MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ber så mycket om ursäkt om vi spårar ur alldeles, men hittade en gammal tabell över Capirex karriär och de sista åren är sorgliga..:
2006 MotoGP Ducati GP6 Ducati Marlboro 17 3 8 2 5 229 3rd

Sorglig håller jag definitivt inte med om för 2006. Om inte om hade varit på startrakan i Catalunya så är i alla fall jag övertygad om att han hade varit 2006 års världsmästare med mycket stor marginal. Han tog flest poäng före startkraschen i Catalunya och han tog flest poäng under de sista racen då han kunde anses som någorlunda återställd. Tyvärr förstördes allt av en lång frånvaro och flera race som halvskadad under mitten av säsongen.

Jag håller inte heller med om sorglig i ett större perspektiv. För en vinnarskalle kan det vara mycket svårt att släppa taget och de grabbar han tävlar mot är inte direkt några nollor från det svenska mästerskapet. Att kalla avslutet på hans karriär för sorglig är en förolämpning mot en mycket talangfull förare.

OOOOOOCH Michelin va?
Kan bli precis hur som helst.
Kan av någon anledning tänka mig att Lorenzo kommer missgynnas av detta mer än vissa andra.

Alla tester indikerar att Michelin har ett fullständigt uselt framdäck och ett bakdäck med riktigt bra grepp. Glöm hård inbromsning fram till apex, men slå på tidigare än du någonsin tänkt. Den förare som (just nu om han inte ställer om sin körstil) kommer att lida mest skada är nog MM.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jo, han har kontrakt för 2016 med, och jag har för mig att han skrev under för två år till efter det med, men vet inte exakt hur det var med den saken.
Sålänge han tycker det är roligt så kommer han nog hitta motivationen att köra iaf. JAg hoppas att han slutar innan han blir en föredetting som harvar nere på plats 10-12 nånstans bara. Skulle kännas ovärdigt.

Finns absolut inget som tyder på det! Så länge han sitter på bra material tror jag fan rossi kommer att vara med och fajtas där uppe ett bra tag till, han kommer kanske inte att vinna 10 race per säsong men han har sagt det själv, -så länge jag känner att jag är med och konkurerar om en pallplats kör jag. Ser ingen annan förare som yamaha i dagsläget skulle vara intresserade av att ersätta vale med så jag tror vi kommer att få se vale på en yamaha i minst tre säsonger till (hoppas jag):yoparty

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har en skum känsla att Rossi har en räv bakom örat o kommer kvala riktigt bra idag:yoparty
Pirro bjuder till även under fp3:tummenupp
Hayden inte ute alls under fp3???

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns absolut inget som tyder på det! Så länge han sitter på bra material tror jag fan rossi kommer att vara med och fajtas där uppe ett bra tag till, han kommer kanske inte att vinna 10 race per säsong men han har sagt det själv, -så länge jag känner att jag är med och konkurerar om en pallplats kör jag. Ser ingen annan förare som yamaha i dagsläget skulle vara intresserade av att ersätta vale med så jag tror vi kommer att få se vale på en yamaha i minst tre säsonger till (hoppas jag):yoparty

Nej, för närvarande ser det riktigt bra ut för honom. Men fortsätter han köra en hög med år kommer nog förmågan att dala. Det är väl mest det jag menar, inte att han är slut på något sätt nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jlo ser ju sjukt snabb ut.
Det ser då j@vla ENKELT ut när han kör. :Bugar

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej, för närvarande ser det riktigt bra ut för honom. Men fortsätter han köra en hög med år kommer nog förmågan att dala. Det är väl mest det jag menar, inte att han är slut på något sätt nu.

Jag menar sista stycket du skrev, att han skulle ligga å harva på 8-10:e, finns inte på kartan helt enkelt, inte så länge han sitter på en factory-yamaha och han lär avsluta karriären på en yamaha:)

Smagatusk

Guest
Jlo ser ju sjukt snabb ut.
Det ser då j@vla ENKELT ut när han kör. :Bugar

Jag håller med. Han sätter ofta snabbaste varv utan att hålla på att slänga ut benet och ha cykeln i bredställ in i kurvor. Så en följdfråga blir ju varför alla andra konstrar till det så förbannat?

Men jag hatar honom och hoppas att han aldrig mer vinner ett VM.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag håller med. Han sätter ofta snabbaste varv utan att hålla på att slänga ut benet och ha cykeln i bredställ in i kurvor. Så en följdfråga blir ju varför alla andra konstrar till det så förbannat?

Det var några starka ord, vad har han gjort mot dig?

För mig ligger han ganska högt bland mina favoriter, men först kommer VR sedan JL därefter A.Esp, Collin Edwards och några till, sedan kommer MM och Stoner längst ned :tungan

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848

För mig ligger han ganska högt bland mina favoriter, men först kommer VR sedan JL därefter A.Esp, Collin Edwards och några till, sedan kommer MM och Stoner längst ned :tungan

Vad har Stoner och MM gjort dig då? Missad inbjudan till födelsedagskalas?

Förstår inte hur man kan ogilla Marc.

Själv har jag börjat gilla Lorre, skönt att han slutat härma sin idol Rossi angående segergesterna. Att han strukit chupa-chups var väl också ett steg i rätt riktning, kunde lika gärna satt en liten propeller på hans hjälm med när han höll på och suga på sina klubbor. :p

Helgens tips:
Lorre
Rossi
MM

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Jävla märkligt kval till Moto3 där det ryktas att mängder av tider i toppen kommer strykas. Tydligen ska det vara kurva 6 som ställer till det där förarna har svårt att hålla sig på banan.

Nu FP4 - ska bli intressant att se om man kan utläsa några förändringar inför kvalet.
Tror marquez sätter snabbaste tid i FP4 då han verkligen måste få upp farten för att hänga med en vansinnigt säker Lorenzo

Kvalet blir också lurigt. Men tror likt någon tidigare att Rossi kan ha något på gång, mycket möjligt att han placerar sig i första startled.

Vingar på Rossis hoj också ser jag - kul!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Rossi ser ut att vara så grymt taggad - sett bra ut under samtliga träningar och råstark i sista sektorn. Vilket kval och vilket jävla race vi kommer få!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Älskar att "hade ja inte fått imma på visiret hade jag tagit en pallplats på silverstone" a eller hur.. Hade inte folk crashat som flugor så hade du fått ännu färre poäng.. Du blev ifrån åkt, så de så... :huvet

Lets to Q1:)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Älskar att "hade ja inte fått imma på visiret hade jag tagit en pallplats på silverstone" a eller hur.. Hade inte folk crashat som flugor så hade du fått ännu färre poäng.. Du blev ifrån åkt, så de så... :huvet

Du har såklart rätt ..
Fast vem kan inte älska just hans i allalla lägen rätt eller fel milt sagt oblyga attityd hehe

Smagatusk

Guest

Han har förstört många MotoGP-upplevelser med sin jävla primadonna-attityd.

Smagatusk

Guest

Hade de orden kommit från Stoner så hade SH exploderat och vi hade kunnat läsa ordet "gnäll" i en miljon olika former.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Han är snabb när allt stämmer, det är väl inte så konstigt. Rossi lyckas alltid vara snabb:) Och gubben startar 3a imorgon :) :) :) :) :) :) ... orkar inte göra 46st ;)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Han ger fingret till Rossi.. Jag kommer aldrig önska Lorenzo nått mer, jävla fitta..

Va hände på sista varvet??

Rossi, "nothing, hehe"

Och nu skulle han förbättra om inte Rossi va i vägen? Han va .125 efter innan Rossi.. Och han skulle förbättra .2.. Men är han efterbliven..

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...