hayden....

Självklart inte, de (tex KR) var ju lååångt efter i mål! :rolleyes:
Att säga att en som körde som Elias gjorde idag inte hade haft chans på pallen tyder på att man har dålig koll...

EDIT: Jag menade såklart RIKTIGT dålig koll
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Sicket antiklimax när Hayden bet i gruset. Otroligt att det ändå blev ett fantastiskt race. Hoppas nu att avslutningen i Valencia kan bjuda på en duell mellan Hayden och Rossi, den som vi inte sett på hela året.:yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det här kan ju vara det bästa som hänt Hayden. Vinner han övertygande över Rossi och tar titeln så är det ju en annan sak än att fega hem den. Tyckte han körde hårt nu också innan det roliga tog slut. :tummenupp

Angående Elias så fattar jag inte vad han väntat hela säsongen på? Typiskt Checa-syndrom att när kontraktet hänger löst i slutet av säsongen så presteras fina resultat. Heder till just Checa som slutat krascha och säkert betytt massor för Dunlops utveckling i MotoGP.

R2 skrev:
2541759 HAHAHAHAHA
Uselt helt enkelt. :tummenner
 
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
oscar skrev:
2541790 Självklart inte, de (tex KR) var ju lååångt efter i mål! :rolleyes:
Att säga att en som körde som Elias gjorde idag inte hade haft chans på pallen tyder på att man har dålig koll...

EDIT: Jag menade såklart RIKTIGT dålig koll

anledningen till det påståendet är att både Hayden och Pedrosa är bättre än Elias och KR.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
madmagnus skrev:
2541836 anledningen till det påståendet är att både Hayden och Pedrosa är bättre än Elias och KR.

...och vad har det med dagens prestationer att göra då?? Rossi är också bättre än Elias, men fick ändå spö!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
R2 skrev:
2541759 HAHAHAHAHA

synd för Hayden och spänningen.

sen dessa jävla repriser på omkörningar, snart ser man ju mer sånt än live race


trodde du var en"snäll" person!!!!!

men att ha ha ha åt nån som gör illa sig är FAN ELAKT...
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
oscar skrev:
2541848 ...och vad har det med dagens prestationer att göra då?? Rossi är också bättre än Elias, men fick ändå spö!

vänta lite så ska jag förklara!

i början av racet var det en del andra förare imellan rossi och elias, tex hayden och pedrosa....
det jag menade var att jag inte ansåg det vara troligt att elias tagit sig i mål på en pallplats, OM inte pedrosa sänkt hayden. det var 2 bra förare som försvann som båda inledningsvis satsade rätt hårt!
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
YEEEEEEES.

Gött mos Hayden o Pedrosa ute.
Vilket nöt peddot är RIKTIGT SMIDIGT faktiskt.


Skitbra för Rossi lite synd att Edwards inte kunde hålla sin andraplats hela loppet igenom och trycka tillbaka trean.

Det blir DO OR DIE i Valencia :banana :banana


250: Klent kört av Lorenzo.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top