MotoGP 2012 - diskussioner

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Puckot visste ju att han druckit så varför ens chansa?

Nja, jo... sant. Men jag tyckte det var lite osjysst att först föreslå att han skulle köra, och sedan vänta till han satte sig bakom ratten och åkte iväg, för att då direkt stoppa honom och be om ett utandningsprov. Hade man varit lite sjysst så hade man ju sagt typ "jaha, du kan väl köra. Vänta ska du bara få blåsa först innan du åker iväg så vi ser att det är ok", alternativt så kunde ju iofs han själv (om han nu var osäker på sin status) bett poliserna göra ett utandningsprov innan han åkte iväg. Det senare skulle jag nog garanterat gjort...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nja, jo... sant. Men jag tyckte det var lite osjysst att först föreslå att han skulle köra, och sedan vänta till han satte sig bakom ratten och åkte iväg, för att då direkt stoppa honom och be om ett utandningsprov.
Ja, det var inte direkt snällt av dem men frågan är vad som egentligen hände. Som jag tolkade det var det Barberas egen version vi fick.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Nu på morgonen kommer Filippo Preziosi hålla sin presskonferens på Ducatis launch Wrooom.
Förhoppningsvis kommer han avslöja lite detaljer om det nya vapnet.

Det man redan tror sig veta är att den nya cyklen kommer att ha motorn något mer bakåt vriden än den tidigare (Mindre som ett L) eller möjligtvis ett tajtare V med mindre grader.

Cyklen visas inte upp på Vrooom utan ska skickas till Jerez för ett test, innan det officiella testen på Sepang inleds!

Håll utkik på eventets egna hemsida www.campigliowrooom.it/ Alt Motomatters och Gpone för mer nyheter!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Grymt kul, och det var ett bra firande när det var klart!

Journalisten verkar ha glömt Watz, Mortenzoni, Cajback och Stensmo.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Kul, med en svensk i moto2, Bara hålla tummarna att det går som planerat för honom!

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Fan va gött med Lundh i Moto2!
Ska bli spännande att fortsätta följa hans karrär i gp! :)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Riktigt kul & coolt för lundh !!

De här kanske låter som en negativ fråga, men de är INTE meningen: Men om Moto2 är tuffare / bättre än supersport VM, borde inte då de bästa förarna i supersport, gå till Moto2 ? alltså typ som att topplaget i allsvenskan kvalar in i elitserien.. (nu e de ju fritt i rr att köra där man vill och kan, men ja undrar ändå)
jag själv skulle ju också ta möjligheten till moto 2 såklart, de e inte de ja menar.. det är ju en supermöjlighet.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR

De här kanske låter som en negativ fråga, men de är INTE meningen: Men om Moto2 är tuffare / bättre än supersport VM, borde inte då de bästa förarna i supersport, gå till Moto2 ? alltså typ som att topplaget i allsvenskan kvalar in i elitserien.. (nu e de ju fritt i rr att köra där man vill och kan, men ja undrar ändå)
jag själv skulle ju också ta möjligheten till moto 2 såklart, de e inte de ja menar.. det är ju en supermöjlighet.

Vem som helst kan inte hoppa in i moto 2. Det finna bara plats för ett visst antal team och dessa väljer ju själva sina förare. Sen kan ett team välja att sälja sin plats i GP sammanhang om dorna godkänner det nya teamet.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vem som helst kan inte hoppa in i moto 2. Det finna bara plats för ett visst antal team och dessa väljer ju själva sina förare. Sen kan ett team välja att sälja sin plats i GP sammanhang om dorna godkänner det nya teamet.

Är väl även så att i WSS är det stor skillnad om teamet har råd med bästa elektroniken eller inte?

Teoretiskt skall väl Moto2 vara så jämlikt som möjligt och mer premiera den förare som kan hitta bäst chassieintställningar samt kunna ta vara på däcken! Ekonomin har garanterat betydelsen här med men förhoppningsvis inte lika mkt!

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
De ja mena var att i RR måste man inte vinna en serie för att "kvala" in i en annan.. som tex ett hockeylag.
Men min fråga var lite mer åt hållet att om ett team i moto2 ska rekrytera en förare, så trodde jag att man väljer någon av de bästa i serien under, te x supersport600 VM... (låter negativt o säga så mot lundh, men de menar ja inte utan tycker fortfarande de e riktigt ballt)
Jag tycker också de e svårt att värdera olika seriers status/tufft motstånd mot varann... Moto2 ska vara tuffare än supersport, men toppförarna i moto2 är inte alltid bättre än toppförarna i supersport. Likväl som att många förare i superbike skulle spöa en del förare i motogp..

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nja, jo... sant. Men jag tyckte det var lite osjysst att först föreslå att han skulle köra, och sedan vänta till han satte sig bakom ratten och åkte iväg, för att då direkt stoppa honom och be om ett utandningsprov. Hade man varit lite sjysst så hade man ju sagt typ "jaha, du kan väl köra. Vänta ska du bara få blåsa först innan du åker iväg så vi ser att det är ok", alternativt så kunde ju iofs han själv (om han nu var osäker på sin status) bett poliserna göra ett utandningsprov innan han åkte iväg. Det senare skulle jag nog garanterat gjort...
Såhär låter Barberas citat om man kikar på Visordown. En liten men ack så stor skillnad.

“On Friday night I celebrated one last family Christmas dinner, also attended by several friends, with whom we later left by car for Valencia. I was traveling as a passenger in a Vauxhall Astra with a friend, who was stopped for a breathalyzer test and he exceeded the limit allowed by law. It was he, not I, who tested at 0.60.

"In that situation, because I had only had a drink of alcohol, the police suggested I take the car and I took the test and resulted 0.32 and 0.28 in a period of 20 minutes.

"I would have been irresponsible to drive, but having only drunk one glass I wasn’t feeling intoxicated. I’d like to apologize to my team, my sponsors and MotoGP fans for what happened. As a rider I should set an example and I can guarantee that this will never happen again."

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899

Kenan Sofuoglu van ju WSS 2010 körde moto2 2011 och kom mellan 10-20 plats vajre race..

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Kul för Lundh!

Sofuglu kom 4 el 5a sitt första inhopp i klassen, sedan hade han det lite jobbigt med familjemedlemmar som omkom, sedan dess har han inte presterat som han brukade!
Kommer han tillbaka, och lägger det bakom sig, så är han troligen med i topp igen!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning