Moto GP Estoril -2006

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Eldstorm skrev:
2542246 Känns som ett synnerligen analytiskt korrekt och objektivt inlägg... :rolleyes:
Objektivt , njaaa.....men allvarligt så tycker jag inte Hayden är mer än en ganska medioker förare.
Toppförarna i GP är Rossi, Melandri, Capirossi, Roberts. Sete tycker jag. Hayden ligger definitivt efter.

sandstream

Guest
Dani Pedrosa has made one of the biggest mistakes ever seen in modern motorcycle grand prix racing - smashing into team-mate Nicky Hayden early in the Portuguese Grand Prix and destroying the American's world championship lead.

http://www.crash.net/news_View~t~Pe...ate--title-leader-Hayden-~cid~6~id~138990.htm

Vad yrrar de om, en helt vanlig race incident :rolleyes:

Ravetrancer skrev:
2542259 Objektivt , njaaa.....men allvarligt så tycker jag inte Hayden är mer än en ganska medioker förare.
Toppförarna i GP är Rossi, Melandri, Capirossi, Roberts. Sete tycker jag. Hayden ligger definitivt efter.
Att påstå att någon som ledde VM-serien till för ett par timmar sedan och har vunnit två race i år är en medioker förare är bara patetiskt.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr.Bike skrev:
2542258 Men... Läs det jag SKRIVER inte det du tycker att jag skriver:
Jag skriver ju exakt det du säger, då får lov att läsa mer än bara brottstycken ur det jag skrivit idag.
Jag repeterar således:
Det är kanske inte KUL eller MORALISKT riktigt, eller ens ÖNSKVÄRT att få en cruisande mästare på grund av andras OLYCKOR, olyckor som tyvärr ser till at man inte blir mästare även om man är bäst på att köra.
SEN om detta är rätt eller fel... är inget vi kan göra nåt åt med nuvarande reglemente.
DET är vad jag sa.

SEN att jag givetvis ÖNSKAR att Hayden vinner, det är en annan sak.

Så se mina tidiare inlägg, tack.

Då ser du att jag inte är blind. Bara det att jag inge gillar att heja på storfavoriter hur bra de än är.
Hade Rossi suttit på en Honda så vete fåglarna vad jag hade fått heja på då! :)
Flåt då, grannens whiskey gör det lite svårt att läsa, sen sitter jag på 2 meters avstånd från skärmen:)

sandstream

Guest
Jörgen #31 skrev:
2542229 Det är ett hojforum så man får inte använda sådan ord här.. Möjligtvis får man säga vagina eller penis.. Ej heller svära..
Att använda nedsättande könsord för någon man tycker illa om passar bra på norra stå eller annan valfri svensk hockey- eller fotbollsläktare.
I ett någorlunda civiliserat racingforum tycker jag personligen inte att det hör hemma men det är Gustav som modererar, inte jag.
Jörgen #31 skrev:
Därmed är det inte sagt att Hayden är den dålig förare, men han är i mina ögon ingen vinnare. I mina ögon är, Melandri och Capirossi mer värda att vinna ett VM pga deras fighting spirit.
Han har vunnit två race i år och är ingen vinnare.
Hur många lopp ska han vinna och hur många gånger ska han krascha för att vara en värdig vinnare?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr.Bike skrev:
2542258 Men... Läs det jag SKRIVER inte det du tycker att jag skriver:
Jag skriver ju exakt det du säger, då får lov att läsa mer än bara brottstycken ur det jag skrivit idag.
Jag repeterar således:
Det är kanske inte KUL eller MORALISKT riktigt, eller ens ÖNSKVÄRT att få en cruisande mästare på grund av andras OLYCKOR, olyckor som tyvärr ser till at man inte blir mästare även om man är bäst på att köra.
SEN om detta är rätt eller fel... är inget vi kan göra nåt åt med nuvarande reglemente.
DET är vad jag sa.

SEN att jag givetvis ÖNSKAR att Hayden vinner, det är en annan sak.

Så se mina tidiare inlägg, tack.

Då ser du att jag inte är blind. Bara det att jag inte gillar att heja på storfavoriter hur bra de än är.
Hade Rossi suttit på en Honda så vete fåglarna vad jag hade fått heja på då! :)

Sen kan jag hålla med dig i resonemanget om Biaggi, men se var han är nu!
TROTS sin förartalang...
Jag hejar inte endast på Rossi, det är en del andra förare och då är det pga deras grymma sätt att ta sig runt banan, dom kamperna dom ger sig in i mot varandra.
Hayden tycker jag saknar detta ganska mycket, därför är han inte nån jag hejar fram.
Som Yamaha frälst så kanske man är en Yamaälskare, men jag hejade på Rossi redan på Hondas tid tex. Melandri och Capirex är ju också 2 förare som är grymma på att ta sig runt grymt och det gillar jag.
Sete på sin Telefonica hoj, trots att jag inte gillade honom så tyckte jag han var grym på att köra....men Hayden är bara medioker.

Bara mina egna tycken.

sandstream skrev:
2542261 Dani Pedrosa has made one of the biggest mistakes ever seen in modern motorcycle grand prix racing - smashing into team-mate Nicky Hayden early in the Portuguese Grand Prix and destroying the American's world championship lead.

http://www.crash.net/news_View~t~Pe...ate--title-leader-Hayden-~cid~6~id~138990.htm

Vad yrrar de om, en helt vanlig race incident :rolleyes:

Att påstå att någon som ledde VM-serien till för ett par timmar sedan och har vunnit två race i år är en medioker förare är bara patetiskt.
och dina uttalanden och smädelser mot personer på forumet är bara för mycket, nåt mer att tillägga?

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jörgen #31 skrev:
2542229
Därmed är det inte sagt att Hayden är den dålig förare, men han är i mina ögon ingen vinnare. I mina ögon är, Melandri och Capirossi mer värda att vinna ett VM pga deras fighting spirit.

Han har ju ändå vunnit två race i år, och det gör man knappast på den berömda räkmackan. Capirossi och Melandri har tagit tre vinster var, så det är ingen astronomisk skillnad direkt.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
2542278 Att använda nedsättande könsord för någon man tycker illa om passar bra på norra stå eller annan valfri svensk hockey- eller fotbollsläktare.
I ett någorlunda civiliserat racingforum tycker jag personligen inte att det hör hemma men det är Gustav som modererar, inte jag.
Han har vunnit två race i år och är ingen vinnare.
Hur många lopp ska han vinna och hur många gånger ska han krascha för att vara en värdig vinnare?
vinna 5, krasha eller DNF 5 och ändå vinna :)

Dr.Bike

Guest
Ravetrancer skrev:
2542267 Flåt då, grannens whiskey gör det lite svårt att läsa, sen sitter jag på 2 meters avstånd från skärmen:)

Ingen orsak, whisky är annars en bra kreativitetsbooster! :tummenupp
Själv var jag på Sepang igår! Och det gav mig inspiration så det räckte.
Synd bara att man inte var här när Gp´t gick...
Flyger hem till er i morrn...arma öde, med höst och elände.

Får bosätta mig i garaget med topplock som travats på hög sedan jag åkte bort! :lol

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
PacMan skrev:
2542285 Han har ju ändå vunnit två race i år, och det gör man knappast på den berömda räkmackan. Capirossi och Melandri har tagit tre vinster var, så det är ingen astronomisk skillnad direkt.
en av vinsterna på Laguna Seca, en bana som han troligen lagt 1000tals varv på eller rätta mig om jag har fel?

Dr.Bike skrev:
2542288 Ingen orsak, whisky är annars en bra kreativitetsbooster! :tummenupp
Själv var jag på Sepang igår! Och det gav mig inspiration så det räckte.
Synd bara att man inte var här när Gp´t gick...
Flyger hem till er i morrn...arma öde, med höst och elände.

Får bosätta mig i garaget med topplock som travats på hög sedan jag åkte bort! :lol
var på shanghai i maj för 2:a året i rad och jag vart verkligen besviken när Rossi fick däclproplemen, han var på väg upp mot en braplacering vill jag minnas. Dock så vart jag även glad när pedrosa vann då jag tycker det är strongt att komma från 250 till GP-klassen och vara så duktig som han faktiskt är.

Välkommen hem till kylan då, kanse får vi till ett par till sköna dagar innan rusket kommer :)

ädit: dessutom är det svårt med kreativitet med på grannens fulwhiskey :)

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Toni Elias
“I can’t believe it, I have dreamt of this moment many times, When I passed Valentino I was nervous because I had two world champions behind me, Valentino and Kenny Roberts. And then I made three mistakes in just one lap so I let Rossi go back in front, I didn’t want another disaster.”

“If I had not hit Valentino at Jerez in the first race of the season he may be world champion by now.”

Det kortaste utalandet är nog denna. :)

Tsutomu Ishii Honda Racing Corporation General Manager
“I have no words.”

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Busaberg skrev:
2542253 Ja dom övertygade verkligen idag;)
Båda mer eller mindre skadade, så jo nog övertygade dom. Dom kunde ju legat hemma i sängen o grinat istället...

Men t.o.m när Melandri har varit skadad har han kommit före Hayden i mål. Lika Capirossi... Kollar man i tabellen så är det ett helt gäng som spöat Hayden... t.o.m Vermeulen. Vilket inte är konstigt, ge den killen Haydens macka...

Klart, det är ju naturligt att man får spö när man inte vinner...

Minns gnället när Keke Rosberg vann F1 VM utan att ha vunnit ett enda lopp. Årets mes...

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Otroligt tråkigt att se en mängd glädjeyttringar över att en förare torpederats och kraschat. Många av er tävlar dessutom själva. Beklämmande.

Pedrosa gjorde bort sig. Race incident? Jo tjenare. Hade det inte varit teamkompisen tillika VM-ledaren han torpederat hade protesten varit inlämnad innan han tagit sig ur bollhavet.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
valmers skrev:
2542346 Otroligt tråkigt att se en mängd glädjeyttringar över att en förare torpederats och kraschat. Många av er tävlar dessutom själva. Beklämmande.

Pedrosa gjorde bort sig. Race incident? Jo tjenare. Hade det inte varit teamkompisen tillika VM-ledaren han torpederat hade protesten varit inlämnad innan han tagit sig ur bollhavet.
PROTEST!!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
2542346 Otroligt tråkigt att se en mängd glädjeyttringar över att en förare torpederats och kraschat. Många av er tävlar dessutom själva. Beklämmande.

Haha, du är roligast på forumet, jag kan ju bara föreställa mig dina spastiska glädjeyttringar om det hade varit Biaggi som torpederats bort från VM-ledning i näst sista racet....

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
valmers skrev:

JA själv hade du ju inte alls visat några glädjeyttringar om Max hade kraschat, och mkt riktigt kommer du inte heller göra detta om man kraschar nån gång nästa år, eller?? ....kålsupare där!!!
Aj aj, inte gott att smaka på sin egen beska medicin hör jag...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och jag tycker synd om sete.....som blev skadad igen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
2542356 Haha, du är roligast på forumet, jag kan ju bara föreställa mig dina spastiska glädjeyttringar om det hade varit Biaggi som torpederats bort från VM-ledning i näst sista racet....
Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.

NisseHt skrev:
2542359 JA själv hade du ju inte alls visat några glädjeyttringar om Max hade kraschat, och mkt riktigt kommer du inte heller göra detta om man kraschar nån gång nästa år, eller?? ....kålsupare där!!!
Aj aj, inte gott att smaka på sin egen beska medicin hör jag...
Nej, kraschar exempelvis Biaggi är min första tanke om han är okej eller inte. Att jag inte gillar honom betyder inte att jag önskar honom skadad.

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Bollox skrev:
2542338
Men t.o.m när Melandri har varit skadad har han kommit före Hayden i mål. Lika Capirossi... Kollar man i tabellen så är det ett helt gäng som spöat Hayden... t.o.m Vermeulen. Vilket inte är konstigt, ge den killen Haydens macka...
Vermuelen har varit före Rossi i mål två gånger i år också....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:

Men vaffan, är du sur idag? Finns det inget som kan göra dig glad :confused:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
2542367 Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.

Nej, kraschar exempelvis Biaggi är min första tanke om han är okej eller inte. Att jag inte gillar honom betyder inte att jag önskar honom skadad.

Det är ju inte speciellt svårt att skilja på kraschen som sådan och konsekvenserna av kraschen, i detta fallet är Hayden oskadad, bra, och tvåa i VM, också bra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln