Gixxer Rolle
Värst i klubben
Hur gick det för Nakano?
Nej, inte speciellt. Inte ens bakis.Bingo skrev:2542388Men vaffan, är du sur idag? Finns det inget som kan göra dig glad
Torpederad av sin teamkamrat på ett idiotiskt sätt, inte bra. Eller just det, Tummelisa är ju gammal blårykare, då är det givetvis bra.Chris Ash skrev:2542390Det är ju inte speciellt svårt att skilja på kraschen som sådan och konsekvenserna av kraschen, i detta fallet är Hayden oskadad, bra, och tvåa i VM, också bra.
Gör det prestationen mindre? I så fall, hur många gånger fler varv tror du de europeiska förarna lagt på de europeiska banorna, som dominerar totalt i GP-cirkusen, jämfört med de amerikanska förarna.Ravetrancer skrev:2542292en av vinsterna på Laguna Seca, en bana som han troligen lagt 1000tals varv på eller rätta mig om jag har fel?
valmers skrev:2542367Jag gläds aldrig åt en krasch eller ett haveri av något slag.
krasha nån gång i mitten av racet, som tur tog han sig inte med någon.Gixxer Rolle skrev:2542396Hur gick det för Nakano?
valmers skrev:2542446www.crash.net
But exactly one lap after Hayden has passed Pedrosa, the young Spaniard launched his RCV back up the inside of the #69 - aiming for a non-existent space - in a desperate attempt to retake third into the long left hander. Considering what was at stake, and the distance he was behind his team-mate approaching the turn, the move was nothing less than sheer lunacy. As Hayden turned in to the corner, the out of control Pedrosa lost the front of RCV, fell to the floor, then slammed straight into the side of the American - sending them both cartwheeling into the gravel.
A moment of stunned silence descended on the paddock as it tried to absorb what had just happened - Hayden, who has finished every other race this season, immediately rushed back to his broken bike to try and rejoin, but the damage was too great and all the apoplectic American could do was remove his helmet and scream in frustration while punching the ground with his fist. It must have taken every inch of Nicky's restraint to avoid inflicting similar blows on the young Spaniard, who appears to have broken a finger in the fall. It is no exaggeration to state that Pedrosa's moment of madness was one of the greatest mistakes ever seen in modern motorcycle grand prix racing.
obruT skrev:2542465"snart" finns det 2 filmer (gissning från min sida)
en på NHs omkörning
och på danis "försök" till omkörning
Lord Melchet skrev:2542504Detta är dagen då Pedrosa lärt sig vad " idiot " betyder på japanska.
Gixxer Rolle skrev:2542396Hur gick det för Nakano?
Ha ha, du är bara för mycketRavetrancer skrev:och dina uttalanden och smädelser mot personer på forumet är bara för mycket, nåt mer att tillägga?
Nej, han kraschade på första varvet.Gondala skrev:2542439krasha nån gång i mitten av racet, som tur tog han sig inte med någon.
hehehe, jag vetsandstream skrev:2542527Ha ha, du är bara för mycket
Nej, han kraschade på första varvet.
Tja ... det låter som om jag hade rätt ... igenAxxexs skrev:2542101Dani Pedrosa
"well i just couldn't stop the bike, but i was braking normal, and nicky was already in the corner, and i felt like i was too fast for him, but my speed seemed good for me, so i tried not touch him, so i went very inside and touched the strip, and my front tire slid and my bike hit his bike then crash......i don't know what i can say other than sorry to him, only thing i can do right now, for sure he is upset and i understand".
sandstream skrev:2542527Nej, han kraschade på första varvet.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2542212&postcount=491Silverryggen skrev:2542700Någon som har hört/läst någonting om vad Nicky tycker/säger om saken, hade varit kul å höra vad han skrek när han gick bort från hojen...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|