Moto GP Estoril -2006

sandstream

Guest
PacMan skrev:
2542074 Det där är inte alls fakta utan bara rena spekulationer än så länge. Kommer man så långt som till näst sista racet stående högst upp i tabellen har man gott om både fart och "spirit". Han har kanske inte bjudit på så många spektakulära omkörningar, men ingen har lyckats köra lika konsekvent fort den här säsongen och jag tror inte att det bara är Hondans förtjänst.
Jo, Hayden har åkt räkmacka hela året, vem som helst hade varit i toppen om de kört lika defensivt som han gjort.
Men de andra skulle inte känna sig som värdiga mästare och skämts som hundar om de tog titeln utan att ha vunnit flest race.
 

Dr.Bike

Guest
NisseHt skrev:
2542039 Hmmm ja... hur många här tycker att Nicky är en mer värdig mästare/bättre förare än Rossi? (motivera gärna)

Det där har ju ältats i spaltkilometer... värdig och värdig, den som har mest poäng är mästare. Rätt eller fel. Kanske vi skulle ha känslopoäng påp förarna, då hade väl Rossi fått kriga med McCoy osv... :)
Så visst, moraliskt och etiskt så vill man ju ha en mästare som är bäst att KÖRA. Men å andra sidan...kör man ut sig osv är man då egentligen en mästare?
Jag minns GSX1100R sa så klokt i ERF-tråden: Snabbast en kort stund blir ingen mästare på.
Uthållighet och inga krascher ger placeringar.
Nåt sånt...

Men ja, jo, visst känns det kanske snopet om nån som "cruisat" sig in på tredjeplatser hela tiden går och blir mästare. Det kan jag hålla med om.

Jag beklagade ju som sagt Rossis olyckor tidigare i år, för SÅ vill inte jag att mina favoriter ska vinna på någon annans olycka.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
sandstream skrev:
2542067 Du glömde att kalla honom för en f*tta.
Om du kanske har missat det totalt så går en del av sporten ut på att ta sig i mål och inte krascha :rolleyes:

Sen när innebär torpederad, motorras o trasiga däck att man kraschat?
Han har haft otur och ni vet det hela bunten!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dani Pedrosa
"well i just couldn't stop the bike, but i was braking normal, and nicky was already in the corner, and i felt like i was too fast for him, but my speed seemed good for me, so i tried not touch him, so i went very inside and touched the strip, and my front tire slid and my bike hit his bike then crash......i don't know what i can say other than sorry to him, only thing i can do right now, for sure he is upset and i understand".
 

Dr.Bike

Guest
Jörgen #31 skrev:
2542038 Hayden har åkt på räkmacka hela säsongen ju.. Rossi avpetad, två motorras, däck gått i bitar, Melandri skadad, Capirossi skadad, Rossi skadad, Sete skadad, Dani skadad.. Så kom för fan inte å säg att killen kört till sig sin VM-ledning.

/Jörgen

Om du svär lite mer kanske ditt inlägg blir mer värt?

JO - han har kört till sig ledningen. Inte på det vis DU menar att man ska göra, men cykeln har definitivt inte varit radiostyrd...
Att han sen hamnar i ledning pga andras olycka, ja det ÄR beklagligt, men icke desto mindre sant.
För precis som sandstream säger: Det hela handlar till syvene och sist om att ta sig i mål.
Oxå.
Gör man inte det (av vilken anledning det än må vara, motorras däcksexplosioner osv) ja då ÄR man inte mästare...
Tråkigt.
Men sant.

Hatar oxå att se t.ex när hockeylirare blir guldmedaljörer i kavaj osv....
Inte det roligaste, men med de regler som gäller så är det ett faktum.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sete Gibernau
"We had worked well over the past two days, making things better and better. I got a good start, felt good on the bike and was ready to go. I passed a few guys on the first lap, then Stoner crashed just in front of me and I couldn't miss his bike. The fifth metacarpal in my right hand is broken and it seems I may have bent one of the plates that's screwed to the collarbone. But I'm lucky it's not more serious, it could have been worse. Anyway, we need to think positive and keep working. This has been an unlucky day but I am sure things will come right for us eventually."
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
sandstream skrev:
2542085 Jo, Hayden har åkt räkmacka hela året, vem som helst hade varit i toppen om de kört lika defensivt som han gjort.

Det tankesättet förstår jag inte alls. Om det hade varit fakta att man automatiskt vinner VM på att köra defensivt så hade nog fler gått på den linjen. :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
;)
496492.jpg
 

Dr.Bike

Guest
Axxexs skrev:
2542128 Sete Gibernau
"We had worked well over the past two days, making things better and better. I got a good start, felt good on the bike and was ready to go. I passed a few guys on the first lap, then Stoner crashed just in front of me and I couldn't miss his bike. The fifth metacarpal in my right hand is broken and it seems I may have bent one of the plates that's screwed to the collarbone. But I'm lucky it's not more serious, it could have been worse. Anyway, we need to think positive and keep working. This has been an unlucky day but I am sure things will come right for us eventually."

DET var ingen lipsill som sa det! Snacka om spirit!

Eller vad var det du sa ElWe? "Det märks att Gp-förare inte är Fotbollsspelare iaf..." :lol

PacMan skrev:
2542141 Det tankesättet förstår jag inte alls. Om det hade varit fakta att man automatiskt vinner VM på att köra defensivt så hade nog fler gått på den linjen. :rolleyes:

Tror nog sandis oxå är lite sarkastisk i inlägget, men allt är relativt och defensivt betyder ju inget vilohem direkt i denna serie, men kanske kanske att han tvekar en liten gång extra istället för att våga en riskabe omkörning osv.
DET är väl vad som avses med defensivt skulle jag tro.

Bingo skrev:
2542040 Seså pojkar, inte bråka nu. Låt oss alla istället glädjas med valmers. Dagens händelser måste värmt hans ensamma karlstadshjärta. Tänk vad glad han måste vara :pannkyss

Hehe..du har humor!
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Dr.Bike skrev:
2542121 Om du svär lite mer kanske ditt inlägg blir mer värt?

JO - han har kört till sig ledningen. Inte på det vis DU menar att man ska göra, men cykeln har definitivt inte varit radiostyrd...
Att han sen hamnar i ledning pga andras olycka, ja det ÄR beklagligt, men icke desto mindre sant.
För precis som sandstream säger: Det hela handlar till syvene och sist om att ta sig i mål.
Oxå.
Gör man inte det (av vilken anledning det än må vara, motorras däcksexplosioner osv) ja då ÄR man inte mästare...
Tråkigt.
Men sant.

Hatar oxå att se t.ex när hockeylirare blir guldmedaljörer i kavaj osv....
Inte det roligaste, men med de regler som gäller så är det ett faktum.
Men allvarligt, hur blind är du egentligen. Hayden är ju inte ens i Biaggis klass, han kunde man iaf emellanåt kalla för rossis motståndare.
Hayden är en fjant, han kämpar fan knappt, han tar knappt i och att komma 2-4:a iss hela säsongen är ju fan ingen bedrift eller?
Rossi mfl. hade lugnt kunna åka på i dom farterna och ligga där hela säsongen, men vissa har ju vinnarskalle och ger järnet för att vinna. Dom kallar jag för favoriter, dom satsar allt för det dom älskar - RACE
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky Hayden:
“I don't know what to say really – it just hurts. I had a really hard tyre on for the race, especially for the left handers, and it came in and I couldn't believe how comfortable I felt in the first few laps.
I was a lot faster than Edwards and I'd just made up my mind that I'd pass him right there on the brakes and I felt I could go and see what Valentino had. I don't expect Dani to pull over and let me by but I definitely didn't expect him to do that. We're professionals and Dani did come to my motorhome and talk to me afterwards and we shook hands. I've proved this weekend that I wasn't going to give up without a fight and even now I believe I'm pretty strong. This was not one of my best tracks and I've come here and gone quick – I was fastest in one session, got on the front row and had a good race pace. I need Dani's help now because anything could happen in Valencia, so I hope his hand's ok. I told him there's a way to make it up to me and that's if we run one-two in Valencia then the championship's still possible. It's racing.”
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dani Pedrosa :
“What can I say? I made a mistake and I'm really sorry. It's the first time I've hit another rider in my career – it's never happened before in practice or racing in six years and it's happened at the worst moment that I could do it. Obviously I'm very unhappy and Nicky is not happy and I just want to apologize because I made a mistake. I said sorry to Nicky and I can understand that he is very upset – I wish I could change it. I didn't want to pass him at that moment. I braked and my rear wheel came off the ground and then it touched the ground again, I got a little more speed. I couldn't stop the bike and there was nowhere to go. I have a fracture in my little finger but we have time for it to be ok for Valencia.”
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Ravetrancer skrev:
2542195 Hayden är en fjant, han kämpar fan knappt, han tar knappt i och att komma 2-4:a iss hela säsongen är ju fan ingen bedrift eller?
Rossi mfl. hade lugnt kunna åka på i dom farterna och ligga där hela säsongen, men vissa har ju vinnarskalle och ger järnet för att vinna. Dom kallar jag för favoriter, dom satsar allt för det dom älskar - RACE
Vilken otroligt bra analys.....:näsblod
Man undrar om du överhuvudtaget sett ett motogp lopp i år
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
sandstream skrev:
2542067 Du glömde att kalla honom för en f*tta.
Om du kanske har missat det totalt så går en del av sporten ut på att ta sig i mål och inte krascha :rolleyes:

Det är ett hojforum så man får inte använda sådan ord här.. Möjligtvis får man säga vagina eller penis.. Ej heller svära..

Klart man ska hålla sig på hjulen, det fattar ju vem som helst.. OM Hayden körde som gjorde på Laguna Seca i varje race (undrar varför han inte gör det??), så skulle jag ha en syn på Hayden.
Därmed är det inte sagt att Hayden är den dålig förare, men han är i mina ögon ingen vinnare. I mina ögon är, Melandri och Capirossi mer värda att vinna ett VM pga deras fighting spirit.


/Jörgen
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
#space skrev:
2542212 Nicky Hayden:
“I don't know what to say really – it just hurts. I had a really hard tyre on for the race, especially for the left handers, and it came in and I couldn't believe how comfortable I felt in the first few laps.
I was a lot faster than Edwards and I'd just made up my mind that I'd pass him right there on the brakes and I felt I could go and see what Valentino had. I don't expect Dani to pull over and let me by but I definitely didn't expect him to do that. We're professionals and Dani did come to my motorhome and talk to me afterwards and we shook hands. I've proved this weekend that I wasn't going to give up without a fight and even now I believe I'm pretty strong. This was not one of my best tracks and I've come here and gone quick – I was fastest in one session, got on the front row and had a good race pace. I need Dani's help now because anything could happen in Valencia, so I hope his hand's ok. I told him there's a way to make it up to me and that's if we run one-two in Valencia then the championship's still possible. It's racing.”
Ger han Pedrosa dåligt samvete nu, undrar om Pedrosa tänker torpedera Rossi i Valencia? :)

Honda forever skrev:
2542228 Vilken otroligt bra analys.....:näsblod
Man undrar om du överhuvudtaget sett ett motogp lopp i år
Haha, ja du jag har sett vartenda race sedan MotoGP började med 4takt......
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Ravetrancer skrev:
2542195...Hayden är ju inte ens i Biaggis klass, han kunde man iaf emellanåt kalla för rossis motståndare.
Hayden är en fjant, han kämpar fan knappt, han tar knappt i och att komma 2-4:a iss hela säsongen är ju fan ingen bedrift eller?...
Känns som ett synnerligen analytiskt korrekt och objektivt inlägg... :rolleyes:
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Ravetrancer skrev:
2542234 Ger han Pedrosa dåligt samvete nu, undrar om Pedrosa tänker torpedera Rossi i Valencia? :)


Haha, ja du jag har sett vartenda race sedan MotoGP började med 4takt......

tänkte precis samma sak. och om vi nu leker med tanken att pedrosa kör på rossi av misstag å båda crashar. undra vilket liv det blir då....
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jörgen #31 skrev:
2542229 I mina ögon är, Melandri och Capirossi mer värda att vinna ett VM pga deras fighting spirit.


/Jörgen
Ja dom övertygade verkligen idag;)
 

Dr.Bike

Guest
Ravetrancer skrev:
2542195 Men allvarligt, hur blind är du egentligen. Hayden är ju inte ens i Biaggis klass, han kunde man iaf emellanåt kalla för rossis motståndare.
Hayden är en fjant, han kämpar fan knappt, han tar knappt i och att komma 2-4:a iss hela säsongen är ju fan ingen bedrift eller?
Rossi mfl. hade lugnt kunna åka på i dom farterna och ligga där hela säsongen, men vissa har ju vinnarskalle och ger järnet för att vinna. Dom kallar jag för favoriter, dom satsar allt för det dom älskar - RACE

Men... Läs det jag SKRIVER inte det du tycker att jag skriver:
Jag skriver ju exakt det du säger, då får lov att läsa mer än bara brottstycken ur det jag skrivit idag.
Jag repeterar således:
Det är kanske inte KUL eller MORALISKT riktigt, eller ens ÖNSKVÄRT att få en cruisande mästare på grund av andras OLYCKOR, olyckor som tyvärr ser till at man inte blir mästare även om man är bäst på att köra.
SEN om detta är rätt eller fel... är inget vi kan göra nåt åt med nuvarande reglemente.
DET är vad jag sa.

SEN att jag givetvis ÖNSKAR att Hayden vinner, det är en annan sak.

Så se mina tidiare inlägg, tack.

Då ser du att jag inte är blind. Bara det att jag inte gillar att heja på storfavoriter hur bra de än är.
Hade Rossi suttit på en Honda så vete fåglarna vad jag hade fått heja på då! :)

Sen kan jag hålla med dig i resonemanget om Biaggi, men se var han är nu!
TROTS sin förartalang...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top