oFFkeFF skrev:
2543259 Ett vanlig misstag vid liknande vurpor är att bägge två faktiskt gör misstag.
Killen som ligger före missar, bromsar tidigare eller hårdare och går in lite långsammare än varvet innan, killen bakom bromsar som vanligt, men då finns inte utrymmet, och man plockar ut bägge.
Alltid killen som ligger bakoms fel ändå, precis som i vanliga trafiken, men i racing är det ingen 3-sekunders regel och det är därför det händer i racing.
Jag är helt med på att det här händer då och då och jag har sett det massor av gånger i olika klasser.
Det som gör den här incidenten lite mer speciell än i vanliga fall är att den som orsakar olyckan gör det på en sanslöst korkat ställe, både på banan och i serien.
Något Butter lär får dras med resten av sin karriär med all rätta.
Triggerhappy skrev:
2543322 Detta kan ju ha varit Haydens mentala räddning inför nästa år.
Jag tror nämligen att Rossi hade tagit honom iår oavsett denna krasch eller inte !!
Jag tror också att Rossi hade plockat titeln ändå men vetskapen om att Hayden i princip vart bestulen på en otroligt bra chans att ta titeln i år gör mig grymt förbannad.
xyx skrev:
2543200 Ligger och blockerar/kör defensivt samtidigt som Rossi framför drar ifrån?
Ja, det är ju också en tolkning men med tanke på att Rossi aldrig drog i från nämnvärt så får man väl anse att den taktiken misslyckades, eller vart Butter så stressad av att se Rossi längst fram att han bara var tvungen att ta sig om Hayden, bära eller brista?