Moto GP Estoril -2006

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Morphed skrev:
2542932

Kan säga att det är ingen som har så iskalla närver som Rossi på dom siata varven i loppet!! Han hade tagit Elias LÄTT om de hade vart fight om mästerskapet dom imellan,men han e nog så smart att han tar inte så onödiga risker!!

Det tror iofs inte jag, Rossi satsade allt idag, han förlorade med 2 tusendelar, många tighta omkörningar på slutet. Han försökte rycka, men det gick inte heller.
Han ville verkligen ha alla poäng med sig igår och var nog inte riktigt nöjd med att elias plockade 5 av honom.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Eldstorm skrev:
2542432 Gör det prestationen mindre? I så fall, hur många gånger fler varv tror du de europeiska förarna lagt på de europeiska banorna, som dominerar totalt i GP-cirkusen, jämfört med de amerikanska förarna.

:fakta

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
valmers skrev:
2542806 Viss skillnad att bli torpederad av en idiotisk rookie, som är ens teamkompis, när man leder VM.

Valmers är bara för mycket..........

Rookie och rookie, världsmästare 3ggr, visst han gjorde ett misstag, race är race och allt kan hända.

Skulle gärna vilja granska Valmers körningar, nej fan inte ens om jag fick betalt

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Ska man moderera alla som använder öknamn på förare så skulle jag inte få göra annat än göra det. Har inte riktigt tid för det.
Förstår det men när man tar till rena könsord som **** fitta osv borde det tas bort så att den som gjort inlägget förstår att det inte är accepterat.
Men som sagt, det är ni som bestämmer inte jag.

sandstream

Guest
Morphed skrev:
Alla kan har otur o göra sina misstag!! MEN skulle de inte ha vart nå kracher o skador/otur i MotoGP iår och Rossi haft samma fart på hojjen i början av säsongen så skulle han tagit hem mästerskapet för länge sen o Hayden nere på 8-10 plats,men nu är de inte så!!
Det där kan du inte ens tro på själv :rolleyes:

Holy Rider skrev:
...visst han gjorde ett misstag, race är race och allt kan hända.
Precis, Butter gjorde ett gigantiskt misstag.

Madhonda skrev:
2543187 Där kan man snacka om insats. :tummenuppHan stressade ju pojkarna från Repsolteamet rätt hårt om man säger så.
Hur stressar man de bakomvarande :va

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
vilket grinande det var här sen jag loggade av igår kväll :hihi

Idag ska jag dagen till ära ska jag med stolthet bära min depåjacka med VM-ledarens färg och nummer. :banana

Mest synd om är Gibernau, en smäll till på hans sargade nyckelben gör att hela han karriär kan vara i fara. Till slut går det inte att lappa ihop längre.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Morphed skrev:
2542932

Alla kan har otur o göra sina misstag!! MEN skulle de inte ha vart nå kracher o skador/otur i MotoGP iår och Rossi haft samma fart på hojjen i början av säsongen så skulle han tagit hem mästerskapet för länge sen o Hayden nere på 8-10 plats,men nu är de inte så!!

Årets analys 1

Morphed skrev:
Kan säga att det är ingen som har så iskalla närver som Rossi på dom siata varven i loppet!! Han hade tagit Elias LÄTT om de hade vart fight om mästerskapet dom imellan,men han e nog så smart att han tar inte så onödiga risker!!

Årets analys 2

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2543190

Precis, Butter gjorde ett gigantiskt misstag.

Ett vanlig misstag vid liknande vurpor är att bägge två faktiskt gör misstag.
Killen som ligger före missar, bromsar tidigare eller hårdare och går in lite långsammare än varvet innan, killen bakom bromsar som vanligt, men då finns inte utrymmet, och man plockar ut bägge.
Alltid killen som ligger bakoms fel ändå, precis som i vanliga trafiken, men i racing är det ingen 3-sekunders regel och det är därför det händer i racing.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Detta kan ju ha varit Haydens mentala räddning inför nästa år.
Jag tror nämligen att Rossi hade tagit honom iår oavsett denna krasch eller inte !!

Det är jävligt mycket tyngre att ha loosat hela sitt jätte försprång på grund av att man blir ifrånkörd, nu kan han iallfall skylla (givetvis med viss rätt) sin VM-titel förlust på sin klantiga team "kamrat".

My 2 cent

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2543259 Ett vanlig misstag vid liknande vurpor är att bägge två faktiskt gör misstag.
Killen som ligger före missar, bromsar tidigare eller hårdare och går in lite långsammare än varvet innan, killen bakom bromsar som vanligt, men då finns inte utrymmet, och man plockar ut bägge.
Alltid killen som ligger bakoms fel ändå, precis som i vanliga trafiken, men i racing är det ingen 3-sekunders regel och det är därför det händer i racing.
Jag är helt med på att det här händer då och då och jag har sett det massor av gånger i olika klasser.
Det som gör den här incidenten lite mer speciell än i vanliga fall är att den som orsakar olyckan gör det på en sanslöst korkat ställe, både på banan och i serien.
Något Butter lär får dras med resten av sin karriär med all rätta.
Triggerhappy skrev:
2543322 Detta kan ju ha varit Haydens mentala räddning inför nästa år.
Jag tror nämligen att Rossi hade tagit honom iår oavsett denna krasch eller inte !!
Jag tror också att Rossi hade plockat titeln ändå men vetskapen om att Hayden i princip vart bestulen på en otroligt bra chans att ta titeln i år gör mig grymt förbannad.

xyx skrev:
2543200 Ligger och blockerar/kör defensivt samtidigt som Rossi framför drar ifrån?
Ja, det är ju också en tolkning men med tanke på att Rossi aldrig drog i från nämnvärt så får man väl anse att den taktiken misslyckades, eller vart Butter så stressad av att se Rossi längst fram att han bara var tvungen att ta sig om Hayden, bära eller brista?

Last edited:

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Måste assistera mina haydenfans-kollegor.

Hur kul är det egentligen att se en och samma person(rossi) som VM-etta säsong efter säsong.

Klart hayden är en värdig vinnare om han nu vinner. Enda sättet att slå rossi är ju att köra på säkerhet och plocka poäng i alla race OCH rossi måste dessutom göra lite misstag och några DNF. Det gäller alla andra förare, inte bara hayden

Finns ju ingen som kan slå rossi i talang och det vet ju alla de andra förarna också givetvis.

Hayden har kört med insidan hela säsongen.

När det gäller "Den lille" så är enda sättet att rädda jobbet hos repsol att se till att hålla sig i bakhjulet på sin teamkompis hela nästa race. Annars borde han få sparken. Han borde valt ett annat tillfälle att köra om, om ahn nu var så mkt snabbare som han verkar påstå.

Hayden vinner och Speldosa blir tvåa nästa race

sandstream

Guest
Mulles skrev:
Hur kul är det egentligen att se en och samma person(rossi) som VM-etta säsong efter säsong.
Jag kan förstå det resonemanget när det gäller tex Doohan som var lite för överlägsen ett tag men inte när det gäller Rossi. Han blandar ju rena frånåkningar med att kämpa sig upp från starter längst bak. Så länge han kör som han gör får han ta hur många titlar han vill för min del :)
Mulles skrev:
Han borde valt ett annat tillfälle att köra om, om ahn nu var så mkt snabbare som han verkar påstå.
Ja, hans eget resonemang om att han var så mycket snabbare gör ju bara saken ännu mer pinsam för hans del.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2543364 Något Butter lär får dras med resten av sin karriär med all rätta.
Det är ju bara veckans nyhet, kommer inte vara mer ihågkommet nästa år än vad Elias avtryckning av Rossi är nu. All heder åt Dani som racade för att vinna så länge han hade chansen att vinna titeln. Hayden kan fortfarande vinna den också men nu måste han vinna racet. Kan faktiskt vara bra för honom, tänk om han tar titeln nu, det skulle ju vara en helt annan sak då. :)

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Jag är ingen motståndare till rossi för han är underhållande och gör motogp roligare både i och vid sidan om racet.
Men jag tror han behöver motstånd i form av motgångar, ex.vis som att förlora titeln. Även om det är på egna misstag så måste det finnas nån därunder som kör tillräckligt stabilt för att kunna ta titeln och det har hayden gjort.

Som sagt, han har ju bara ett val inför nästa race liksom pedrosa. Hayden-ETTA, Pedrosa-TVÅA är ju enda alternativet...eftersom rossi inte nöjer sig med annat än att vinna VM. Får se om hayden kan köra Riktigt fort och inte bara stabilt....jag tror det !

sandstream skrev:
2543415Han blandar ju rena frånåkningar med att kämpa sig upp från starter längst bak. Så länge han kör som han gör får han ta hur många titlar han vill för min del :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kom igen, alla har favoriter i Motogp. Bortse från det och håll med om att FINALEN KOMMER BLI SKITSPÄNNANDE :4skrika :banana
:tuttar :yoparty :fyllisar :hojsmilie

hayden :hojsmilie
Rossi :hojcbr = :sissy
Pedrosa :hojharley

:hihi

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2543418 Det är ju bara veckans nyhet, kommer inte vara mer ihågkommet nästa år än vad Elias avtryckning av Rossi är nu. All heder åt Dani som racade för att vinna så länge han hade chansen att vinna titeln. Hayden kan fortfarande vinna den också men nu måste han vinna racet. Kan faktiskt vara bra för honom, tänk om han tar titeln nu, det skulle ju vara en helt annan sak då. :)
Så om Hayden vinner sista racet är han en "värdig" vinnare av titeln (förutsatt att Rossi inte tar tillräckligt med poäng) :va

Hade Rossi kvalat bättre än 9:a i första racet hade han med säkerhet sluppit incidenten med Elias, och hur man ens kan jämföra något som händer i första kurvan med när någon tar ett extremt korkat beslut ett par varv in i racet och sätter av sin teamkollega som dessutom leder VM med två race kvar är för mig en gåta.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024