Jönsson1
Ny medlem
Ingen som har lite coola bilder på gamla Nikobakker Suzuki 1100 ?
Hittar inget roligt på nätet.
Fräsiga maskiner.
Fräsiga maskiner.
"boxa svingen"???
ja,, ehh,, täcka för glipan mellan övre o undre rör med plåt tex om man kan säga så..
Njae, den klarar nog sitt jobb ändå och att förstöra den Martinsvingen genom att lägga på mer vikt känns onödigt.
ehy. denna är väl besiktningsbar hoppas jag.. va ju lite strul sist
svingen såg klen ut.. ska du bygga om så kanske boxa svingen så den blir lite fetare..
Ja för faan, originalrenovera den istället för att hänga på otidsenliga moderna grejer.
Du kommer att ha en klassiker som inte många andra.
http://www.youtube.com/watch?v=ZpJ12_4hPiU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GeyL0CHtanY&feature=related
Hej alla.
Bromsarna r inte Brembo, utan Lockheed, engelska,,,
Jag hade nog sågat itu tanksadelsettet och försökt få dit nåt i stil med Laverda 1000 Jota baktill, och även sådan toppkåpa, så hade det nog blivit bra.
Fan så bättre än turbospoilern, men man behöver ju inte kasta den för det.
Å alltid retar det nån...
Fräsiga maskiner.
VAf-n, så du är igång nu igen ??
Hoppas det går bättre med den här !
Men, Lund ?, den här gången tänker jag inte åka hem till dig för att ta några bilder. Du får gärna skicka några...
Kul å se dessa byggen igen, polarn hade en med suka GS1000 maskin på 80 talet. Då var dom så feta och grymma nu ser dom mest spinkiga ut med stor portion vebods teknik. Hade själv en Rickman med Vässsad Kawa 900.
Gaffel, hjul och bromsar ser ut att va samma som Rickman. Framstänkan är deffinitivt en Rickman stänka. Beträffande förgasarne ser dessa ut att vara original. MIkuni smothbore 30 -33 var heta grejer då. Vistt är det väl så att batteriet sitter i kutsen därav den kantiga deignen. Personligen tror jag batteri placeingen var en nödlösning för gatåkar hojarna, vem skulle annars komma på den idiotiska iden att sätta det där.
Håller med övriga, bygg så att du kan backa bandet till originalskick en dag.
Skit kul att det är någon som tar hand om gamla -80tals byggen.
MEN... Jag stämmer in i skaran att: Bygg inte om!
Tror också att det är Mikunisar VM29
Mats
Fräsiga maskiner.
Letar garage i trakterna av Lund för att underlätta det hela (någon som kanske känner någon?). Står hos päronen utanför Stockholm och kommer nog göra det tills den iaf startar.
Vi har plats i garage i Malmö (krusegatan mellan sydsvenskan och ducati). Ring 0702-461273 om du är intresserad.
Åfan, härligt. Vad är det för mynt man talar om?
Har shoppat lite delar till Martinen. Ett släp med delar. Återstår att se vad som är värt att ta. En gammal roadracing-Z1/Z900 eller något sånt (inte sett den live än) med ronalfälgar. Blir att ta tag i nästa gång man passerar Stockholm.
Någon som har ram/chassie med regpapper till en Z1/Z900 liggandes kanske? Hade varit kul med ett dräparbygge till...
Hej du.
Jag har iofs inte papper till en Kawasaki men däremot till en Honda CB 900 F2 -82:a om det kan vara nåt, nr. plåt finns också: DNK-096.
Det går ju att byta nummer i värsta fall
Finns i Lund/Gunnesbo.
Inget chassi dock,,nja iaf inte till en sån.
Finns en Suzuki GSXR 750 SRAD -96:a ram med sving och stötdämpare samt en Suzuki RGV 250 -93 ram, men det är väl för modernt för dig,,
Mvh Frostie.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |