MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fingret? Åt Rossi? I Misano?
Måste ju var som att ge fingret åt påven på Markusplatsen. ☺

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Själv tyckte jag mej se att JL pekade med pekfingret åt hojen till vänster om honom med innebörder att den föraren skulle påbörja sin startträning ( men det är ju jag det ) :krama

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Att ge någon fingret sker med fingret i mitten, (långfingretinte inte med fingret närmast tummen( pekfingret)något jag trodde även en 4 åring viste men vad vet jag[/U]

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jorges kruka var snygg, skulle vara kul om den kommer som replika.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Att analyser på SH har pekat ut de gnälligaste förarna är ju känt (Lorre, Stoner, Crutchlow...den ordningen är det va?) Men har någon analyserat vilken förares fans som gnäller mest? Jag gissar på Rossis :)

Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Honda CBR 1000
Vad som hände? Jo, Rossi hindrade Lorenzo på ett kvalvarv och har således blivit bestraffad. Helt rätt.

http://www.crash.net/motogp/news/222953/1/front-row-coup-was-critical-says-rossi.html

Han ger fingret till Rossi.. Jag kommer aldrig önska Lorenzo nått mer, jävla fitta..

Va hände på sista varvet??

Rossi, "nothing, hehe"

Och nu skulle han förbättra om inte Rossi va i vägen? Han va .125 efter innan Rossi.. Och han skulle förbättra .2.. Men är han efterbliven..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lorenzo viftade väl lite med pekfingret åt Marquez med? :hihi Ja, en tidigare säsong då...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vad som hände? Jo, Rossi hindrade Lorenzo på ett kvalvarv och har således blivit bestraffad. Helt rätt.

http://www.crash.net/motogp/news/222953/1/front-row-coup-was-critical-says-rossi.html

Hade han varit röd och kunde förbättra sin tid, ja. Men i dettafall så har ja jävligt svårt att han att han skull förbättra sin tid med 0.2 sekunder plus att han låg efter men 0.1-0.2 sek.. Löjligt.

Klart att vi/jag måste gnälla när inte Rossi gör det själv:7peta Annars bra själv?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Onekligen ett knepigt beslut att straffa VR som uppenbart gör vad man kan begära för att inte vara ivägen. Syns tydligt att VR tittar upp på bildskärmen och lika uppenbart viker han av efter att sett Jlo . Menar dommarna verkligen att VR borde gått upp i tomma intet?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hade han varit röd och kunde förbättra sin tid, ja. Men i dettafall så har ja jävligt svårt att han att han skull förbättra sin tid med 0.2 sekunder plus att han låg efter men 0.1-0.2 sek.. Löjligt.

Klart att vi/jag måste gnälla när inte Rossi gör det själv:7peta Annars bra själv?

De hade ju problem med att folk i lägre klasser låg och fiskörde runt banan i väntan på någon snabb att hänga på så de blev hårdare mot fiskörning på rejslinjen. En penaltypoäng hit eller dit bör inte göra någon skillnad för VR som inte direkt dragit på sig några mängder av dem hittills.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
De hade ju problem med att folk i lägre klasser låg och fiskörde runt banan i väntan på någon snabb att hänga på så de blev hårdare mot fiskörning på rejslinjen. En penaltypoäng hit eller dit bör inte göra någon skillnad för VR som inte direkt dragit på sig några mängder av dem hittills.

Ja, men han väntar ju inte på Lorenzo för att hänga på precis. Tycker också att han försöker hålla sig undan, men vem vet han kanske gjorde det avsiktligt.. Hur som jlo Låg etta och han kunde komma 2m längre fram ändå. Jag gillar ju uppenbarligen inte Lorenzo och vissa stör mig mer än andra och han är en av dem. Sen är ja en gnällig jävel:krama

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja, men han väntar ju inte på Lorenzo för att hänga på precis. Tycker också att han försöker hålla sig undan, men vem vet han kanske gjorde det avsiktligt.. Hur som jlo Låg etta och han kunde komma 2m längre fram ändå. Jag gillar ju uppenbarligen inte Lorenzo och vissa stör mig mer än andra och han är en av dem. Sen är ja en gnällig jävel:krama

Ja alltså, jag tycker väl att han inte direkt gjorde nåt hemskelihemskigt. Han var ju på väg av banan med. Men med tanke på att VR gillar att leka mindgames så är det väl inte omöjligt att det var högst medvetet. Han har banne mig en hel rävfarm bakom varje öra. :hihi

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Sorglig håller jag definitivt inte med om för 2006. Om inte om hade varit på startrakan i Catalunya så är i alla fall jag övertygad om att han hade varit 2006 års världsmästare med mycket stor marginal. Han tog flest poäng före startkraschen i Catalunya och han tog flest poäng under de sista racen då han kunde anses som någorlunda återställd. Tyvärr förstördes allt av en lång frånvaro och flera race som halvskadad under mitten av säsongen.

Jag håller inte heller med om sorglig i ett större perspektiv. För en vinnarskalle kan det vara mycket svårt att släppa taget och de grabbar han tävlar mot är inte direkt några nollor från det svenska mästerskapet. Att kalla avslutet på hans karriär för sorglig är en förolämpning mot en mycket talangfull förare.
Du läser in för mycket, Alatalo.
Att jag tog med -06 var enbart för att visa raset från topp tre ned till sextonde-sjuttondeplatsen de sista åren. Det var det jag tyckte var sorgligt, att se honom falla nedåt, inget annat.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Någon mer som har aningen ryckig mottagning från San Marino?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Vad har Stoner och MM gjort dig då? Missad inbjudan till födelsedagskalas?

Förstår inte hur man kan ogilla Marc.

Själv har jag börjat gilla Lorre, skönt att han slutat härma sin idol Rossi angående segergesterna. Att han strukit chupa-chups var väl också ett steg i rätt riktning, kunde lika gärna satt en liten propeller på hans hjälm med när han höll på och suga på sina klubbor. :p

Helgens tips:
Lorre
Rossi
MM

Inte alls svårt att ogilla Marc. Tyckte illa om honom redan i Moto2 där han ofta gjorde riktigt fula manövrar. Gillar förare som kör hårt men har svårt för när någon gör fula manövrar om samtidgt gnäller de gånger man får tillbaka med samma mynt.
Var också skumt att se MM sista året i Moto2. Hojen var så jävla snabb rakt fram, kanske var bra utgångar ur kurvorna vad vet jag, men fick alltid intryck av att hem hade tjugo häst mer i hojen.
Lägg där till en fjantig personlighet och att grabben är överjävligt snabb så är det inte svårt att ogilla honom, slutade kolla på MotoGP när han vann för mycket.
Njuter av årets kamp mellan Lorre och Rossi! Hoppas Iannone får Valentinos eller Peddos plats när någon av dem drar sig tillbaka.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Vilka känslor de va denna helgen? Fan är de fler än mig som ställt av hojen idag och blir surkukar? :kär

Moto2 nya folkrace klassen? :va göra bakåtvolt i ställ?!? Haha de va som fan

Ne fan, kärings står och bakar hallonpaj till motogp:kär

Ang sändningen har inte ja några problem.. (ViaSat)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum