Ja dom skulle väl gå ut med vilka team som sökt under nästa helg iaf. Men dom släpper nog inte vilka team som är helt klara innan i juni. Så fattade jag de iaf
Jeremy Burgess garvar åt frågan om 2012 års hojar med motorer från BMW S 1000 RR kommer vara konkurrenskraftiga:
”No, not at all. It's sort of a harebrained scheme to try and put more bikes on the grid. I can't see anyone wanting to spend anywhere near that sort of money to finish sixteenth.”
(harebrained = snurrig, tanklös)
www.superbikeplanet.com
Jeremy Burgess garvar åt frågan om 2012 års hojar med motorer från BMW S 1000 RR kommer vara konkurrenskraftiga:
”No, not at all. It's sort of a harebrained scheme to try and put more bikes on the grid. I can't see anyone wanting to spend anywhere near that sort of money to finish sixteenth.”
www.superbikeplanet.com
www.superbikeplanet.com
Med tanke på att de snabbaste WSBK-varvtiderna låg runt 3-4s (2008) från de snabbaste MotoGP-tiderna på banor de hade gemensamma, så tror jag att om man skulle kasta in CRT-teamen i mixen idag, så skulle de inte göra bort sig helt. Elias skulle få problem, om inte annat.
Det skiljer inte ens så mycket. Har för mig att på någon bana förra året, så körde WSBK så pass snabbt, att de hade varit typ 7-8a i MotoGp....
kommer dock inte ihåg vilken bana det var tyvärr...
Var det inte phillip island? Försökte hitta info om det, men det jag postade var det enda jag hittade. Vet att det var nånstans som suzukis WSBK-hojar körde snabbare än MGP-dito.
Tydligen så skulle Checa kvalat på tredje plats på förra årets MGP-grid på PI med årets WSBK-kvaltid.
http://www.motomatters.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1262#p28978
Kvaldäck stavas det. Mycket intressantare med racetider.Ja, där var den. Tack.
(kollade lite som hastigast på Brno, och det skiljde ca 2 sek där..)
Kvaldäck stavas det. Mycket intressantare med racetider.
Kvaldäck stavas det. Mycket intressantare med racetider.
Så varför tror du att Burgess säger som han gör?...om man skulle kasta in CRT-teamen i mixen idag, så skulle de inte göra bort sig helt.
Så varför tror du att Burgess säger som han gör?
Med andra ord - jag tror det, jag påstår inte att det är så....så tror jag att om man skulle kasta in CRT-teamen i mixen idag, så skulle de inte göra bort sig helt.
Det var väl på PI Australiensarna körde snabbare på Gsxr 1000 kubikarna än vad Capirossi gjorde på MGP-hojen? Kan ha varit Laguna med..Var det inte phillip island? Försökte hitta info om det, men det jag postade var det enda jag hittade. Vet att det var nånstans som suzukis WSBK-hojar körde snabbare än MGP-dito.
Tydligen så skulle Checa kvalat på tredje plats på förra årets MGP-grid på PI med årets WSBK-kvaltid.
Var det inte phillip island? Försökte hitta info om det, men det jag postade var det enda jag hittade. Vet att det var nånstans som suzukis WSBK-hojar körde snabbare än MGP-dito.
CRT hojarna kommer aldrig att tillåtas bli lika snabba som fabrikshojarna. De är enbart till som utfyllnad och MSMA kommer effektivt sätta stopp för CRT hojar som blir snabbare, de har ju makten att säga ifrån och hota med att de skiter i GP tex.
Suzuki ryktas ju redan nu ha bestämt sig för att lägga ner sin GP satsning.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|