Moto GP klart för Viasat

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Men vafaaan, jag har ju planerat om hela min TV-lösning hemma för att få in Viasat motor via satellit. Nu behövde jag ju inte det.

Grr.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Men vafaaan, jag har ju planerat om hela min TV-lösning hemma för att få in Viasat motor via satellit. Nu behövde jag ju inte det.

Grr.

simpsons_nelson_haha2.jpg
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Vad bölar ni över, det finns ju på motogp.com?!
viasat motor kostar 99kr i månaden o har en månads uppsägninstid... de gör ca 700-800kr mars-okt... om man har koll o säger upp de i tid....skippa krogen en helg så har ni råd att titta i ett halvår.värre blir de om man inte KAN köpa viasat motor.... er tycker jag synd om... ni andra är gnällspikar!!!:mad:
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Men vafaaan, jag har ju planerat om hela min TV-lösning hemma för att få in Viasat motor via satellit. Nu behövde jag ju inte det.

Grr.


Vafasen... Samma här... :mad:

Skaffat parabol och box och skit... När jag bara kunde fortsatt med det markbundna...

Aja, shit happens...
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Fick just reda på av Boxer Kundtjänst att man har köpt in Viasat Motor som kommer med i Basutbudet från och med Januari 2009!


Blev glad som en speleman när jag läste detta då jag är Boxerkund i skrivande stund.
Ringde till Boxers kundtjänst för 5 min för att bekräfta uppgiften varpå damen svarade att det INTE var så fallet!
:mad:
Bad henne dubbelkolla, vilket hon gjorde, men icke! Det kommer nya kanaler men Viasat Motor är INTE bland dem....
:(
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Blev glad som en speleman när jag läste detta då jag är Boxerkund i skrivande stund.
Ringde till Boxers kundtjänst för 5 min för att bekräfta uppgiften varpå damen svarade att det INTE var så fallet!
:mad:
Bad henne dubbelkolla, vilket hon gjorde, men icke! Det kommer nya kanaler men Viasat Motor är INTE bland dem....
:(

Amen vafan, dagen är en känslomässig bergodalbana. :mad:
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Blev glad som en speleman när jag läste detta då jag är Boxerkund i skrivande stund.
Ringde till Boxers kundtjänst för 5 min för att bekräfta uppgiften varpå damen svarade att det INTE var så fallet!
:mad:
Bad henne dubbelkolla, vilket hon gjorde, men icke! Det kommer nya kanaler men Viasat Motor är INTE bland dem....
:(

Skämtar du eller? Det är inte roligt! Ska fan ringa upp dem igen. Kärringen som ringde till mig ville att jag skulle förlänga mitt abbonemang hos Boxer men då jag påpekade att jag var intresserad av MotoGP och att Eurosport inte skulle sända det mer sa hon att Viasat Motor skulle vara inkluderat i bas abbonemanget från och med Jan 2009! Säljare säger visst vad fan som helst:mad:
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det enda man kan vara 100% säker på när man har med mediaindustrin att göra är att de vill åt ens pengar tll varje pris. :(
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Är det samma callcenter som sitter på Boxer som på försäkringsbolagen? Svaren varierar beroende på när och till vem man ringer...
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Jag har sagt upp boxer och köpt comhembox endast för MotoGP.

Jag sa att jag behåller mitt boxerkort om de kommer få in viasat. Då sa de att de inte skulle få det.

Detta var i mitten av oktober. Men billigaste comhem kostar 138kr/mån och med boxer kostar det 99kr så det spelar inte så stor roll.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag har sagt upp boxer och köpt comhembox endast för MotoGP.

Jag sa att jag behåller mitt boxerkort om de kommer få in viasat. Då sa de att de inte skulle få det.

Detta var i mitten av oktober. Men billigaste comhem kostar 138kr/mån och med boxer kostar det 99kr så det spelar inte så stor roll.


Jag gör som vanlig... Avvaktar alla andras misstag:D
Tänkte tanken häromdagen att säga upp Boxer, nu vet man ju varken ut eller in.

Edit. Ringde och pratade med försäljningschefen på Boxer idag 8/12.
enl. honom tar dom INTE in viasat motor under 2009.

//
B
 
Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Apropå avvakta; jag har gått i spänd förväntan över vad styrelsen i vår bostadsrättsförening ska träffa för TV-avtal. Vi har haft Canal Digital men det avtalet går ut och jag har hoppats på något annat eftersom Viasat Motor tydligen inte blir tillgänglig hos dom och det bär lite emot att skaffa parabol. Till min förvåning fick jag idag veta att vi får en ny TV-leverantör som heter "Svesatchoice", någon som hört talas om det? Tydligen blir det ett basutbud innehållande Eurosport. De har ett "öppet TV-nät" med möjlighet att välja till programpaket från Canal Digital, Boxer eller <trumvirvel> Viasat. Sportkanalerna från Viasat inklusive den där Viasat Motor ska kosta 99 kronor i månaden (EDIT: Sportkanalerna från Viasat utom golf är det visst).

Här är en som för tillfället är glad och nöjd alltså. Lite undrar man ju vad det där är för TV-leverantör och om det kommer att fungera bra. Å andra sidan verkar de ha en koppling till Riksnet och dom har levererat billigt och bra bredband till vår förening sedan länge...

Anyway, tänkte tipsa om det här till er som söker lösningar för Eurosport + Viasat Motor.
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hörde reklam för BBC på radion imorse och tanken slog mig.

BBC ingår ju redan idag i CanalDigital's utbud, och BC har ju faktiskt rättigheterna till MotoGP i Storbritanien. Så ni som har CD borde ju kunna se MotoGP på BBC, med engleska kommentatorer.

Eller?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag gör som vanlig... Avvaktar alla andras misstag:D
Tänkte tanken häromdagen att säga upp Boxer, nu vet man ju varken ut eller in.

Edit. Ringde och pratade med försäljningschefen på Boxer idag 8/12.
enl. honom tar dom INTE in viasat motor under 2009.

//
B

Och jag ringde BOXWERS KUNDTJÄNST idag 08-12-10, enl. dom så ligger det
ute på deras INTRANÄT att så snart det clearats i alla berörda instanser,
PTS, regeringen osv. så kommer det med i basutbudet.
Att det blir under 2009 är klart men sen beror det på byråkraterna när det blir.

Det blir till att vänta och se....och våldgästa kompisar under tiden.

KentW
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Och jag ringde BOXWERS KUNDTJÄNST idag 08-12-10, enl. dom så ligger det
ute på deras INTRANÄT att så snart det clearats i alla berörda instanser,
PTS, regeringen osv. så kommer det med i basutbudet.
Att det blir under 2009 är klart men sen beror det på byråkraterna när det blir.

Det blir till att vänta och se....och våldgästa kompisar under tiden.

KentW

Efter detta besked ringde även jag till Kundtjänst och KRÄVDE få ett besked då alla som har varit i kontakt med Boxer verkar ha fått olika besked.
Killen jag talade med verkade ganska bekant med detta fenomen och svarade att i skrivande stund så finns inga beslut tagna, men precis som du påpekade så lobbyas (jäkla ord...?) på att det ska bli så. Däremot sa han att det var inget sagt huruvida det kommer ingå i deras basutbud utan det kommer omstruktureras en hel del i deras kanalutbud och att det EV kommer att bli såsom Canal+ samt Viasat att man kan välja olika "paket" (filmpaket, sportpaket etc).
Så den som lever får väl se....
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top