Var ett tag sedan jag skrev något här.
Har kommit fram till att cykeln ska bestyckas med Dymag-fälgar, så ska jag bara hitta den bakre fälgen.
Senaste tiden har jag försökt figurera ut hur bromsystemen ska se ut. Saker blir inte lättare av att jag saknar bakfälgen (med skiva) så jag kan inte direkt skissa på något eftersom diametern på skivan är okänd. (Ligg på timpalompa som sitter på en sådan bakfälg att sälja den till mig).
Ska byta ok fram till ett par andra AP Lockheed som såg lite rejsigare ut. Har nu fixat upp dem och sett till så att tätningarna såg fina ut. Anledningen att jag började kolla var att den gamla vätskan såg ut att ha kristalliserats så tänkte göra rent och se att allt var schysst.
Även fixat monteringsplattor till oken så de passar på gaffeln.
Sedan har jag börjat med bromspumparna. Den främre ser krigsskadad ut, men ska försöka få den blästrad och byta lock så blir det nog lite bättre.
Den bakre håller jag också på att kollar över. Där är rollerna bytta, den ser fin ut på utsidan, men som kriget på insidan, med uppsvälda packningar, rost och något som går att misstas för grus. Själva kolven hade även krampat fast, men efter ett par veckor i diesel och lite kärlek med en hammare lossna den.
Den med inbyggd bromsvätskebehållare var den pump som satt på, men den andra ser lite rejsigare ut... Är inne på att byta kolv mellan pumparna, men de ser lite olika ut, så ska försöka se om det ens går. Diametern är samma, men skiljer några mm i längd på dem och låsringsspåret sitter lite olika på dem också.
Ska försöka ta och cadda upp dels ett fäste för det bakre oket, med diametern på skivan enkelt utbytbar för att passa, och dels en del av länkaget till bromsen bak. Den lilla konstiga pryl som ses i hörnet på en av bilderna. Inte den mest optimala konstruktionen, men iom att jag använder bakbromsen en gång varannat år (besiktningen) räcker det.
Edit: Uppdaterar det tidigare inlägget med lite bilder på tanken.
Edit2: Böt från de andra i vänstra kolumnen till de översta i mittersta kolumnen, i bilden alltså.
http://www.apracing.com/info/index.asp?section=Brake+Calipers_39