Moto GP Estoril -2006

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2542261 Dani Pedrosa has made one of the biggest mistakes ever seen in modern motorcycle grand prix racing - smashing into team-mate Nicky Hayden early in the Portuguese Grand Prix and destroying the American's world championship lead.

http://www.crash.net/news_View~t~Pe...ate--title-leader-Hayden-~cid~6~id~138990.htm

Vad yrrar de om, en helt vanlig race incident :rolleyes:
Att Crash.net och flera tycker det är ett av de största misstagen i historien betyder ju inte att det inte är en race incident. En race incident är ju misstag. Det var ju inget överlagt anfall med enda tanken att ta ut Hayden.

sandstream skrev:
2542278 Att använda nedsättande könsord för någon man tycker illa om passar bra på norra stå eller annan valfri svensk hockey- eller fotbollsläktare.
I ett någorlunda civiliserat racingforum tycker jag personligen inte att det hör hemma men det är Gustav som modererar, inte jag.
Ska man moderera alla som använder öknamn på förare så skulle jag inte få göra annat än göra det. Har inte riktigt tid för det.

valmers skrev:
2542346 Otroligt tråkigt att se en mängd glädjeyttringar över att en förare torpederats och kraschat. Många av er tävlar dessutom själva. Beklämmande.

Pedrosa gjorde bort sig. Race incident? Jo tjenare. Hade det inte varit teamkompisen tillika VM-ledaren han torpederat hade protesten varit inlämnad innan han tagit sig ur bollhavet.
Vad är en race incident då om inte det där är det?
Att det blir extra klantigt för att det var Hayden som han tog ut är en annan sak. Tom Hayden säger ju det i intervjun på MotoGP.com. "Ít´s racing. Anything can happen."

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Snacka om att det blir "Pang på pungen i Portugal" för Pedrosas del i kväll!:)
Hayden sa nog en hel del icke rumsrena ord efter omkullkörningen såg det ut som!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Silverryggen skrev:
2542700 Någon som har hört/läst någonting om vad Nicky tycker/säger om saken, hade varit kul å höra vad han skrek när han gick bort från hojen... :mad:

han va inte så glad och jävligt uppgiven när man fick se en snabb interljuv på Motorsport programet vid 22 på Eurosport

tycker jävulst synd om honom visst han kanske inte är bäst men att losa titeln på det sättet...han har kört bra,stabilt och honda har den bästa cykeln Roadracing är en Teamsport hela laget måset funka och det har det inte gjort vid skramlaha men rossi är den bästa föraren igenom tiderna i mina ögon

som sagt rossi vinner VM men Hayden är en god tvåa

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2542367 Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.

Nej, kraschar exempelvis Biaggi är min första tanke om han är okej eller inte. Att jag inte gillar honom betyder inte att jag önskar honom skadad.
När Biaggi kraschade ur ledning på Brno för ett par år sedan fanns det Karlstadbor som tog fram sång och dansskorna på Sporthoj. Att du inte vill att han ska skada sig är en annan femma.

Silverryggen skrev:
2542700 Någon som har hört/läst någonting om vad Nicky tycker/säger om saken, hade varit kul å höra vad han skrek när han gick bort från hojen... :mad:
Gråten stockar sig i halsen på honom vilket man kan förstå. Lång och lite förvirrad intervju finns på www.motogp.com där han är sur på Pedrosa men även på Honda.

X-up skrev:
2542760 Snacka om att det blir "Pang på pungen i Portugal" för Pedrosas del i kväll!:)
Hayden sa nog en hel del icke rumsrena ord efter omkullkörningen såg det ut som!
I intervjun på MotoGP.com säger han att han är glad att de inte intervjuade honom i sandfållan. Fast det hade nog blivit ännu bättre tv. ;)

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gondala skrev:
2542705 jaså det var så tidigt, men då kan det inte varit några crasher efter Repsol-crashen, eller? det var väl Nakano sen Stoner+Gibernau sen Hayden+Pedrosa?

Stämmer med 5st krascher på racet. Nakano kom inte ens ett varv. Stoner + Sete krascha på varv 2 och Hayden + Pedrosa på varv 5.

Under hela helgen var det 9st krascher. Sete stod för 2st. Stoner ligger bara en krasch efter de Puniets 14 krascher i årets kraschstatistik. :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Gustav O skrev:
2542771 I intervjun på MotoGP.com säger han att han är glad att de inte intervjuade honom i sandfållan. Fast det hade nog blivit ännu bättre tv. ;)

Ja, synd att man inte är bättre på läpp-läsning! :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2542771 När Biaggi kraschade ur ledning på Brno för ett par år sedan fanns det Karlstadbor som tog fram sång och dansskorna på Sporthoj. Att du inte vill att han ska skada sig är en annan femma.
Viss skillnad att bli torpederad av en idiotisk rookie, som är ens teamkompis, när man leder VM.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2542806 Viss skillnad att bli torpederad av en idiotisk rookie, som är ens teamkompis, när man leder VM.

Du skrev ju själv: Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.
Vilket inte är sant i fallet med Biaggi tex.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2542812 Du skrev ju själv: Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.
Vilket inte är sant i fallet med Biaggi tex.
Käbblet om Biaggi är ju mest käbbel. När han åkte av tyckte jag att det var lika tråkigt som alltid när någon åker av, eftersom man a) kan skada sig allvarligt, b) racet tappar en deltagare och c) racet avgörs inte på banan.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2542823 Käbblet om Biaggi är ju mest käbbel. När han åkte av tyckte jag att det var lika tråkigt som alltid när någon åker av, eftersom man a) kan skada sig allvarligt, b) racet tappar en deltagare och c) racet avgörs inte på banan.
Men alla som skriver här om Hayden är dödsseriösa och det är inte käbbel?
Trist att det blev som det blev men nu har Hayden en DNF och har allt att vinna i Valencia istället för allt att förlora. Nu får vi se vad han är gjord av.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hayden har ju chansen att plocka titeln trots allt.
Det var en raceincident, det händer, och det var pedrosas fel den här gången.
Att pedrosa skulle vara världens största idiot för detta är mycket överdrivet, killen som vann idag tryckte exempelvis av rossi i första racet i år.
Rossi tryckte väl av melandri förra året och melandri kontrade väl den?
Går att räkna upp ett gäng.
Hayden satte standarden på racet teamkompisarna mellan, när han tryckte pedrosa, pedrosa missbedömde..
Hayden behöver bara vinna nästa race och rossi trea så tar han titeln.
Idag jämnades oflytslistan ut litegrann, så gör han ovan tycker jag nog han är en värdig världsmästare 2006.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Någon har haft kul när den gjorde programmet till Kawasakis display. :)

Bifogat

• e1015_152048AA.jpg
    e1015_152048AA.jpg
    42.7 KB · Visningar: 50

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
KTM 450 SXF
Dr.Bike skrev:
2542121 Om du svär lite mer kanske ditt inlägg blir mer värt?

JO - han har kört till sig ledningen. Inte på det vis DU menar att man ska göra, men cykeln har definitivt inte varit radiostyrd...
Att han sen hamnar i ledning pga andras olycka, ja det ÄR beklagligt, men icke desto mindre sant.
För precis som sandstream säger: Det hela handlar till syvene och sist om att ta sig i mål.
Oxå.
Gör man inte det (av vilken anledning det än må vara, motorras däcksexplosioner osv) ja då ÄR man inte mästare...
Tråkigt.
Men sant.

Hatar oxå att se t.ex när hockeylirare blir guldmedaljörer i kavaj osv....
Inte det roligaste, men med de regler som gäller så är det ett faktum.

Du hejjjjar på Hayden för du åker på Honda själv?? :såjaponken el är de Hayden som åker Honda för att Dirt.Bike åker Honda?? du får nog bita i de sura äpplet o inse att räckmacka är de minsta Hayden har fått i iår!!

Alla kan har otur o göra sina misstag!! MEN skulle de inte ha vart nå kracher o skador/otur i MotoGP iår och Rossi haft samma fart på hojjen i början av säsongen så skulle han tagit hem mästerskapet för länge sen o Hayden nere på 8-10 plats,men nu är de inte så!!

Kan säga att det är ingen som har så iskalla närver som Rossi på dom siata varven i loppet!! Han hade tagit Elias LÄTT om de hade vart fight om mästerskapet dom imellan,men han e nog så smart att han tar inte så onödiga risker!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2542921 Kan iofs bero på att artikeln publicerades den 14/10......
Jo! AB gjorde bedömningen att händelseutvecklingen i dag inte var värt o skriva om. Annars har man ju haft hela dagen på sig i knäppa ner något om racet, men det förvånar inte längre.

Last edited:

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Nån som har lite info om varför det gick så dåligt för Capirossi idag?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024