MotoGP 2011 - Silly Season

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Honda 2011?
9365066553.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIM vill ha regeländingar i Moto2 om hur tillverkare får lov att favorisera team som betalar mer för att få bättre chassie. Ett team sägs ha betalt Suter-fabriken för att göra bättre ramar åt sin förare än vad dom andra får tex.

Jeremy Burgess ska visst följa med Rossi till Ducati.

Last edited:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
FIM vill ha regeländingar i Moto2 om hur tillverkare får lov att favorisera team som betalar mer för att få bättre chassie. Ett team sägs ha betalt Suter-fabriken för att göra bättre ramar åt sin förare än vad dom andra får tex.

Jeremy Burgess ska visst följa med Rossi till Ducati.

Snart enhetsramar då? 2012-2014 kanske? Bara en tillverkare som tillåts göra ramar åt alla.. :(

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Fast då kör han bara Estoril och Valencia, Kallio kör PI om jag fattat rätt.

Åh, vad synd, dock är han ju grym på Valencia också:)
Eller om man ska vara helt ärlig han är grym överallt förresten :yoparty
Han ger alltid allt, det vurpas en del också tyvärr:rolleyes:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Synd att det endast verkar bli två race för Checa, då han redan är uppbunden i SBK 2011! Personligen hade jag satt honom på GP11:an 2011 & där skulle han troligen visa många i MGP serien att gammal är äldst :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Synd att det endast verkar bli två race för Checa, då han redan är uppbunden i SBK 2011! Personligen hade jag satt honom på GP11:an 2011 & där skulle han troligen visa många i MGP serien att gammal är äldst :tummenupp
Jag tycker tvärtom, in med nytt och fräscht i MotoGP.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tycker tvärtom, in med nytt och fräscht i MotoGP.

Jag vet! Igentligen jag oxå=) Fast realistiskt så skulle Checa inte göra bort sig & hur många år i MGP ska junisar ha som inkörstid.. I största klassen ska man enligt mig visa hyfsat snabbat vart man hör hemma oavsett om det handlar om nationella Pro Superbike eller topp> MGP

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Värvningen av Rossi skrämmer Ducati folket endel enl en Engelsk tidning.
De är så rädda att inte kunna ge Rossi den hoj han vill ha och säger att förmodligen bränner italienare ner fabriken om de misslyckas.

Detta kommer tydligen från någon intervju mede både honda,yamaha och öhlinstekniker och övriga mekaniker som jobbat med Rossi. De säger att det inte finns någon som är så bra på att känna vad som är fel på hojen och samtidigt kunna säga vad som behöver rättas till för att få det rätt.

De tog upp när Rossi körde yamahas superbike i england för att testa om han kunde tävla med sin axelskada. Han sa direkt vad som behövde justeras på hojen bla hur de skulle mappa effekt uttaget rätt. Lite senare vinner Cal C. båda racen på silverstone och blev helnöjd med hojen!
2009 var det problem med fästet bak på ducatin, i år ingen känsla i fronten. Kommer Rossi få till en helhet till 2011??:tungan

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
De tog upp när Rossi körde yamahas superbike i england för att testa om han kunde tävla med sin axelskada. Han sa direkt vad som behövde justeras på hojen bla hur de skulle mappa effekt uttaget rätt. Lite senare vinner Cal C. båda racen på silverstone och blev helnöjd med hojen!
Det där stämmer inte!

Cal Crutchlow fick frågan om vad Rossi hade ändrat som han själv kunde använda och det var i princip noll. Dels för att de är olika stora och dels för att de kör helt olika. Det enda av Rossis ändringar som fick vara kvar var en mindre justering av mappningen på låga varv.

Cal la även till att Rossi kunde ha sagt vad som helst och teknikerna på plats hade fixat det utan att ifrågasätta honom alls. När Cal själv ville ha ändringar kom motfrågor osv osv.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring