Ber så mycket om ursäkt om vi spårar ur alldeles, men hittade en gammal tabell över Capirex karriär och de sista åren är sorgliga..:
2006 MotoGP Ducati GP6 Ducati Marlboro 17 3 8 2 5 229 3rd
Sorglig håller jag definitivt inte med om för 2006. Om inte om hade varit på startrakan i Catalunya så är i alla fall jag övertygad om att han hade varit 2006 års världsmästare med mycket stor marginal. Han tog flest poäng före startkraschen i Catalunya och han tog flest poäng under de sista racen då han kunde anses som någorlunda återställd. Tyvärr förstördes allt av en lång frånvaro och flera race som halvskadad under mitten av säsongen.
Jag håller inte heller med om sorglig i ett större perspektiv. För en vinnarskalle kan det vara mycket svårt att släppa taget och de grabbar han tävlar mot är inte direkt några nollor från det svenska mästerskapet. Att kalla avslutet på hans karriär för sorglig är en förolämpning mot en mycket talangfull förare.
OOOOOOCH Michelin va?
Kan bli precis hur som helst.
Kan av någon anledning tänka mig att Lorenzo kommer missgynnas av detta mer än vissa andra.
Alla tester indikerar att Michelin har ett fullständigt uselt framdäck och ett bakdäck med riktigt bra grepp. Glöm hård inbromsning fram till apex, men slå på tidigare än du någonsin tänkt. Den förare som (just nu om han inte ställer om sin körstil) kommer att lida mest skada är nog MM.